У збірнику висвітлюються актуальні проблеми загальної і професійної освіти. Представлено результати досліджень з історії педагогіки, методології освіти, теоретичних і методичних аспектів навчання та виховання, формування професійних компетентностей фахівців у галузі освіти, підвищення якості освіти.
для науковців, педагогічних і науково-педагогічних працівників, керівників закладів вищої освіти, методистів, викладачів і слухачів закладів післядипломної освіти.Зміст
Статті
| Цифрова гуманітаристика у викладанні загальнофахових дисциплін вищої освіти: західний досвід інтеграції та українська модель адаптивної інновації в умовах кризи | |
| Алла Вініченко | 12-28 |
| Characteristics of ethnocultural trends in the development of the content of school education in the context of changing educational paradigms | PDF (English) |
| Hanna Vyshevska | 29-44 |
| Development of cognitive activity of primary school students through didactic games | PDF (English) |
| Shahla Hasanova | 45-61 |
| Regularities and principles in the preparation of future preschool teachers for inclusive practices | PDF (English) |
| Nabat Gahramanova | 62-78 |
| Models of marketing activities in higher pedagogical educational institutions | PDF (English) |
| Aytan Guliyeva | 79-95 |
| Модель управління розвитком цифрової компетентності керівників закладів загальної середньої освіти | |
| Ольга Золочевська, Гаррет Бодом | 96-114 |
| Gender-sensitive organization of the teaching and educational process in secondary schools | PDF (English) |
| Ilaha Isgandarova | 115-132 |
| The impact of digital technologies on children with learning difficulties | PDF (English) |
| Ayshan Mammadova | 133-149 |
| Project culture of students – future teachers | PDF (English) |
| Arzu Melikova-Iskenderzade | 150-164 |
| The global influence of English: the influence of vocabulary on the languages of the world | PDF (English) |
| Gunay Muslumova | 165-179 |
| Implementation of information and communication technologies in mathematics teaching and its role in interactive learning | PDF (English) |
| Jamala Nabiyeva | 180-197 |
| Оцінювання професійних компетенцій ІТ-фахівців за методом 360: концептуальний підхід та практичне застосування | |
| Максим Олейко | 198-215 |
| Ставлення викладачів до використання студентами педагогічних спеціальностей нейромережевих технологій у навчанні | |
| Олена Пехота, Сергій Бєляєв, Ірина Дарманська | 216-241 |
| Моделювання місця штучного інтелекту в педагогічній системі (за результатами опитування студентів) | |
| Олена Пехота, Олена Купенко | 242-255 |
| The influence of homework in mathematics teaching on the independent activity of primary school pupils | PDF (English) |
| Sabina Seyidli | 256-271 |
| Формування духовних цінностей у майбутніх фахівців в умовах війни | |
| Ірина Сіданіч | 272-290 |
| Application of the 5E model in the teaching of Azerbaijani geography and its comparative analysis based on international experience | PDF (English) |
| Aytaj Taghiyeva | 291-310 |
ISSN: 3041-184X