Ставлення викладачів до використання студентами педагогічних спеціальностей нейромережевих технологій у навчанні
Анотація
Ключові слова
Повний текст:
PDFПосилання
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ / REFERENCES
O. О. Абілова, І. Беркещук, та В. Цяньці, «Штучний інтелект у формуванні цифрової грамотності та інформаційної безпеки здобувачів освіти», Перспективи та інновації науки, № 12, с. 88–99, 2023. https://doi.org/10.52058/2786-4952-2023-12(30)-88-99
І. М. Вознюк, «Використання штучного інтелекту в освіті», Modern Information Technologies and Innovation Methodologies of Education in Professional Training Methodology Theory Experience Problems, вип. 59, с. 14–22, 2021.
S. Vasylyuk-Zaitseva, H. Kosenyuk, I. Tanasiichuk, & J. Boyko, «Application of Artificial Intelligence in Ukrainian Education of the Future», Futurity Education, vol. 3(3), pp. 79–107, 2023. https://doi.org/10.57125/FED.2023.09.25.05
О. М. Задоріна, Т. В. Качан, В. В. Задорін, «Організація навчання за індивідуальними освітніми траєкторіями засобами штучного інтелекту», Перспективи та інновації науки, № 2, с. 182–194, 2024. https://doi.org/10.52058/2786-4952-2024-2(36)-182-194
А. Кім, Г. Алєксєєва, В. Хоменко, О. Несторенко, О. Матвійчук-Юдіна, «Інтеграція штучного інтелекту в процес онлайн-навчання», Молодь і ринок, № 10(218), с. 32–37, 2023. https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.292867
О. В. Колесник, А. В. Терещенко, та А. В. Фастівець, «Особливості використання технологій штучного інтелекту в удосконаленні викладацької діяльності», Імідж сучасного педагога, № 4 (217), с. 25–32, 2024. [Електронний ресурс]. Доступно: https://isp.pano.pl.ua/article/view/308719 Дата звернення: Верес. 10, 2025.
Кабінет Міністрів України. (2020, Груд. 02). Розпорядження № 1556-р «Про схвалення Концепції розвитку штучного інтелекту в Україні». [Електронний ресурс]. Доступно: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-2020-%D1%80#Text
А. Малеєв, «Штучний інтелект як передвісник істотних змін в освіті», Філософія освіти, № 29(2), с. 143–159, 2023. [Електронний ресурс]. Доступно: https://philosopheducation.com/index.php/philed/article/view/788 Дата звернення: Верес. 10, 2025.
О. О. Наливайко, «Перспективи використання нейромереж у вищій освіті України», Інформаційні технології і засоби навчання, т. 97, № 5, с. 1–17, 2023. https://doi.org/10.33407/itlt.v97i5.5322
J. A. B. Parra, Á. E. S. Escobar, & A. P. P. Martínez, «Artificial Intelligence in Education: Benefits, Challenges, and Ethical Considerations According to Scientific Evidence», Journal of International Crisis and Risk Communication Research, vol. 7, No. S5, рр. 48–5, 2024. [Online]. Available: https://jicrcr.com/index.php/jicrcr/article/view/606 Application date: September 10, 2025.
К. О. Певень, Н. А. Хміль, Н. В. Макогончук, «Вплив штучного інтелекту на зміну традиційних моделей навчання та викладання: аналіз технологій для забезпечення ефективності індивідуальної освіти», Перспективи та інновації науки, № 11, с. 306–316, 2023. https://doi.org/10.52058/2786-4952-2023-11(29)-306-316
О. Пєхота, С. Бєляєв, О. Купенко, «Нейромережеві технології саморозвитку життєвих навичок дорослої людини», Вісник післядипломної освіти : зб. наук. праць. Серія «Педагогічні науки», вип. 33(62), с. 197–213, 2025. https://doi.org/10.58442/3041-1831-2025-33(62)-197-213
М. М. Пимоненко, О. М. Шевчук, «Трансформаційні процеси в освіті: сучасні тенденції, виклики в умовах штучного інтелекту», Педагогічна Академія: наукові записки, № 1, 2023. https://doi.org/10.57125/pedacademy.2023.12.29.05
L. Potapiuk, &, A. Sasiuk, «Integrating Artificial Intelligence as an Advanced Learning Tool into Ukrainian Inclusive Educational Environment», Educological Discourse, vol. 47, no. 4, pp. 35–43, 2025. https://doi.org/10.28925/2312-5829.2024.4.4
Г. Скрипка «Штучний інтелект в освіті: удосконалення програм підвищення кваліфікації педагогів», Інформаційні технології і засоби навчання, т. 101, № 3, с. 227–238, 2024. https://doi.org/10.33407/itlt.v101i3.5639
О. Топузов, С. Алєксєєва, «Можливості використання штучного інтелекту в освітньому процесі закладів середньої освіти в умовах воєнного стану», Український педагогічний журнал, № 1, с. 5–11, 2024. https://doi.org/10.32405/2411-1317-2024-1-5-11
M. T. K Farooqi, І. Amanat, & S. M. Awan, «Ethical Considerations and Challenges in the Integration of Artificial Intelligence in Education: A Systematic Review», Journal of Excellence in Management Sciences, vol. 3(4), рр. 35–50, 2024. https://doi.org/10.69565/jems.v3i4.314
A. Watted, & K. Nakhash, «Examining Lecturers’ Perceptions of the Use of Artificial Intelligence Technologies in Education», Jami’a – Journal in Education and Social Sciences, vol. 25 (2), рр. 63–88, 2025. [Online]. Available: https://ojs.qsm.ac.il/index.php/jamiaa/article/view/993 Application date: September 10, 2025.
ПЕРЕКЛАД, ТРАНСЛІТЕРАЦІЯ / TRANSLATED AND TRANSLITERATED
O. O. Abilova, I. Berkeshchuk, ta V. Tsiantsi, «Shtuchnyi intelekt u formuvanni tsyfrovoi hramotnosti ta informatsiinoi bezpeky zdobuvachiv osvity», Perspektyvy ta innovatsii nauky, № 12, s. 88–99, 2023. https://doi.org/10.52058/2786-4952-2023-12(30)-88-99 (in Ukrainian).
I. M. Vozniuk, «Vykorystannia shtuchnoho intelektu v osviti», Modern Information Technologies and Innovation Methodologies of Education in Professional Training Methodology Theory Experience Problems, vyp. 59, s. 14–22, 2021. (in Ukrainian).
S. Vasylyuk-Zaitseva, H. Kosenyuk, I. Tanasiichuk, & J. Boyko, «Application of Artificial Intelligence in Ukrainian Education of the Future», Futurity Education, vol. 3(3), pp. 79–107, 2023. https://doi.org/10.57125/FED.2023.09.25.05 (in English).
O. M. Zadorina, T. V. Kachan, V. V. Zadorin, «Orhanizatsiia navchannia za indyvidualnymy osvitnimy traiektoriiamy zasobamy shtuchnoho intelektu», Perspektyvy ta innovatsii nauky, № 2, s. 182–194, 2024. https://doi.org/10.52058/2786-4952-2024-2(36)-182-194 (in Ukrainian).
A. Kim, H. Alieksieieva, V. Khomenko, O. Nestorenko, O. Matviichuk-Yudina, «Intehratsiia shtuchnoho intelektu v protses onlain-navchannia», Molod i rynok, № 10(218), s. 32–37, 2023. https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.292867 (in Ukrainian).
O. V. Kolesnyk, A. V. Tereshchenko, ta A. V. Fastivets, «Osoblyvosti vykorystannia tekhnolohii shtuchnoho intelektu v udoskonalenni vykladatskoi diialnosti», Imidzh suchasnoho pedahoha, № 4(217), s. 25–32, 2024. [Elektronnyi resurs]. Dostupno: https://isp.pano.pl.ua/article/view/308719 Data zvernennia: Veres. 10, 2025. (in Ukrainian).
Kabinet Ministriv Ukrainy. (2020, Hrud. 02). Rozporiadzhennia № 1556-r «Pro skhvalennia Kontseptsii rozvytku shtuchnoho intelektu v Ukraini». [Elektronnyi resurs]. Dostupno: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-2020-%D1%80#Text (in Ukrainian).
A. Maleiev, «Shtuchnyi intelekt yak peredvisnyk istotnykh zmin v osviti», Filosofiia osvity, № 29(2), s. 143–159, 2023. [Elektronnyi resurs]. Dostupno: https://philosopheducation.com/index.php/philed/article/view/788 Data zvernennia: Veres. 10, 2025. (in Ukrainian).
O. O. Nalyvaiko, «Perspektyvy vykorystannia neiromerezh u vyshchii osviti Ukrainy», Informatsiini tekhnolohii i zasoby navchannia, t. 97, № 5, s. 1–17, 2023. https://doi.org/10.33407/itlt.v97i5.5322 (in Ukrainian).
J. A. B. Parra, Á. E. S. Escobar, & A. P. P. Martínez, «Artificial Intelligence in Education: Benefits, Challenges, and Ethical Considerations According to Scientific Evidence», Journal of International Crisis and Risk Communication Research, vol. 7, No. S5, рр. 48–5, 2024. [Online]. Available: https://jicrcr.com/index.php/jicrcr/article/view/606 Application date: September 10, 2025. (in English).
K. O. Peven, N. A. Khmil, N. V. Makohonchuk, «Vplyv shtuchnoho intelektu na zminu tradytsiinykh modelei navchannia ta vykladannia: analiz tekhnolohii dlia zabezpechennia efektyvnosti indyvidualnoi osvity», Perspektyvy ta innovatsii nauky, № 11, s. 306–316, 2023. https://doi.org/10.52058/2786-4952-2023-11(29)-306-316 (in Ukrainian).
O. Piekhota, S. Bieliaiev, O. Kupenko, «Neiromerezhevi tekhnolohii samorozvytku zhyttievykh navychok dorosloi liudyny», Visnyk pisliadyplomnoi osvity : zb. nauk. prats. Seriia «Pedahohichni nauky», vyp. 33(62), s. 197–213, 2025. https://doi.org/10.58442/3041-1831-2025-33(62)-197-213 (in Ukrainian).
M. M. Pymonenko, O. M. Shevchuk, «Transformatsiini protsesy v osviti: suchasni tendentsii, vyklyky v umovakh shtuchnoho intelektu», Pedahohichna Akademiia: naukovi zapysky, № 1, 2023. https://doi.org/10.57125/pedacademy.2023.12.29.05 (in Ukrainian).
L. Potapiuk, &, A. Sasiuk, «Integrating Artificial Intelligence as an Advanced Learning Tool into Ukrainian Inclusive Educational Environment», Educological Discourse, vol. 47, no. 4, pp. 35–43, 2025. https://doi.org/10.28925/2312-5829.2024.4.4 (in English).
H. Skrypka «Shtuchnyi intelekt v osviti: udoskonalennia prohram pidvyshchennia kvalifikatsii pedahohiv», Informatsiini tekhnolohii i zasoby navchannia, t. 101, № 3, s. 227–238, 2024. https://doi.org/10.33407/itlt.v101i3.5639 (in Ukrainian).
O. Topuzov, S. Alieksieieva, «Mozhlyvosti vykorystannia shtuchnoho intelektu v osvitnomu protsesi zakladiv serednoi osvity v umovakh voiennoho stanu», Ukrainskyi pedahohichnyi zhurnal, № 1, s. 5–11, 2024. https://doi.org/10.32405/2411-1317-2024-1-5-11 (in Ukrainian).
M. T. K Farooqi, І. Amanat, & S. M. Awan, «Ethical Considerations and Challenges in the Integration of Artificial Intelligence in Education: A Systematic Review», Journal of Excellence in Management Sciences, vol. 3(4), рр. 35–50, 2024. https://doi.org/10.69565/jems.v3i4.314 (in English).
A. Watted, & K. Nakhash, «Examining Lecturers’ Perceptions of the Use of Artificial Intelligence Technologies in Education», Jami’a – Journal in Education and Social Sciences, vol. 25 (2), рр. 63–88, 2025. [Online]. Available: https://ojs.qsm.ac.il/index.php/jamiaa/article/view/993 Application date: September 10, 2025. (in English).
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.