Специфіка педагогічної діяльності вчителя
Анотація
У статті розглядаються основні теоретичні підходи до вирішення питання про сутність професійної педагогічної діяльності вчителя. Здійснюється аналіз наукових досліджень вітчизняних і зарубіжних авторів щодо поняття педагогічної діяльності, її структури, специфіки та процесуальних характеристик. Автор конструює визначення педагогічної діяльності з метою його введення в контекст дослідження його особливостей. За допомогою порівняльного аналізу різних наукових концепцій визначаються механізми розвитку професійної педагогічної діяльності, її психодинамічні характеристики.
Ключові слова
Повний текст:
PDFПосилання
Ð?льин Е. П. ПÑÐ¸Ñ…Ð¾Ð»Ð¾Ð³Ð¸Ñ Ð´Ð»Ñ Ð¿ÐµÐ´Ð°Ð³Ð¾Ð³Ð¾Ð² / Е. П. Ð?льин // ПÑÐ¸Ñ…Ð¾Ð»Ð¾Ð³Ð¸Ñ Ð´Ð»Ñ Ð¿ÐµÐ´Ð°Ð³Ð¾Ð³Ð¾Ð². — СПб. : Питер, 2012. — 640 Ñ. — (Ð¡ÐµÑ€Ð¸Ñ Â«ÐœÐ°Ñтера пÑихологии»).
Кашапов М. М. Психология профессионального педагогического мышления : дис. … д-ра психол. наук : 19.00.07 / М. М. Кашапов. — Ярославль, 2000. — 444 с.
Кузьмина Н. В. Понятие «педагогической системы» и критерии ее оценки / Н. В. Кузьмина // Методы системного педагогического исследования ; под ред. Н. В. Кузьминой. — М. : Народное образование, 2002. — С. 7–52.
Лушин П. В. Личностные изменения как процесс: теория и практика / П. В. Лушин. — Одесса : Аспект, 2005. — 334 с.
Лушин П. В. Экофасилитация в психотерапевтическом и образовательном контекстах: «Буферная зона развития», коллективно генерируемый инсайт и неопределенность / П. В. Лушин // Журнал практикующего психолога. Спец. вып. — 2008. — № 14. — С. 95–104. — С. 5.
Лушин П. В. Гуманистическая, авторитарная и экопсихологическая перспектива в образовании или переосмысление «философии для детей» в условиях глобализации / П. В. Лушин // Детство и психология. — 2008. — Вып. 4. — С. 1–14.
Лушин П. В. Самоорганизация в образовании взрослых: о перспективах интеграции спонтанных изменений / П. В. Лушин // Теория и практика психотерапии. — 2014. — № 2(2). — С. 92–97.
Маркова А. К. Психология труда учителя: кн. для учителя / А. К. Маркова. — М. : Просвещение, 1993. — 192 с.
Митина Л. М. Психология труда и профессионального развития учителя: учеб. пособие для студ. высш. пед. учеб. заведений / Л. М. Митина. — М. : Академия, 2004. — 320 с.
Орлов А. Б. Психология личности и сущности человека: парадигмы, проекции, практики: учеб. пособие для студ. психол. фак. вузов / А. Б. Орлов. — М. : Академия, 2002. — 272 с.
Педагогічна майстерність : підруч. / І. А. Зязюн, Л. В. Крамущенко, І. Ф. Кривонос [та ін.] ; за ред. І. А. Зязюна. — К. : Вища шк., 1997. — 349 с.
Педагогика: учеб. поÑобие Ð´Ð»Ñ Ñтуд. пед. учеб. заведений / Ð’. Ð. СлаÑтенин, Ð?. Ф. Ð?Ñаев, Ð. Ð?. Мищенко, Е. Ð. ШиÑнов. – 3-е изд. — Ðœ. : Школа-ПреÑÑ, 2000. — 512 Ñ.
Педагогика: учебник / Л. П. Крившенко, Ðœ. Е. Вайндорф-СыÑоева [и др.] ; под ред. Л. П. Крившенко. — Ðœ. : ТК Велби, Ð?зд-во «ПроÑпект», 2010. — 432 Ñ.
Педагогика: педагогичеÑкие теории, ÑиÑтемы, технологии: учебник Ð´Ð»Ñ Ñтуд. выÑш. и Ñред. пед. учеб. заведений / С. Ð. Смирнов, Ð?. Б. Котова, Е. Ð. ШиÑнов [и др.] ; под ред. С. Ð. Смирнова. – 4-е изд., иÑпр. — Ðœ. : ÐкадемиÑ, 2001. — 512 Ñ.
ПодлаÑый Ð?. П. Педагогика: новый курÑ: учебник Ð´Ð»Ñ Ñтуд. выÑш. учеб. заведений: в 2 кн. / Ð?. П. ПодлаÑый. –– Ðœ. : Гуманит. изд. центр «ВЛÐДОС», 2001. — Кн. 1.
Столяренко Л. Д. Психология и педагогика для технических вузов / Л. Д. Столяренко, В. Е. Столяренко. — Ростов н/Д : Феникс, 2001. — 510 с.
Теоретико-методологичеÑкие оÑновы Ñ€Ð°Ð·Ð²Ð¸Ñ‚Ð¸Ñ Ð¿Ñ€Ð¾Ñ„ÐµÑÑиональной деÑтельноÑти ÑƒÑ‡Ð¸Ñ‚ÐµÐ»Ñ : Ð¼Ð¾Ð½Ð¾Ð³Ñ€Ð°Ñ„Ð¸Ñ / О. П. Морозова, Ð’. Ð. СлаÑтенин, Ю. Ð’. Сенько [и др.]. — Барнаул : Ð?зд-во БГПУ, 2004. — 546 Ñ.
Хрестоматия по педагогике: учеб. пособие для студ. пед. ун-тов, ин-тов и колледж.: в 2 ч. / сост. О. П. Морозова. – 2-е изд., доп. и перераб. — Барнаул : Барнаул. гос. пед. ун-т, 1999. — 197 с.
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.