Розвиток інформаційно-освітнього середовища медичних закладів вищої освіти як одна з педагогічних умов формування професійної компетентності майбутніх сімейних лікарів
Анотація
У статті розглянуто одну з педагогічних умов формування професійної компетентності майбутніх сімейних лікарів – розвиток інформаційно-освітнього середовища медичних закладів вищої освіти. Розглянуто основні підходи до такої інноваційної діяльності, міру дослідженості проблематики у педагогічній галузі, принципи організації інформаційного наповнення веб-сайту та важливість вибору освітнього контенту. Сформульовано авторське визначення процесу розвитку інформаційно-освітнього середовища медичних закладів вищої освіти. Виділено ряд основних функцій веб-сайту закладу вищої освіти, факультету, кафедри, такі, як: інформаційна, професійно-орієнтувальна, інтеграційна, інтерактивна, розвивальна, культуроформувальна. Зазначається, що з метою розвитку інформаційно-освітнього середовища медичних ЗВО доцільним буде вдосконалення інформаційної інфраструктури веб-сайтів медичних ЗВО, факультетів, кафедр. Насамперед, розроблено педагогічні рекомендації, які розкривають нові підходи для підвищення якості професійної підготовки майбутніх сімейних лікарів, а також для підвищення якості освітніх послуг, які надаються медичними ЗВО в умовах сучасного інформаційного суспільства. Розкрито важливість адаптивного представлення навчальних матеріалів на веб-сайтах кафедр, персональних веб-сайтах викладачів, дистанційних курсах, що уможливлює індивідуалізацію навчання студентів, забезпечує підтримку у виконанні поставлених навчальних завдань та реалізації інтелектуального аналізу рішень з інтерактивним зворотним зв’язком. Розглянуто технології, котрі можуть суттєво заощадити час викладача, посилити управлінські та комунікативні аспекти освітнього процесу.
Ключові слова
Повний текст:
PDFПосилання
О. Л. Березко, А. М. Пелещишин, П. І. Жежнич, «Концепція створення веб-сайта Національного університету “Львівська політехніка”», Вісник Національного ун-ту “Львівська політехніка”. Львів, Україна, № 731, с. 57–65, 2012. (Серія «Інформатизація вищого навчального закладу»).
В. Ю. Биков, «Відкрите навчальне середовище та сучасні мережні інструменти систем відкритої освіти», Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Київ, Україна, № 9, с. 9–15, 2010. (Серія «Комп'ютерно-орієнтовані системи навчання»).
Г. А. Білецька, «Сучасні інформаційні освітні середовища та їх застосування у професійній екологічній освіті», Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах: зб. наук. праць. Запоріжжя, Україна, вип. 22(75), с. 74–81, 2012.
Т. В. Білоочко, «Інформаційно-освітнє середовище вищого навчального закладу», Інноваційні комп’ютерні технології у вищій школі: на ІІІ наук.-практ. конф. (18–20 жовт. 2011 р.); Нац. ун-т “Львівська політехніка”. Львів, Україна: Вид-во Львів. політехніки, 2011, с. 6–9.
О. О. Буряк, Т. Г. Саприкіна, «Значення веб-сайтів навчального закладу задля формування єдиного інформаційного освітнього простору», Тенденції розвитку вищої освіти в Україні: європейський вектор: на Міжнар. наук.-практ. конф. (Ялта, 20–21 берез. 2014 р.). Ялта, Україна: РВНЗ КГУ, 2014, ч. 1, с. 48–52.
А. О. Варданян, «Формування професійно-мовленнєвої компетентності майбутніх лікарів», дис. канд. наук. Хмельницький, Україна, 2017, 285 с.
Р. М. Горбатюк, «Web-сайт, як основа інформаційної інфраструктури навчального закладу», Комп’ютерно-інтегровані технології: освіта, наука, виробництво. Луцьк, Україна: Вид-во Луцького нац. техн. ун-ту, № 11, с. 193–198, 2013.
Ð. Ð. Ð?нькова, Е. Ð. Зайцева, Ð. Ð’. Кузьмина, С. Г. ТолÑÑ‚Ñ‹Ñ…, Создание Web-Ñайтов. Тамбов, РоÑÑиÑ: Ð?зд-во Тамбов. гоÑ. техн. ун-та, ч. 5, 56 Ñ., 2002.
О. Є. Козлов, О. В. Тимчук, Функціонування сайту установи (закладу) освіти. Рекомендації працівникам районних (міських) методичних кабінетів (науково-методичних центрів), відповідальним за координацію освітнього веб-простору, адміністраторам сайтів установ та закладів освіти. Полтава, Україна: ПОІППО, 2015, 24 с.
Н. В. Кононец, «Інформаційно-освітнє середовище як дидактична основа для ресурсно-орієнтованого навчання студентів в аграрному коледжі», Витоки педагогічної майстерності: зб. наук. праць. Полтава, Україна: Вид-во ПНПУ, вип. 12, с. 129–135, 2013.
Н. В. Кононец, М. В. Гриньова, «Мережеве співробітництво ВНЗ – шлях до якісної дистанційної освіти», на Всеукр. наук.-практ. інтернет-конф. «Неперервна педагогічна освіта в Україні: стан, проблеми, перспективи», (Умань, 22 квіт. 2016 р.). Умань, Україна: ФОП Жовтий, 2016, c. 53–57.
Н. В. Кононец, «Створення дистанційних курсів для ресурсно-орієнтованого навчання дисциплін комп’ютерного циклу в коледжі», на Міжнар. інтернет-конф. «Неперервна освіта в педагогічних ВНЗ: стан, проблеми, перспективи», (Умань, 24 квіт. 2015 р.). Умань, Україна, 2015, с. 55–58.
Н. В. Кононец, В. О. Балюк, Дистанційний курс для вивчення дисципліни «Основи алгоритмізації та програмування» в сучасних коледжах. Ресурсно-орієнтоване навчання в «3D»: доступність, діалог, динаміка: на ІІ Всеукр. наук.-практ. інтернет-конф. Полтава, Україна: КУЕП ПДАА, 2018. [Електронний ресурс]. Доступно: http://rbl3d.forumotion.me/t139-topic
Ю. М. Линник, Засоби дистанційного навчання. Луцьк, Україна: Східноєвроп. нац. ун-т ім. Лесі Українки, 2013, 48 с.
О. П. Муковіз, «Вибір системи управління контентом при створенні сайту системи неперервної освіти вчителів початкової школи. Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закладах освіти», Наукові записки Рівненського держ. гуманітар. ун-ту: зб. наук. праць. Рівне, Україна: РДГУ, вип. 12(55), ч. 2, с. 513–522, 2015.
С. А. Новописьменний, «Формування базових компетентностей майбутніх учителів з основ здоров’я у процесі вивчення професійно орієнтованих дисциплін», дис. канд. наук. Кіровоград, Україна, 2016, 302 с.
Т. Б. Павленко, «Шляхи підвищення рейтингу Харківського національного медичного університету в освітньому просторі», Інноваційні технології в системі професійної підготовки студентів в ХНМУ: на XLVIII навч.-метод. конф. (10 груд. 2014 р., м. Харків); Ред. кол.: В. Д. Марковський та ін. Харків, Україна, ХНМУ, 2014, № 5, с. 174–176.
О. І. Пометун, Інтерактивні методики та система навчання. Київ, Україна: Шкільний світ, 2007, 112 с.
В. І. Сидоров, «Дистанційне навчання у системі кроскультурної підготовки майбутніх фахівців галузі туризму», зб. наук. праць Уманського держ. пед. ун-ту імені Павла Тичини, вип. 2, ч. 2, с. 217–226, 2017.
Ю. В. Триус, І. В. Герасименко, В. М. Франчук, Система електронного навчання ВНЗ на базі Moodle, Ю. В. Триуса, Ред. Черкаси, Україна, 2012, 220 с.
Ю. В. Триус, І. В. Стеценко, Л. П. Оксамитна, Використання системи електронного навчання Moodle для контролю і оцінювання навчальної діяльності студентів ВНЗ, Ю. В. Триуса, Ред. Черкаси, Україна: МакЛаут, 2010, 200 с.
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.