Педагогічна діяльність як вагомий чинник розвитку організаційної культури керівника закладу освіти

Ганна Тимошко

Анотація


У статті розкрито структурно-змістову сутність педагогічної діяльності керівника закладу освіти, проаналізовано соціально-педагогічні характеристики особистості вчителя-керівника, охарактеризовано різні види його педагогічної діяльності, визначено риси особистої та професійно-педагогічної спрямованості педагога-керівника. Доведено, що важливим проявом професійної педагогічної компетентності керівника закладу освіти як учителя є уміння аналізувати педагогічну діяльність, визначати новий рівень стану навченості та вихованості учнівської молоді, позиціонувати нові педагогічні цілі. Підтверджено можливість відстежувати динаміку самовдосконалення, самонавчання, професійного зростання вчителя-керівника, порівнювати самооцінку педагога з оцінкою його діяльності з боку педагогічного колективу школи, ставити перед ним конкретні методичні завдання, вирішення яких забезпечує розвиток професійної педагогічної діяльності керівника і вчителя. Репрезентовано основне завдання вчителя-керівника – спрямувати діяльність педагогічного й учнівського колективів на підвищення якості шкільної освіти засобами розвитку організаційної культури. У статті переконливо доведено: сучасна педагогіка має визнати, що метою освіти є входження вихованця у простір культури, активне її засвоєння, творення нових культурних цінностей. Цей процес відбувається в культурно-освітньому середовищі, в якому можлива співпраця суб’єктів освітнього середовища, без якої середовище не можна вважати культурним. Ресурси, справді, культурного середовища, на думку багатьох дослідників, є невичерпними. Отже, проектуючи розвиток освітнього закладу, керівникам необхідно забезпечити його культуровідповідність.


Ключові слова


педагогічна діяльність керівника закладу освіти; соціально-педагогічні характеристики особистості вчителя-керівника; професійно-педагогічна компетентність керівника закладу освіти; педагогічна майстерність; позиціонування педагогічних ідей; організаційна

Повний текст:

PDF

Посилання


Г. Тимошко, «Історичні аспекти розвитку організаційної культури керівника в системі управління загальноосвітнім навчальним закладом», Вісник Чернігівського національного педагогічного університету імені Т. Г. Шевченка. Чернігів, Україна: Видавництво ЧНПУ, № 84, с. 183–187, 2011. (Серія: «Педагогічні науки»).

С. Г. ВершловÑкий, и Л. Ð. ЛеÑохина, О подходах к иÑÑледованию Ñтруктуры профеÑÑионально-педагогичеÑкой деÑтельноÑти. Л., РоÑÑиÑ: ÐÐ?Ð? ООВ, 1977, 203 Ñ.

К. А. Абульханова-Славская, Деятельность и психология личности. Москва, Россия: Наука, 1980, 336 с.

Ш. А. Амонашвили, Личностно-гуманная основа педагогического процесса. Минск, Белоруссия: Университетское, 1990. 560 с.

Енциклопедія освіти. Акад. пед. наук України; Ред. В. Г. Кремень. Київ, Україна: Юрінкоч Інтер, 2008, 1040 с.

І. А. Зязюн, «Педагогічний професіоналізм у контексті професійної свідомості», Педагог професійної школи: Зб. наук. пр. Київ, Україна: Науковий світ, Вип. 1, с. 8–17, 2001.

А. Гін, «Основи педагогічної майстерності», Завуч, № 8, с. 1–6, 2000.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.