Упровадження іміджології як компоненти змісту магістерської підготовки викладачів у закладах вищої освіти
Анотація
Стаття присвячена проблемі впровадження іміджології як компоненти магістерської підготовки викладачів у закладах вищої освіти. Розкрито поняття і сутність іміджу, іміджології, педагогічної іміджології. Розглянуто ціннісні й технологічні функції іміджу, представлена їх коротка характеристика. Визначено компоненти іміджевої педагогічної майстерності, якості професійної компетентності викладача, які впливають на головний показник місії освітньої діяльності – якість навчання. У статті представлено поняття «імідж викладача вищої школи» – це така інтегральна характеристика, яка включає в себе сукупність зовнішніх і внутрішніх, особистісних, індивідуальних та професійних якостей педагога, яка сприяє ефективності педагогічної діяльності. Досягнення такої гармонійної сукупності якостей вимагає від викладача усвідомленості дій, що, в свою чергу, неможливо без рефлексії. З іншого боку, щоб відрефлексувати свої характеристики, педагогу необхідно знати, які вимоги пред’являє йому студентська аудиторія і колеги. Відзначено, що вдалий імідж викладача вищої школи – це здатність переконати довколишніх, що носій цього іміджу є втіленням в собі ідеальних якостей, які вони бажали б мати, якщо були б на місці цієї людини. Імідж допомагає проявитися кращим особистісним і діловим якостям людини, привнести у повсякденне спілкування комфорт, створити оптимістичний настрій. Діяльність педагога, вихователя неможлива без його доброзичливої зовнішності та професійної компетентності. У статті стверджується, що складовими позитивного іміджу педагога вищої школи є як особистісні, так і професійні якості.
Ключові слова
Повний текст:
PDFПосилання
А. М. Холод, Основы имиджелогии. Киев, Украина, 2001, 172 с.
Ð’. Ðœ. Шепель, Ð?миджелогиÑ. Как нравитьÑÑ Ð»ÑŽÐ´Ñм. МоÑква, РоÑÑиÑ: Ðародное образование, 2002, 500 Ñ.
The Webster’s Dictionary and Thesaurus of the English language Lexicon Publications, Publicity and advertising, Press, 1993, 856 p.
Г. Г. Почепцов, Професія: іміджмейкер. Київ, Україна: ІМСО МО України, НВФ «Студцентр», 1998, 256 с.
Г. Т. Головченко, и Ð’. Ð’. ШпалинÑкий, Ð¡Ð¾Ñ†Ð¸Ð°Ð»ÑŒÐ½Ð°Ñ Ð¿ÑÐ¸Ñ…Ð¾Ð»Ð¾Ð³Ð¸Ñ Ð¼ÐµÐ½ÐµÐ´Ð¶Ð¼ÐµÐ½Ñ‚Ð°. Харьков, Украина: Ð?ВМО «ХК», 1998, 316 Ñ.
Ю. І. Палеха, Іміджологія. З. І. Тимошенко, Ред. Київ, Україна: Вид-во Європ. ун-ту, 2005, 324 с.
Г. Кочергина, «Личность учителя», Учитель, № 3, с. 73–74, 2005.
Ðœ. Ð . ВарданÑн, «Ð?мидж педагога как фактор здоровьеÑÐ±ÐµÑ€ÐµÐ¶ÐµÐ½Ð¸Ñ Ñубъектов образовательного процеÑÑа в оÑновной школе», диÑ. канд. наук, кафедра педагогики, ГОУ ВПО ТобольÑкий гоÑ. пед. ин-Ñ‚ им. Д. Ð?. Менделеева». ОмÑк, РоÑÑиÑ, 2007.
В. Г. Кремень, Освіта і наука України. Шляхи модернізації (факти, роздуми, перспективи). Київ, Україна, 2003, 216 с.
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.