Емпіричне дослідження стереотипів у діяльності вчителя

Оксана Давидова

Анотація


У статті описано результати констатувального етапу дослідження стереотипів у педагогічній діяльності вчителя. Автором визначено функціональні й структурно-психологічні характеристики стереотипів, такі як: змістовність, одноманітність, спрямованість, інтенсивність — та досліджено їх у чотирьох сферах педагогічної реальності: «ставлення до педагогічної професії», «ставлення до дітей», «ставлення до батьків», «ставлення до методів виховання і навчання». Отримані дані проаналізовано методами контент-аналізу, середніх величин якостей, що в сукупності дало змогу провести порівняльний аналіз та узагальнити показники відносної виразності стереотипів у площині педагогічної реальності

Ключові слова


поняття «педагогічна діяльність»; «педагогічний процес»; «педагогічні стереотипи»; «перехідні характеристики»; «трансформація»; «розвиток»

Повний текст:

PDF

Посилання


Бучилова Ð?. Ð. ПÑихологичеÑкие оÑобенноÑти Ð¿Ñ€ÐµÐ¾Ð´Ð¾Ð»ÐµÐ½Ð¸Ñ Ð¿ÐµÐ´Ð°Ð³Ð¾Ð³Ð¸Ñ‡ÐµÑких Ñтереотипов у Ñтудентов и воÑпитателей дошкольных учреждений : диÑ. ... канд. пÑихол. наук : 19.00.07 / Ð?. Ð. Бучилова. — Череповец, 2002. — 204 c.

Бучилова Ð?. РПÑихологичеÑкие оÑобенноÑти Ð¿Ñ€ÐµÐ¾Ð´Ð¾Ð»ÐµÐ½Ð¸Ñ Ð¿ÐµÐ´Ð°Ð³Ð¾Ð³Ð¸Ñ‡ÐµÑких Ñтереотипов у Ñтудентов и воÑпитателей дошкольных учреждений : Ð¼Ð¾Ð½Ð¾Ð³Ñ€Ð°Ñ„Ð¸Ñ / Ð?. Ð. Бучилова. — Череповец : ГОУ ВПО ЧГУ, 2010. — 86 Ñ.

Лушин П. В. Личностные изменения как процесс: теория и практика / П. В. Лушин. — Одесса : Аспект, 2005. — 334 с.

Лушин П. В. Экофасилитация в психотерапевтическом и образовательном контекстах: «Буферная зона развития», коллективно генерируемый инсайт и неопределенность / П. В. Лушин // Журнал практикующего психолога. Спец. вып. — 2008. — № 14. — С. 95–104.

Лушин П. В. Гуманистическая, авторитарная и экопсихологическая перспектива в образовании или переосмысление «философии для детей» в условиях глобализации / П. В. Лушин // Детство и психология. — 2008. — Вып. 4. — С. 1–14.

Лушин П. В. Экологичная помощь личности в переходный период: экофасилитация : монография / П. В. Лушин. — К., 2013. — Т. 2. — 296 с. — (Серия «Живая книга»).

Наследов А. Д. Математические методы в психологии: учеб. пособие / А Д. Наследов. — СПб. : Речь, 2004. — 232 с.

Речкин Н. С. Стереотипы и процессы стереотипизации в социальных системах: на примере систем школьного образования : дис. ... д-ра филос. наук : 09.00.08 / Н. С. Речкин. — Ростов н/Д, 2006. — 334 с.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.