Компетентнісний підхід до організації самостійної роботи студентів вищих медичних (фармацевтичних) навчальних закладів

Віра Киричок

Анотація


У статті розкрито особливості, умови організації сучасної самостійної роботи студентів у вищих медичних навчальних закладах. Для досягнення мети використано теоретичні та емпіричні методи дослідження. Обґрунтовано умови здійснення самостійної роботи студентів на основі компетентнісного підходу. Доведено необхідність формування внутрішньої мотивації у студентів у процесі самостійного здобуття знань, оволодіння професійними вміннями та навичками. Найбільш оптимальним визначено рефлексивний вид контролю у формі рівноправного діалогу між студентом і викладачем. Обґрунтована необхідність упровадження сучасних форм і методів наукового дослідження в організації самостійної роботи

Ключові слова


аудиторна та позааудиторна самостійна робота; компетентнісний підхід; мотивація до процесу навчання; науково-дослідна робота студентів; рефлексивний контроль; самостійна робота студентів

Повний текст:

PDF

Посилання


Закон України «Про вищу освіту» від 01.07.2014 // Відомості Верховної Ради (ВВР). — 2014. — № 1556-VII.

Демченко О. Дидактична система організації самостійної роботи студентів / О. Демченко // Рідна школа. — 2006. — № 5. — С. 68–70.

Заїка О. В. Організація самостійної роботи студента / О. В. Заїка // Практична психологія та соціальна робота. — 2002. — № 6. — С. 20–29.

Зайцева І. В. Мотивація учіння студентів / І. В. Зайцева ; за ред. П. Г. Лузана. — Ірпінь : АДПС України, 2000. — 191 с.

Ільченко А. А. Формування здатності особистості для самоосвітньої діяльності у ВНЗ І–ІІ рівнів акредитації / А. А. Ільченко // Вісник Київського національного університету культури і мистецтв : зб. наук. пр. — 2006. — Вип. 15. — С. 54–58. — (Серія «Педагогіка»).

Максименко С. Д. Науково-дослідницька діяльність студентів: метод. реком. для слухачів факультету підвищення кваліфікації викладачів І–IV рівнів акредитації вищих медичних навчальних закладів України / С. Д. Максименко, М. М. Філоненко. — К., 2013. — 64 с.

Медична освіта у світі та в Україні / Ю. В. Поляченко, В. Г. Передерій, О. П. Волосовець [та ін.]. — К. : Книга плюс, 2005. — 383 с.

Мітіна С. В. Проблема адаптації іноземних студентів до навчання у вищих медичних закладах / С. В. Мiтiна // Якість неперервної освіти в умовах євроінтеграційних процесів : матеріали Міжнар. наук.-практ. конф. — Чернівці, 2015. — С. 141–143.

Мисула І. Р. Результати впровадження засад Болонської декларації та кредитно-модульної системи навчання у Тернопольскому державному медичному університеті імені І. Я. Горбачевського / І. Р. Мисула, А. Г. Шульгай, Н. Я. Панчишин // Медична освіта. — 2008. — № 1. — С. 7–10.

Подковко Х. В. Сучасні педагогічні технології – необхідні складові інновації в освітньому просторі / Х. В. Подковко // Якість неперервної освіти в умовах євроінтеграційних процесів: тенденції, проблеми, прогнози : матеріали міжнар. наук.-практ. конф. (Київ – Чернівці, 2–4 листоп. 2015 р.). — Чернівці : Друк ФОП Горюк, 2015. — С. 70–72.

Филоненко М. М. Психологія особистісного становлення майбутнього лікаря : монографія / М. М. Філоненко. — К. : Центр учбової літератури, 2015. — 420 с.

Маленков Р. А. Специфика самостоятельной работы студентов в условиях реализации компетентностного подхода / Р. А. Маленков // Alma mater. — 2011. — № 4. — С. 66–69.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.