Розвиток професійної компетентності учителів початкової школи у системі неформальної післядипломної освіти як невід’ємна складова освіти впродовж життя

Вікторія Раус

Анотація


У статті обґрунтовано необхідність удосконалення управління розвитком професійної компетентності учителів початкової школи. Узагальнено наукові підходи щодо визначення та складових професійної компетентності учителів початкової школи. Аргументовано актуальність неформального управління розвитком професійної компетентності учителів початкової школи. Надано поради щодо вибору технологій неформальної освіти відповідно до кількісного та якісного складу вчительського колективу. Запропоновано модель злагодженої організації неформального управління розвитком професійної компетентності учителів початкової школи.


Ключові слова


неформальна освіта; неперервна освіта; технології неформальної освіти; науково-методичне керівництво неформальною освітою; розвиток професійної компетентності.

Повний текст:

PDF

Посилання


Адольф В. А. Профессиональная компетентность современного учителя : монография / В. А. Адольф ; Краснояр. гос. ун-т. — Красноярск, 1998. — 118 с.

Акимов А. П. О характере профессиональных умений в деятельности педагогов-мастеров / А. П. Акимова // Современные психолого-педагогические проблемы высшей школы. — Ленинград, 1973. — Вып. 1. — С. 27.

Великий тлумачний словник сучасної української мови / уклад. і голов. ред. В. Т. Бусел. — Київ – Ірпінь : Перун, 2004. — 1440 с.

Гузій Н. В. Основи педагогічного професіоналізму : навч. посіб. / Н. В. Гузій. — Київ : НПУ ім. М. Драгоманова, 2004. — 156 с.

Гузій Н. В. Педагогічний професіоналізм: історико-методологічні та теоретичні аспекти / Н. В. Гузій. — Київ : НПУ ім. М. Драгоманова, 2004. — 243 с.

Гуменюк В. В. Науково-методична робота з педагогічними кадрами / В. В. Гуменюк, І. А. Наумчук. — Кам’янець-Подільський : ПП Машак М. І., 2005. — 160 с.

Денисюк Л. Проблеми методичного менеджменту та шляхи їх розв’язання / Л. Денисюк // Школа. — 2007. — № 12. — С. 5–30.

Жерносєк І. П. Організація науково-методичної роботи в школі / І. П. Жерносєк. — Харків : Основа, 2006. — Вип. 9(45). — 128 с. — (Б-ка журналу «Управління школою»).

Климов С. М. Неформальное образование взрослых: проблемы экономики и управления : монография / С. М. Климов. — СПб. : СПбУЭФ, Знание, 1998. — 135 с.

Кремень В. Г. Час вимагає учителя з новими якостями / В. Г. Кремень // Освіта. — 2006. — № 32. — С. 4–5.

Кузьмина Н. В. Профессионализм личности преподавателя и мастера производственного обучения / Н. В. Кузьмина. — М. : Высшая шк., 1990. — 119 с.

Махлин Ðœ. Д. ОÑобенноÑти неформального Ð¾Ð±Ñ€Ð°Ð·Ð¾Ð²Ð°Ð½Ð¸Ñ Ð²Ð·Ñ€Ð¾Ñлых как объекта ÑƒÐ¿Ñ€Ð°Ð²Ð»ÐµÐ½Ð¸Ñ / Ðœ. Д. Махлин // Образование взроÑлых на рубеже веков: вопроÑÑ‹ методологии, теории и практики ; под ред. Ð’. Ð?. Подобеда, Ð. Ð?. Жилиной. — СПб. : Ð?ОВ РÐО, 2000. — Т. 1. — Кн. 5. — С. 144–152.

Разина Н. А. Модель профессиональной компетентности учителя в соответствии со стандартами образования / Н. А. Разина // Завуч. — 2001. — № 4. — С. 113–136.

Сисоєва С. О. Основи педагогічної творчості / С. О. Сисоєва. — Київ : АПН України, Ін-т педагогіки і психології професійної освіти, 2006.

Сорочан Т. М. Безперервна освіта педагогів: управлінський аспект [Електронний ресурс] / Т. М. Сорочан. — Режим доступу : sorochantm.blogspot.com/2015/07/blog-post_40.html

Тевлін Б. Л. Професійна підготовка вчителів / Б. Л. Тевлін. — Харків : Основа, 2006. — 192 с.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.