Компетентнісний підхід у системі неперервної професійної освіти

Олександр Ситніков

Анотація


Компетентнісний підхід у професійному становленні фахівця на часі дня, що показав аналіз останніх наукових досліджень у системі неперервної професійної освіти. Невирішеною проблемою є оцінювання якісного рівня професійної компетентності педагога. У Білоцерківському інституті неперервної професійної освіти підвищення кваліфікації педагогічних працівників ПНЗ у курсовий період здійснюється на основі модульних блоків. У статті розкрито методику розроблення змісту модулів компетентності на основі представленої моделі компетентності викладача ПНЗ, що має три рівні: базовий, поглиблений, творчий. Показано орієнтовне оцінювання рівня компетентності викладачів ПНЗ.


Ключові слова


модульно-компетентнісний підхід; неперервна освіта; модель компетентності викладача ПНЗ; рівні компетентності (базовий, поглиблений, творчий); модулі компетентності; змістові модулі компетентності; моделі тестування; якісні показники компетентності.

Повний текст:

PDF

Посилання


Аналіз куррікулума підготовки педагога професійної школи в Україні / О. І. Щербак, Я. Я. Болюбаш, Л. І. Шевчук [та ін.] ; за ред. О. І. Щербак. — К. : Наук. світ, 2003. — 35 с.

Ðнализ нечиÑловой информации в ÑоциологичеÑких иÑÑледованиÑÑ…: Ñб. ÑÑ‚. / ÐРСССР ; Ð?н-Ñ‚ Ñоциол. иÑÑлед. ; отв. ред. Ð’. Г. Ðндреенков. — Ðœ. : Ðаука,1985. — 222 Ñ.

Гаврилова Т. А. Базы знаний интеллектуальных систем: учеб. пособие для студ. вузов / Т. А. Гаврилова, В. Ф. Хорошевский. — СПб. : Питер, 2000. — 384 с.

Дабагян А. В. Квалификация и компетентность профессиональных кадров / А. В. Дабагян, А. М. Михайличенко // Проблемы машиностроения и автоматизации. — 2000. — № 3. — С. 17–21.

ДСТУ ІБО 9000-2001. Системи управління якістю. Основні положення та словник [чинний від 01.03.2001 р]. — К. : Держстандарт України, 2001. — 26 с.

Зязюн І. А. Інтелектуально творчий розвиток особистості в умовах неперервної освіти / І. А. Зязюн // Неперервна професійна освіта: проблеми, пошуки, перспективи : монографія ; за ред. І. А. Зязюна. — К. : Віпол, 2000. — С. 11–57.

Киях З. М. Сучасний зміст професійної освіти. Формуємо компетентності студентів / З. М. Киях, С. Ю. Соколовська // Педагогічна майстерня. — 2016. — № 5. — С. 10–13.

Кузьмина Н. В. Профессионализм личности преподавателя и мастера производственного обучения / Н. В. Кузьмина. — М. : Высшая шк., 1990. — 119 с.

ЛÑмец Ð’. Ð?. СиÑтемный анализ: учеб. поÑобие Ð´Ð»Ñ Ñтуд. выÑш. учеб. заведений / Ð’. Ð?. ЛÑмец, Ð. Д. ТевÑшев. — Ð¥. : Ð¥ÐУРЕ, 2004. — 448 Ñ.

Метаева В. А. Рефлексия как метакомпетентность / В. А. Метаева // Педагогика. — 2006. — № 3. — С. 57–61.

Михайличенко А. М. Обучение на основе стандарта компетентности / А. М. Михайличенко // Новий колегіум. — 2001. — № 3. — С. 46–50.

Наказ Міністерства освіти і науки України від 06.10.2010 р. № 930. Зі змінами від 20.12.2011 р. № 1473 «Про затвердження Типового положення про атестацію педагогічних працівників».

Тоффлер А. Третя хвиля / А. Тоффлер. — К. : Вид. дім «Всесвіт», 2000. — 480 с.

Чабан А. С. Устранение «квалификационных барьеров» на пути профессионального роста / А. С. Чабан // Проблеми розробки та впровадження модульної системи професійного навчання: зб. наук. пр. — К. : Наук. світ. 2001. — С. 9–15.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.