Особливості патріотичного виховання молоді у викликах сьогодення
Анотація
У статті аналізується особливості патріотичного виховання молоді в сучасних реаліях життя, розглянуто сутність поняття «патріотизм» як наукової проблематики, визначено особливості патріотизму та патріотичного виховання молоді в умовах сьогодення. Зміна морально-етичних тенденцій в соціумі підкреслюють необхідність всебічного обґрунтування нової парадигми патріотичного виховання як процесу розвитку суспільства. Патріотизм – це фактор, який об’єднує населення країни в одну націю, це запорука стабільності та розвитку самої держави. Питання патріотизму стало тематикою філософування ще античних філософів Платона та Арістотеля. Історико-філософський аспект патріотизму передбачає розгляд його як суспільно-історичного явища, обумовленого соціально-політичними, економічними, етнокультурними та іншими характеристиками конкретного суспільства. Основним завданням національно-патріотичного виховання молоді є створення позитивних ціннісних відносин з українським народом, Батьківщиною, власною державою і нацією. Розуміння патріотизму здобувачами вищої освіти й прояв його як ціннісної орієнтації не завжди збігаються з нормативною моделлю, закріпленої в програмах патріотичного виховання. Професійно-педагогічний вплив на формування патріотизму серед молоді змінюється через виникнення сторонніх впливів: специфікою роботи студента, соціальним середовищем, колективними відносинами. Здійснення патріотичного виховання потребує нових концептуальних підходів, особливо усвідомлення того, що формування патріотизму у молоді не може бути другорядним чи бути предметом суспільно-політичного маніпулювання.
Ключові слова
Повний текст:
PDFПосилання
Платон. Держава. Київ, Україна: Основи, 2000.
Арістотель. Політика. Київ, Україна: Основи, 2000.
Великий тлумачний словник сучасної української мови, В. Т. Бусел, Ред. Київ, Україна: Ірпінь: ВТФ «Перун», 2004.
Н. Волошина, «Порівняльний аналіз понять “патріотизм” і “націоналізм” в Україні», Науковий вісник Кременецької обласної гуманітарно-педагогічної академії ім. Тараса Шевченка, № 4, с. 122–129, 2015.
Міністерство освіти і науки України. (2015, Черв. 16). Наказ № 641 «Про затвердження Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді, заходів щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді та методичних рекомендацій щодо національно-патріотичного виховання у загальноосвітніх навчальних закладах». [Електронний ресурс]. Доступно: https://is.gd/tbAmqX
І. Д. Бех, Національна ідея в становленні громадянина-патріота України. Київ, Україна, 2014.
В. Стадник, «Досвід армій провідних країн світу щодо патріотичного виховання особового складу», Педагогіка і психологія професійної освіти, № 2, с. 260–268, 2013.
Р. В. Гула, Патріотизм в Україні: уроки минулого, сучасний стан, погляд у майбутнє. [Електронний ресурс]. Доступно: https://is.gd/IRJBtJ Дата звернення: Квіт. 06, 2022.
Кабінет Міністрів України. (2020, Жовт. 09). Розпорядження № 1233-р «Про схвалення Концепції Державної цільової соціальної програми національно-патріотичного виховання на період до 2025 року». [Електронний ресурс]. Доступно: https://is.gd/iKTB7r
Динаміка патріотичних настроїв українців: серпень 2019. [Електронний ресурс]. Доступно: https://is.gd/uKWCAf Дата звернення: Квіт. 06, 2022.
Громадянське суспільство в Україні: погляд громадян. Електронний ресурс]. Доступно: https://is.gd/eifWN6 Дата звернення: Квіт. 06, 2022.
В. Каменюк, «Психологічні умови формування патріотизму у структурі особистості в контексті сучасних гібридних війн», Science and Education a New Dimension. Pedagogy and Psychology, VIII (95), Issue. 239, 2020.
С. В. Савченко, «Патріотичне виховання молоді в умовах інформаційної війни: досвід організації соціально-педагогічної роботи у переміщеному ЗВО», Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка. Педагогічні науки, № 1(339), ч. 2, с. 148–158, 2021. https://doi.org/10.12958/2227-2844-2021-1(339)-2-148-158
О. Стьопіна, «Патріотичне виховання: теорія та практика», Шкільний світ, № 42, с. 6–8, 2007.
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.