Специфіка та зміст інструментальної підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва
Анотація
У статті представлено результати теоретичного аналізу феномену «інструментальної підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва» та окреслено практичні аспекти втілення специфіки та змісту навчання духовика-інструменталіста з позицій формування фахових навичок. У дослідженні визначено, що змістова спрямованість інструментальної підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва (духовиків-фаготистів) визначається процесами фахового навчання, творчого, світоглядного саморозвитку інструменталіста, результатом чого є вдосконалення рівня володіння інструментом, а саме: майстерності звуковидобування, культури музичного мислення й зрілості інтерпретації музичних творів, культури сценічного виступу, педагогічних методик роботи з музичним матеріалом. Змістова сутність педагогічного виховання майбутніх вчителів музичного мистецтва конкретизована в завданнях освітнього процесу: формування системи художньо-естетичних поглядів та образного мислення на основі музично-естетичних здібностей музиканта, розвиток художньо-естетичного смаку тощо на основі засвоєння естетичних зразків, норм, ідеалів, втілених у музичній культурі. Педагогічний вплив спрямований на формування мистецької і культурної площини особистісного світу майбутнього вчителя музичного мистецтва, і у змістовому контексті характерний сформованістю мотиваційних чинників до творчої діяльності. У дослідженні зроблено концептуальний наголос, що зв'язок між інструментальною підготовкою майбутніх учителів музичного мистецтва (духовика-інструменталіста) і художньо-виконавським рівнем фахової майстерності є залежним від створення дієвої системи мистецького спілкування, системи концертно-виконавської практики, системи трансляції знань і традицій, системи комунікативних зв’язків із широким колом музичної спільноти.
Ключові слова
Повний текст:
PDFПосилання
В. Н. Апатський, Основы теории и методики духового музыкально-исполнительского искусства: учеб. пособие. Киев, Украина: ТОВ «Задруга», 2006.
Н. В. Гузій [та ін.], Теорія та методика професійно-педагогічної підготовки освітянських кадрів: акмеологічні аспекти: монографія. Київ, Україна: Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2018.
О. А. Дубасенюк, О. Є. Антонова, С. С. Вітвицька, Н. Г. Сидорчук, О. М. Спірін, Н. В. Якса [та ін.], Професійно-педагогічна освіта: сучасні концептуальні моделі та тенденції розвитку: монографія. Житомир, Україна: Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2006.
Міністерство освіти і науки України. (2018, Лип. 16). Наказ № 776 «Про затвердження Концепції розвитку педагогічної освіти». [Електронний ресурс]. Доступно: https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-zatverdzhennya-koncepciyi-rozvitku-pedagogichnoyi-osviti
Ð. П. Корыхалова, Ð?Ð½Ñ‚ÐµÑ€Ð¿Ñ€ÐµÑ‚Ð°Ñ†Ð¸Ñ Ð¼ÑƒÐ·Ñ‹ÐºÐ¸. Ленинград, РоÑÑиÑ: Музыка, 1979.
В. М. Москаленко, «Про задум та музичну ідею твору. Музичний твір як процес», Науковий вісник Нац. муз. акад. України ім. П. І. Чайковського, Вип. 21, с. 9–17, 2002.
В. З. Самітов, Специфіка інтерпретаційного мислення музиканта-виконавця (психофізіологічний аспект): монографія. Київ, Україна: ДАККіМ, 2007.
Н. М. Титова, «Теоретичні і методичні засади психологопедагогічної підготовки майбутніх педагогів професійного навчання», дис. д-ра наук; Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. Київ, 2019.
Л. Хоружа, «Модель педагогічної освіти сучасного університету», Неперервна професійна освіта: теорія і практика, Вип. 3/4, с. 7–13, 2018.
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.