Структурні компоненти формування евристичного мислення магістрантів з хорового диригування

Сюй Цін

Анотація


У статті висвітлено теоретичні та методологічні положення щодо формування евристичного мислення магістратів з хорового диригування педагогічних університетів. Акцент робиться на основних завданнях мистецької освіти, зокрема пошуку евристичних механізмів наповнення навчально-мистецького процесу новими підходами до розвитку творчої індивідуальності майбутніх викладачів диригентсько-хорових дисциплін. Проведено аналіз категорії «евристичне мислення» в ретроспективному вимірі. Зосереджено увагу на творчості як вагомому компоненті професійної підготовки магістрів з хорового диригування. Здійснено теоретичний аналіз наукових праць, на основі яких доведено, що сформоване у магістрантів евристичне мислення забезпечує високий рівень диригентсько-хорової компетентності. Проаналізовано наукові підходи українських та зарубіжних учених до структури евристичного мислення. Визначено основні підходи до формування досліджуваного явища. Запропоновано авторське трактування поняття «евристичне мислення магістрантів з хорового диригування» як здійснення самостійних пошуково-творчих актів у професійній діяльності завдяки актуалізації інтелектуальних процедур аналітично-пошукового та рефлексивно-інтуїтивного характеру. Акцентовано увагу на необхідності врахування визначених функцій диригентсько-хорового навчання магістрів. Виокремлено структуру евристичного мислення, охарактеризовано вплив її компонентів на формування досліджуваної якості. Окреслено подальші напрямки наукових досліджень щодо розроблення ефективної методики формування евристичного мислення магістратів з хорового диригування педагогічних університетів

Ключові слова


підготовка магістрів; диригентсько-хорові дисципліни; евристичне мислення; структурні компоненти; методологічні підходи; функції диригентсько-хорового навчання магістрів

Повний текст:

PDF

Посилання


Ð’. Ð?. Ðндреев, ЭвриÑтика Ð´Ð»Ñ Ñ‚Ð²Ð¾Ñ€Ñ‡ÐµÑкого ÑаморазвитиÑ. Казань, РоÑÑиÑ: Центр инновационных технологий, 1994, 288 Ñ.

Г. О. Балл, Гуманізація загальної та професійної освіти: суспільна актуальність і психолого-педагогічні орієнтири, неперервна професійна освіта: проблеми, пошуки, перспективи. Київ, Україна: Віпол, 2000, 636 с.

П. А. Ковалик, «Деякі питання розвитку професійної освіти хорового диригента», Проблеми сучасного мистецтва і культури. Харків, Україна: Каравела, с. 43–49, 2000.

Л. Ð?. ДыÑ, Музыкальное мышление: ÑущноÑÑ‚ÑŒ, категории, аÑпекты иÑÑледованиÑ. Сб. ÑÑ‚. Ð”Ñ‹Ñ Ð›. Ð?. (СоÑÑ‚.). Киев, Укрина: Муз. Украина. 1989, 178 Ñ.

В. Н. Пушкин, Эвристика – наука о творчестве. Москва, Россия: Политиздат, 1967, с. 272.

В. І. Шинкарук, Філософський енциклопедичний словник. Київ, Україна: Абрис, 2002, с. 742.

А. В. Хуторской, Эвристическое обучение: теория, методология, практика. Москва, Россия: МПА, 1998, с. 266.

О. П. Щолокова, «Проблеми фахової підготовки майбутніх магістрів мистецької освіти», Естетика і етика педагогічної дії, Вип. 3, с. 181-190, 2012.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.