Педагогічні умови формування готовності студентів факультетів мистецтв педагогічних університетів до керівництва вокально-хоровими колективами

Гао Десян

Анотація


У статі розкрито особливості підготовки майбутніх учителів музики в контексті сучасних завдань мистецької освіти. Зосереджено увагу на переорієнтації змісту вокально-хорового навчання студентів факультетів мистецтв педагогічних університетів на принципах наукового керівництва творчим процесом. Проаналізовано поняття «керівництво» в логіці теорії керівництва, накладеній на виконавсько-творчий зміст діяльності керівника вокально-хорового колективу. У роботі звертається увага на основні фактори, що впливають на формування готовності до керівництва студентів: здійснення системного аналізу, оволодіння прийомами продуктивної комунікації; оптимізація управлінських рішень. Представлено авторське розуміння поняття «готовність майбутніх учителів музичного мистецтва до керівництва вокально-хоровими колективами». Проведено контент-аналіз наукових праць, що дав можливість засвідчити про необхідність виявлення педагогічних умов формування досліджуваної якості. Представлено педагогічні умови формування готовності студентів факультетів мистецтв педагогічних університетів до керівництва вокально-хоровими колективами. Педагогічні умови обґрунтовуються як професійне облаштування ситуативних аспектів вокально-хорового навчання, що забезпечують ефективне формування готовності майбутніх учителів музичного мистецтва до керівництва вокально-хоровими колективами учнівської молоді завдяки системному облаштуванню навчального процесу впродовж поетапної послідовності дій педагога, наповненої відповідним кейсом прийомів, методів і форм, цілеспрямованим на практичну роботу з хором студентів. Висвітлено основні напрями подальших досліджень заявленої наукової проблеми.


Ключові слова


вокально-хорова підготовка; майбутні вчителі музичного мистецтва; управлінська компетентність; педагогічні умови; готовність до керівництва мистецьким колективом; комунікація; рефлексія.

Повний текст:

PDF

Посилання


І. А. Зязюн, Філософія педагогічної дії: монографія. Черкаси, Україна: Вид. від. ЧНУ імені Богдана Хмельницькогою, 2008, 608 с.

В. Г. Кремень, Філософія національної ідеї. Людина. Освіта. Соціум. Київ, Україна: Грамота, 2007, 576 с.

А. В. Козир, Професійна майстерність учителів музики: теорія і практика формування в системі багаторівневої освіти: монографія. Київ, Україна: НПУ імені М. Драгоманов, 2008, 378 с.

А. В. Семенова, Словник-довідник з професійної педагогіки. Одеса, Україна: Пальміра, 2006, 221 с.

О. П. Рудницька, Педагогіка: загальна та мистецька. Київ, Україна: Богдан, 2002, 270 с.

Цао Хункай, «Музична синергія як мета вольових дій керівника шкільного хору», Наукові записки Кіровоградського держ. пед. ун-ту ім. Володимира Винниченка. Серія: Педагогічні науки, Вип. 1.43, с. 215–219, 2016.

Ху Манлі, «Педагогічні умови підготовки студентів факультетів мистецтв педагогічних університетів до керівництва вокальними ансамблями учнів», Сучасні проблеми виконавської підготовки викладачів мистецьких дисциплін. Херсон, Україна: ХДУ, 2016, с. 199–204.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.