До проблеми формування іншомовної фонетичної компетентності у дітей дошкільного віку

Віталіна Любива

Анотація


У статті здійснено аналіз проблеми формування іншомовної компетентності в дітей старшого дошкільного віку на заняттях з англійської мови, зокрема проблеми формування фонетичної компетентності; формування в дітей дошкільного віку правильної іншомовної звуковимови. Наголошено на тому, що навчання дітей дошкільного віку іноземної мови має відбуватися з урахуванням вікових та індивідуальних особливостей дітей. Уточнено сутність ключових понять дослідження: «компетентність», «іншомовна компетентність», «фонетична компетентність». Теоретично обґрунтовано значення фонетичної гри як засобу формування фонетичної компетентності в дітей старшого дошкільного віку. Проаналізовано наукові психолого-педагогічні дослідження з означеної проблеми; науково обґрунтовано, що старший дошкільний вік є сенситивним для вивчення іноземної мови; розглянуто особливості розвитку артикуляційного апарату у процесі відтворення дітьми старшого дошкільного віку звуків рідної та іноземної мов. Визначено, що іншомовна фонетична компетентність дітей старшого дошкільного віку – це здатність дітей правильно вимовляти всі звуки та звукосполучення мови відповідно до орфоепічних норм, наголосів; наявність добре розвиненого фонематичного слуху, що допомагає диференціювати фонеми; володіння інтонаційними засобами виразності мовлення (темп, тембр, сила голосу, логічні наголоси тощо). Складовими фонетичної компетентності є чітка артикуляція звуків рідної мови, фонетична правильність або правильна звуковимова, орфоепічна правильність мовлення, мовне дихання, дикція, сила голосу, темп мовлення, тембр, фонетичний слух, засоби інтонаційної виразності. Наведено приклади фонетичних ігор, які можуть бути використані на заняттях з англійської мови, на етапі фонетичної зарядки з метою формування іншомовної фонетичної компетентності в дітей старшого дошкільного віку.

Ключові слова


діти старшого дошкільного віку; англійська мова; компетентність; фонетична компетентність; іншомовна компетентність

Повний текст:

PDF

Посилання


Базовий компонент дошкільної освіти. Міністерство освіти і науки України. [Електронний ресурс].

Доступно: https://mon.gov.ua/ua/osvita/doshkilna-osvita/bazovij-komponent-doshkilnoyi-osviti-v-ukrayini

А. М. Богуш, Н. В. Гавриш, Дошкільна лінгводидактика6 теорія і методика навчання дітей рідної мови: підручник. Київ, Україна: Вища шк., 2007, 542 с. [Електронний ресурс].

Доступно: http://194.44.152.155/elib/local/sk727623.pdf

Ð. Ð?медадзе, ЭкÑÐºÑƒÑ€Ñ Ð¿Ð¾ пÑихологичеÑким иÑÑледованиÑм Ð¾Ð²Ð»Ð°Ð´ÐµÐ½Ð¸Ñ Ð¸ Ð²Ð»Ð°Ð´ÐµÐ½Ð¸Ñ Ð²Ñ‚Ð¾Ñ€Ñ‹Ð¼ Ñзыком. ТбилиÑи, ГрузиÑ, 1979, 229 Ñ.

Л. Л. Мацепура, «Формування та розвиток правильної іншомовної звуковимови в дітей дошкільного віку», Філологічні студії. Науковий вісник Криворізького держ. пед. ун-ту, Вип. 7(2), с. 284–292, 2012.

Е. Ю. ПротаÑова, «Обучение иноÑтранному Ñзыку дошкольников: обзор теоретичеÑких позиций», Ð?ноÑтранные Ñзыки в школе, â„– 1, Ñ. 38–43, 1990.

С. В. Стойко, «Реалізація комунікативного підходу в навчанні іноземних мов», Вісник Чернігівського нац. пед. ун-ту. Серія «Педагогічні науки», Вип. 85, с. 220–223, 2011.

Н. Хомский, Язык и мышление. Москва, Россия, 1972, 123 с., с. 54.

Т. Шкваріна, Англійська мова для дітей дошкільного віку: програма, метод. рек. Київ, Україна, 2008, 112 с.

Энциклопедия профессионального образования. Москва, Россия, 1998, Т. 1, с. 454–455.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.