Управління інноваційною діяльністю закладу професійної (професійно-технічної) освіти як педагогічна проблема

Валерія Докторович

Анотація


У статті досліджується процес управління інноваційною діяльністю закладу професійної (професійно-технічної) освіти (далі – ЗП(ПТ)О). Актуальність структуризації інноваційної діяльності та розробки моделі управління нею обумовлена оновленням класичного змісту контролю як управлінської функції та необхідністю об’єктивної експертної оцінки для прийняття своєчасних і дієвих рішень спрямованих на підвищення якості освітнього процесу, так як ринок праці потребує освіченого, самодостатнього, конкурентоздатного випускника. Інноваційний компонент посідає достатньо вагоме місце в управлінні професійною (професійно-технічною) освітою в регіоні, оскільки він формує підстави для впровадження якісних змін, внесення коректив у функціонування та розвиток ЗП(ПТ)О. Проаналізовано останні дослідження та публікації науковців із різних галузей знань з проблем управління інноваційної діяльності в ЗП(ПТ)О, закладами освіти, а також обґрунтування науковцями загальних основ педагогічної інноватики, що надало можливість автору визначити особливості управління ЗП(ПТ)О. Наголошено, що проблема управління інноваційною діяльністю в ЗП(ПТ)О в сучасних соціально-економічних умовах розвитку суспільства є досить актуальною. При наявності багатогранної теоретичної бази підготовки кваліфікованих робітників, достатньої розробленості професійної педагогіки щодо проблеми управління інноваційною діяльністю в ЗП(ПТ)О не знайшли свого розвитку; далеко не всі теоретичні висновки доведені до рівня практичного застосування. У науці і практиці накопичений багатий досвід інноваційної діяльності, який створює сприятливі можливості для поглиблення інноваційних процесів в ЗП(ПТ)О і організації в них наукового пошуку.


Ключові слова


інноваційна діяльність; управління інноваційною діяльністю; інноваційний процес в освіті; інновація; інноваційна компетентність педагога.

Повний текст:

PDF

Посилання


Освіта в Україні: інформаційно-аналітичний зб. Електронний ресурс. Доступно: https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/serpneva-konferencia/2020/metod-zbirka-osvita-ta-covid-2020.pdf

Соціолого-педагогічний словник; В. В. Радула; Ред. Київ, Україна: ЕксОб, 2004, 304 c.

В. Г. Золотогоров, Энциклопедический словарь по экономике. Минск, Беларусь: Полымя, 1997.

Енциклопедія освіти; Академія пед. наук України; В. Г. Кремень; Ред. Київ, Україна: Юрінком Інтер, 2008, 1036 с.

Д. М. Стеченко, О. С. Чмир, Методологія наукових досліджень: підручник. Київ, Україна: Знання, 2005.

І. М. Дичківська, Інноваційні педагогічні технології: навч. посіб. Київ, Україна: Академвидав, 2004.

Л. І. Даниленко, Модернізація змісту, форм і методів управлінської діяльності директора загальноосвітньої школи: монографія. Київ, Україна: Логос, 1998.

Н. Є. Мойсеюк, Педагогіка: навч. посіб. Київ, Україна, 2007. 656 c.

А. В. Петерсен, М. Йепсен, Подход и опыт разработки профессиональных стандартов в Германии. Флесенбург, Германия, 2015, 48 с.

N. Tichy, E. Cohen, The leadership engine: How winning companies build leaders at every level. New York: Harper business, 2002, 452 p.

О. В. Харчишина, «Ефективна організаційна культура: проблеми теорії і практики», Економіка. Управління. Інновації, № 2, 2012. Електронний ресурс. Доступно: http://nbuv.gov.ua/UJRN/eui_2012_2_30

В. Н. Новиков, «Розвиток професійно-технічної освіти в умовах децентралізації системи управління в Україні», Demography and Social Economy, № 2(30), с. 126–137, 2017. Електронний ресурс. Доступно: https://dse.org.ua/arhcive/30/9.pdf ІSSN 2072-9480

Л. М. Сергеєва, Т. І. Стойчик, Конкурентоздатність як умова професійного становлення фахівців: монографія. Дніпро, Україна: Журфонд, 2020, 182 с.

Л. М. Сергеєва, Управління розвитком професійно-технічного навчального закладу: теорія і методика: монографія; В. В. Олійника; Ред. Київ – Херсон, Україна: Айлант, 2013, 452 с.

Нові вимоги до компетентностей керівників шкіл в Україні / О. М. Отич, Л. К. Задорожна, З. В. Рябова, Л. М. Оліфіра та ін.; НАПН України, УВУПО, ДВНЗ «Ун-т менедж. освіти», КВЗО «Одес. акад. неперв. освіти», КультурКонтакт Австрія. Київ, Україна, 2018, 74 с.

В. В. Сидоренко, «Інноваційні напрями науково-методичного супроводу професійного розвитку педагогічних працівників у системі післядипломної освіти», Інформаційний збірник для директора школи та завідуючого дитячим садком. Київ, Україна: РА «Освіта України», № 7/8(48), с. 22–29, 2016. Електронний ресурс. Доступно: https://core.ac.uk/download/pdf/32310801.pdf


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.