Теоретичний аналіз розвитку управління підготовки майбутніх адміністраторів сфери підприємництва у закладі професійної (професійно-технічної) освіти

Лілія Уклеїна

Анотація


У статті проаналізовано стан розвитку ринку праці України, який впливає на ефективність функціонування економіки, розвиток науково-технічного прогресу; зниження виробництва товарів та послуг, скороченню внутрішнього валового продукту. Визначено важливість впровадження нових механізмів управління, організацію та здійснення професійно-технічної освіти громадян. Наголошено на неготовності професійно-технічної освіти до ситуації в країні, яка призвела до необхідності уніфікації професійного навчання. Зазначено важливість пошуку нових шляхів управління закладами професійної (професійно-технічної) освіти (ЗП(ПТ)О), вдосконалення організації освітнього процесу в нових умовах. Розглянуто особливості фінансування професійної (професійно-технічної) освіти в Україні – джерела та цільове призначення. Указано обмеженість можливості держави забезпечити повноцінне фінансування закладів професійної (професійно-технічної) освіти. Визначено головну мету та кінцевий продукт функціонування освітньої організації. Охарактеризовано унікальні відмінності закладів за своїм змістовним наповненням. Розглянуто основні вікові характеристики суб’єкта управління у закладі професійної (професійно-технічної) освіти, які потребують особливого підходу до організації взаємодії з учнями на всіх рівнях управління. Автором встановлено взаємозв’язок методів управління закладів професійної (професійно-технічної) освіти та організацією управлінської діяльності керівників закладів що сприяє забезпеченню ефективності управлінської праці, досягненню максимальних результатів в управлінні закладом професійної (професійно-технічної) освіти, витрачаючи мінімум часу й сил. Охарактеризовано управління як особливий вид діяльності керівного і адміністративного характеру, здійснювано у рамках постійної системи колективної праці, що діє, цілеспрямовано, в усіх сферах суспільного життя. Автором зазначено організаційну досконалість структури управління закладів професійної (професійно-технічної) освіти, що забезпечується чітким визначенням загальних і часткових завдань, подальших перспектив діяльності колективу.


Ключові слова


ринок праці; адміністратор; підприємство; технологія; управління; освіта

Повний текст:

PDF

Посилання


В. І. Куценко, «Освіта як фактор стабільності та національної безпеки України», Економіка України, Вип. 1, с. 12–21, 2008.

Ð?. Г. Захарова, «Ð?нформационные технологии Ð´Ð»Ñ ÐºÐ°Ñ‡ÐµÑтвенного и доÑтупного образованиÑ», Педагогика, Вып. 1, Ñ. 27–34, 2002.

Л. А. Карташова, «Критерії та рівні оцінювання результативності впровадження методик навчання технічних дисциплін у процесі формування фахових знань студентів коледжів», Вісник Черкаського університету. Серія «Педагогічні науки», Вип. 206, с. 61–64, 2011.

Ð. Ð?. Ðртюхина, Â«ÐžÐ±Ñ€Ð°Ð·Ð¾Ð²Ð°Ñ‚ÐµÐ»ÑŒÐ½Ð°Ñ Ñреда выÑшего учебного Ð·Ð°Ð²ÐµÐ´ÐµÐ½Ð¸Ñ ÐºÐ°Ðº педагогичеÑкий феномен (на материале Ð¿Ñ€Ð¾ÐµÐºÑ‚Ð¸Ñ€Ð¾Ð²Ð°Ð½Ð¸Ñ Ð¾Ð±Ñ€Ð°Ð·Ð¾Ð²Ð°Ñ‚ÐµÐ»ÑŒÐ½Ð¾Ð¹ Ñреды медицинÑкого универÑитета)», диÑ. д-ра наук. Волгоград, 2007, 307 Ñ.

І. А. Зязюн, С. І. Дорогунцов, Н. Г. Ничкало, «Профтехосвіта: реформування чи руйнування?», Трибуна, Вип. 11/12, с. 12–13, 1997.

М. М. Дубшка, «Особливості побудови мотивації навчально-пізнавально діяльності студентів у процесі їх професійної підготовки», Наукові записки, Вип. 131, с. 18–22, 2014.

Засоби інформаційно-комунікаційних технологій єдиного інформаційного простору системи освіти України. Київ, Україна: Пед. думка, 2010, 160 с.

М. Г. Коляда, «Загальні принципи педагогічного проектування і діяльнісний підхід до його реалізації», Проблеми сучасно педагогічної освіти: Педагогіка і психологія. Ялта: РВВ КГУ, Вип. 12, ч. 1, с. 95–101, 2006.

В. Я. Бобров, «Управління професійною освітою як фактор впливу на формування творчої особистості фахівців України», Філософія освіти XXI століття: проблеми перспективи, Вип. 3, с. 443–447, 2000.

Ж. Ð. Зайцева, Открытое образование: предпоÑылки, проблемы и тенденции развитиÑ. МоÑква, РоÑÑиÑ: МЭСÐ?, 2000.

В. І. Маслов, «Принципи менеджменту в установах освіти», Освіта і управління, Вип. 1, с. 77–84, 1997.

М. В. Жукова и Н. Р. Гиченко, Влияние развития информационно-обучающей среды колледжа на качество обучения студентов. [Электронный ресурс]. Доступно: http://ito.edu.ru/2006/Rostov/V/V-0-9.html

Л. М. Сергеєва, Управління розвитком професійного навчального закладу: праксеологічні засади. Київ, Україна: Вид-во Ліра-К, 2017, 124 с.

Ð’. Ю. ЛыÑкова, «Ð?нформационные Ð¿Ð¾Ð»Ñ Ð² учебной деÑтельноÑти», Ð?нформатика и образование, Вип. 1, Ñ. 19–25, 1999.

Ð’. Ð. Ефименко, «ПедагогичеÑкие оÑновы разработки проект-программы информационной Ñреды выÑших учебных заведений»: на XII Международ. конф.-выÑтавки Ð?нформационные технологии в образовании (4–8 ноÑÐ±Ñ€Ñ 2002 г.). [Электронный реÑурÑ]. ДоÑтупно: http://ito.su/2002/IV/IV-0-136.html


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.