Кваліметрична оцінка технології учіння у процесі підготовки здобувачів вищої освіти з хімії

Ганна Ткачук

Анотація


Автором розглянуто процес учіння під час підготовки здобувачів вищої освіти з хімії у класичних університетах як головна складова освітнього процесу. Також проаналізовано можливості реалізації підготовки до учіння, сприймання, розуміння, запам’ятовування, забезпечення міцності знань. У статті розглядається можливість практичної реалізації таких елементів технології учіння, як узагальнення, систематизація, досягнення розвинених умінь та навичок. Подано аналіз впливу вхідних та вихідних параметрів елементів технології учіння. Кваліметрію результатів учіння розглянуто як ще один елемент технології учіння. У статті виявлено функціональну залежність між вхідними та вихідними параметрами процесу учіння, встановлено аналітичні співвідношення, що характеризують процес учіння, розглянуто кваліметрію учіння не тільки як засіб кількісного оцінювання процесу якісного характеру, але як елемент самої технології учіння. Використано навчально-методичні та наукові видання автора у галузі хімічних навчальних дисциплін. Запропоновану технологію учіння можна ефективно використовувати в освітньому процесі і, зокрема, у питаннях організації і методики моніторингу процесу учіння під час підготовки здобувачів вищої освіти з хімії в класичних університетах. Застосована у роботі шкала оцінювання технології учіння при всій простоті вимагає подальшого удосконалення. За критерій оцінювання рівня технології учіння прийнято кваліметричне оцінювання математичного сподівання успішності за результатами поточного моніторингу процесу учіння.

Ключові слова


вища школа; учіння; технології учіння; кваліметрія; узагальнення і систематизація; досягнення умінь та навичок

Повний текст:

PDF

Посилання


A. Tkachuk, S. Karvan, «The Discipline Problem of Students under Condition of Academic Mobility», Abstracts of International Conference «New Perspectives in Science Education», Florence, Italy, 14–15.03.2013. [Online].

Available: http://www.pixel-online.net/npse2013/acceptedabstracts.php.

Г. С. Ткачук, «Учіння як базовий елемент технології навчального процесу», Теорія та методика навчання та виховання, № 47, с. 133–147, 2019. DOI: 10.34142/23128046.2019.47.12.

Г. С. Ткачук, «Кваліметричне дослідження елементів процесу учіння на прикладі вивчення хімічних дисциплін», Теорія та методика навчання та виховання, № 48, с. 132–145, 2020.

DOI: https://doi.org/10.34142/23128046.2020.48.12

М. Є. Скиба, С. Г. Костогриз, Г. В. Красильникова, Моніторинг якості навчального процесу у вищому закладі освіти: монографія. Хмельницький, Україна: ХНУ, 2009, 219 с.

В. Т. Циба, Математичні основи соціологічних досліджень: кваліметричний підхід. Київ, Україна: МАУП, 2002, 248 с.

Н. А. Лившиц, В. Н. Пугачев, Вероятностный анализ систем автоматического управления. Москва, Россия: Советское радио, 1963, 896 с.

Е. С. Вентцель, Теория вероятности. Москва, Россия: Высшая школа, 2006, 575 с.

V. V. Romanuke, «Decision making criteria hybridization for finding optimal decisions’ subset regarding changes of the decision function», Journal of Uncertain Systems, Vol. 12, no. 4, pp. 279–291, 2018.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.