Теоретичні основи підготовки спеціалістів в умовах інформаційного середовища
Анотація
У статті визначено та розглянуто питання підготовки спеціалістів у розвитку інформатизації суспільства, економіки, науки, запровадження електронних освітніх середовищ в освітній процес, що сьогодні постає актуальним завданням закладів вищої освіти. Сучасні заклади освіти шукають способи підвищення конкурентоздатності своїх випускників на ринку праці, прагнуть підвищити якість навчання, охопити більший віковий ценз своїх студентів. Закон України «Про вищу освіту» закріплює завдання закладу вищої освіти: 1) провадження на високому рівні освітньої діяльності, яка забезпечує здобуття особами вищої освіти відповідного ступеня за обраними ними спеціальностями; 2) забезпечення органічного поєднання в освітньому процесі освітньої, наукової та інноваційної діяльності; 3) створення необхідних умов для реалізації учасниками освітнього процесу їхніх здібностей і талантів; 4) поширення знань серед населення, підвищення освітнього і культурного рівня громадян; 5) вивчення попиту на окремі спеціальності на ринку праці та сприяння працевлаштуванню випускників. Враховуючи потреби, можливості та вимоги студента щодо отримання та опрацювання інформації, у ЗВО необхідно створити належну систему інформування студентів, забезпечити той рівень доступу до інформації, який задовольнить як потреби студентів, так і безпосередньо закладів освіти. Бурхливий розвиток інформаційно-комунікаційних технологій не лише надав закладам вищої освіти можливість інтенсифікувати освітній процес, а й поставив задачу організації ефективного навчання. Це визначається можливостями інформаційно-комунікаційних технологій. У більшості закладів освіти дуже багато зроблено для впровадження інформаційно-комунікаційних технологій (кількість комп’ютерів, вихід в Інтернет, створення системи цифрового простору тощо).
Ключові слова
Повний текст:
PDFПосилання
Верховна Рада України. (2014, Лип. 01). Закон № 1556-VII «Про вищу освіту». [Електронний ресурс].
Доступно: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18
З. Н. Курлянд, Р. І. Хмелюк, А. В. Семенова, І. О. Бартєнєва, І. М. Богданова. Педагогіка вищої школи: навч. посіб. – 3-є вид., перероб., допов. Київ, Україна: Знання, 2007, 495 c.
Н. Є. Мойсеюк, Педагогіка: навч. посіб. Київ, Україна, 2007. 608 с. [Електронний ресурс].
Доступно: https://sites.google.com/site/pedagogikasny/pedagogika/pedagogika-mojseuk-n-e-navc-posibnik
«Методика викладання у вищій школі», Навчальні матеріали онлайн. [Електронний ресурс].
Доступно: https://pidruchniki.com/88903/pedagogika/metodika_vikladannya_u_vischiy_shkoli
Методика викладання у вищій школі: навч.-метод. посіб. / уклад.: В. І. Кобаль. Мукачево, Україна: Вид-во МДУ, 2016, 203 с.
І. М. Грищенко, «Фактори підвищення ефективності освітньої діяльності вищих навчальних закладів України», Актуальні проблеми економіки, № 3, с. 134–1410, 2016. [Електронний ресурс].
Доступно: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ape_2016_3_18
О. М. Селезньова, «Теоретико-методологічне трактування окремих засадничих категорій інформаційного права», на конф. Іт право: проблеми і перспективи розвитку в Україні. [Електронний ресурс]. Доступно: http://aphd.ua/publication-164/
Г. Москалик, «Поняття, природа і джерела формування інформаційно-комунікаційного середовища», Гілея: науковий вісник, № 77(10), с. 149–153, 2013. [Електронний ресурс].
Доступно: http://www.gileya.org/index.php?ng=library&cont=long&id=96
О. Стадніченко, «Інформатизація як чинник розвитку суспільства і держави», на ХVІІІ Міжнар. наук.-практ. інтернет-конф. Проблеми та перспективи розвитку науки на початку третього тисячоліття у країнах СНД: зб. наук. праць. Переяслав-Хмельницький, 2013. 272 с. [Електронний ресурс].
Доступно: http://oldconf.neasmo.org.ua/node/2683
І. В. Арістова, «Доктрина інформаційного права України», Приватне та публічне право, № 1, с. 59–63, 2017.
Ю. Є. Петрухно, «Інформаційне суспільство: поняття, основні складові, характеристика», Вісник Одеського нац. ун-ту; Серія Бібліотекознавство, бібліографознавство, книгознавство, Т. 19, вип. 1(11), с. 127–133, 2014.
В. Ю. Гаврилюк, «Теоретичні аспекти створення та функціонування інформаційно-освітнього середовища сучасного позашкільного навчального закладу», Народна освіта: електронне наук. фахове вид., № 3(30), 2016. [Електронний ресурс].
Доступно: https://www.narodnaosvita.kiev.ua/?page_id=4261
Н. А. Гунько, «Сучасне інформаційно-освітнє середовище як фактор удосконалення професійно-педагогічної підготовки майбутнього викладача», Наукові записки Тернопільського нац. пед. ун-ту ім. Володимира Гнатюка; Серія Педагогіка, № 3, с. 43–49, 2014. [Електронний ресурс].
Доступно: http://nzp.tnpu.edu.ua/article/view/63761
Інформаційно-освітнє середовище професійно-технічних навчальних закладів: посібник / Л. А. Карташова, В. В. Юрженко, А. Г. Гуралюк, Л. В. Липська, Л. С. Гуменна, А. Б. Зуєва, І. М. Шупік, М. Л. Ростока, В. Л. Шевченко; Лузана П. Г., Ред. Київ, Україна: ІПТО НАПН, 2017, 124 с.
А. С. Чумак, Т. В. Бондаренко, «Інформаційно-освітнє середовище вищого навчального закладу», офіційний сайт кафедри інформатики та інформаційно-комунікаційних технологій Уманського держ. пед. ун-ту ім. Павла Тичини. [Електронний ресурс].
Доступно: https://informatika.udpu.edu.ua/?page_id=1331
В. Ю. Биков, Інновації в організації досліджень та розробок у галузі інформаційно-комунікаційних технологій в освіті у світлі викликів XXI сторіччя. Актуальні проблеми психології: зб. наук. праць, Т. 8, вип. 10, с. 55–74, 2019. [Електронний ресурс].
Доступно: http://appsychology.org.ua/data/jrn/v8/i10/7.pdf
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.