Аналіз проблеми навчання фахівців з питань цивільної безпеки у зарубіжних наукових джерелах
Анотація
Природні та техногенні надзвичайні ситуації продовжують представляти серйозну загрозу для населення. Фахівці сфери цивільного захисту забезпечуються відповідними знаннями і навичками, враховуючи, що проблеми і можливості навчання з питань цивільної безпеки змінюються а їх вирішення передбачає наявність ефективних механізмів реагування на мінливі ситуації. Через складнощі, пов’язані із запобіганням та ліквідацією надзвичайних ситуацій, а також із-за особливостей проведення відновлювальних робіт після їх усунення, фахівці сфери цивільного захисту потребують постійного оновлення своїх знань і навичок. У сучасному світі зросли вимоги до зазначеної категорії фахівців, тим самим інтенсифікувався процес навчання з питань цивільної безпеки, що, відповідно, має призводити до надання якісних послуг. В роботі висвітлені шляхи і можливості якими в Республіці Польща та Федеративній Республіці Німеччина задовольняються потреби у навчанні фахівців сфери цивільного захисту для розв’язання завдань щодо ефективної стійкості до природних та техногенних небезпек. Здійснено аналіз нормативно-правових документів цих країн, які визначають порядок реагування на вимоги освітянської галузі, забезпечуючи навчання фахівців з питань цивільної безпеки, а також сприяють впровадженню, поширенню та використанню новітніх технологій навчання, з урахуванням сучасних безпекових вимог. Автор визначив методи навчання фахівців з питань цивільної безпеки, які гарантують ефективність реагування на надзвичайні ситуації із залученням відповідних сил та засобів. Зважаючи на досвід згаданих європейських країн наголошено на вдосконаленні системи підвищення кваліфікації та очікуваннях в результаті навчання фахівців з питань цивільної безпеки в Україні.
Ключові слова
Повний текст:
PDFПосилання
J. Wolanin, Zarys teorii bezpieczenstwa obywateli. Ochrona ludnosci na czas pokoju. Warszawa: Fundacja Edukacja i Technika Ratownictwa, 2005.
А. О. Рогуля, «Функції органів місцевого самоврядування в організації безпеки життєдіяльності територіальних громад України», автореф. дис. канд. наук: спец. 25.00.04 «Місцеве самоврядування». Київ, 2019, 23 с.
І. Ю. Хомишин, «Концептуальні питання теорії і практики адміністративно-правового регулювання освіти України в умовах євроінтеграційних процесів», дис. д-ра наук: 12.00.07. Львів, 2019, 510 с.
О. Б. Гада, «Державне управління підготовкою фахівців сфери цивільного захисту: досвід Республіки Польща для України», автореф. дис. канд. наук: спец. 25.00.02. Харків, 2019, 23 с.
Концептуальні засади розвитку освіти дорослих: світовий досвід, українські реалії і перспективи: зб. наук. ст. / [кол. авт.]; В. Г. Кременя, Н. Г. Ничкало, Ред.; уклад. О. В. Аніщенко, Л. Б. Лук’янова. Київ, Україна: Знання України, 2018, 616 с.
European Union (Офіційний сайт) / Implementation of «education and training 2010» [Електронний ресурс].
Доступно: http://europa.eu/legislation_summaries/education_training_youth/general_framework/ef0020_en.htm
R. Stępień, Współczesny kształt edukacji dla bezpieczeństwa. Teoria i praktyka, [w:] E. A. Wesołowska, A. Szerauc (red.); Patriotyzm, obronność, bezpieczeństwo. Wydaw. Szkoły Wyższej im. Pawła Włodkowica w Płocku i Akademii Obrony Narodowej w Warszawie. Warszawa, 2002.
Centre for Strategy & Evaluation Services (CSES), The local and regional impact of the Union Civil Protection Mechanism, European Union, 2012, DOI: 10.2863/58525
«Union Civil Protection Knowledge Network», European Civil Protection and Humanitarian Aid Operations. [Electronic resource]. 2020. Available: https://ec.europa.eu/echo/what/civil-protection/knowledge-network_en
Wytyczne w sprawie zasad organizacji i sposobu przeprowadzania szkoleń z zakresu ochrony ludności i obrony cywilnej zatwierdzone w dniu 21 kwietnia, 2009. Zasób elektroniczny.
Dostępne: www.ock.gov.pl/.../PWytyczne-OCK-szkolenia
В. М. Михайлов, «Досвід Республіки Польща з організації проведення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях», Інвестиції: практика та досвід, № 13, с. 128–132, 2014. Доступно: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ipd_2014_13_29
K.-G. Meyer-Teschendorf, «Stand der Diskussion um eine Neuordnung des Zivil- und Katastrophenschutzes», Kloepfer M. (ed.), Katastrophenrecht: Grundlagen und Perspektiven. Nomos Verlag. Baden-Baden, 2008.
Ф. Ель, Система кризового менеджменту в Німеччині – виклики для процесу навчання. Київ, Україна, 2019. [Електронний ресурс]. Доступно: http://edu-mns.org.ua/img/news/128/Materisls.pdf
Rahmenkonzept Ausbildung in Erster Hilfe mit Selbstschutzinhalten [Eine elektronische Ressource] / BBK. Gemeinsam handeln. Sicher leben, 2019. Verfügbar: https://www.bbk.bund.de/SharedDocs/Downloads/BBK/DE/Publikationen/Sonstiges/Rahmenkonzept_Ausbildung_Erste_Hilfe_Selbstschutz.pdf?__blob=publicationFile
«Jahresprogramm, 2019» [Eine elektronische Ressource], Bundesamt für Bevölkerungsschutz und Katastrophenhilfe, 2019.
Verfügbar: https://www.bbk.bund.de. 12.
Ausbildung und Fortbildung des Personals der Einheiten und Einrichtungen des Katastrophenschutzes in Hessen. [Eine elektronische Ressource]. Verfügbar: https://innen.hessen.de/sites/default/files/media/hmdis/kats_konzept_2011_anlage_teil_3.neu__0.pdf
Федеративна Республіка Німеччина [Електронний ресурс], Державна служба України з надзвичайних ситуацій, 2018. Доступно: https://www.dsns.gov.ua/ua/Federativna-Respublika-Nimechchina.html
S. Perdikou, J. Horak, L. Halounová et al., The capacity of European Higher Educational Institutions to address threats imposed by natural hazards. Nat Hazards, 81, 1447–1466, 2016. https://doi.org/10.1007/s11069-015-2139-2
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.