Навчальний посібник як важлива складова навчально-методичного комплексу із загальної хімії
Анотація
У статті представлений навчально-методичний комплекс (НМК) з навчальної дисципліни «Хімія» (загальна) як перший щабель у технології освітньої діяльності, що базується на сучасних психолого-педагогічних уявленнях. Висвітлюється роль навчального посібника – невід’ємного компонента навчально-методичного комплексу із загальної хімії – з метою організації навчального процесу в класичному університеті. Проаналізовано сучасні підходи до створення НМК навчальних дисциплін загалом та, зокрема, обґрунтовано й запропоновано навчально-методичні основи для таких комплексів, які б допомагали реалізації парадигм «Освіта впродовж життя», дистанційне навчання і Болонські принципи. Класифікація засобів навчання хімічних дисциплін – це актуальне питання методичної науки, оскільки ряд авторів вважає навчальні посібники наочними, а інші відносять їх до основних засобів навчання та об’єднують в одну групу засобів навчання – навчальні видання. Основним принципом у процесі створення НМК з дисципліни є принцип відповідності навчального матеріалу рівню розвитку сучасних хімічних наук. Важливе також залучення загально-педагогічних методів для організації викладання хімії у закладах вищої освіти (ЗВО). Навчальний посібник «Загальна хімія. Конспект лекцій», гриф Вченої ради Хмельницького національного університету (лист № 043/655 від 26.04.2019 р.) підготовлено відповідно до робочих навчальних програм з хімії (загальної) для здобувачів першого бакалаврського рівня вищої освіти як хімічних, так і нехімічних спеціальностей ЗВО. Він відображає основні розділи теоретичної частини курсу. Використано наукові та навчально-методичні видання автора з навчальної дисципліни «Хімія» (загальна), яка викладається у класичному університеті для студентів хімічних, інженерних, педагогічних та інших спеціальностей.
Ключові слова
Повний текст:
PDFПосилання
А. Tkachuk, S. Karvan, «The Discipline Problem of Students under Condition of Academic Mobility», Abstracts of International Conference «New Perspectives in Science Education», Florence, Italy (14–15.03.2013). Аvailable: http://www.pixel-online.net/npse2013/acceptedabstracts.php.
Г. С. Ткачук, Г. Т. Бубенщикова, Збірник вибраних задач із загальної хімії. Львів, Україна: «Новий Світ – 2000», 2009, 224 с.
Г. С. Ткачук, «Тематичний тезаурус у системі самоосвіти», Витоки педагогічної майстерності: зб. наук. праць; Полтав. нац. пед. ун-т ім. В. Г. Короленка. Полтава, Україна, вип. 19, 404 с., с. 333–341, 2017. (Серія «Педагогічні науки»).
О. С. Максимов, Методика викладання хімії у вищих навчальних закладах. Мелітополь, Україна, 2014, 91 с.
П. П. Автомонов, Дидактика вищої школи. Київ, Україна: Видав.-поліграф. центр «Київський університет», 2008, 368 с.
В. С. Телегус, О. І. Бодак, О. С. Заречнюк, В. В. Кінжибало, «Основи загальної хімії». Львів, Україна: «Світ», 2000, 424 с: іл.
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.