Оцінювання рівня сформованості компетентностей майбутніх фахівців з інформаційно-комунікаційних технологій

Алла Гафіяк

Анотація


Досліджено проблему визначення рівня формування професійної компетентності майбутніх фахівців з інформаційно-комунікаційних технологій, яка зумовлена тим, що від рівня її сформованості, залежить рівень розвитку ІТ-галузі в майбутньому та кожної галузі зокрема і суспільства загалом. Доведено, що результати навчання оцінюють завдяки визначенню рівня сформованості компетентностей майбутніх фахівців. Проведено аналіз засобів оцінювання рівня формування професійної компетентності майбутніх фахівців з інформаційно-комунікаційних технологій. Визначено, що для реалізації механізму адаптації та ефективної взаємодії майбутнього фахівця в умовах постійної інформатизації освітніх процесів, виникає потреба вивчення, вдосконалення та перевірки рівня сформованості компетентностей майбутніх фахівців. Визначено процедуру моніторингу рівня знань студентів з наступним аналізом якості навчання відповідно до нормативних документів університету. Вказано особливості оцінювання рівня сформованості компетентностей майбутніх фахівців з інформаційно-комунікаційних технологій, що є орієнтованими на перевірку рівня підготовки здобувачів та рівня якості організації навчального процесу. Досліджено та розглянуто особливості зовнішнього та внутрішнього контролю усіх рівнів. Зазначено, що розроблений програмний продукт має на меті визначити рівень сформованості компетентностей майбутніх фахівців з інформаційно-комунікаційних технологій. Виконано змістовний опис розробленої системи, що включає низку модулів, які є складовими елементами повноцінної роботи сайту для тестування. Перелічено розроблені модулі та охарактеризовано кожен з них. Розглянуто складові розробленого програмного продукту. Проведено діагностичну роботу, виявлено особливості, критерії та показники, визначено засоби оцінювання рівнів сформованості означеної компетентності.


Ключові слова


компетентності; інформаційна система; фахівці; програмні засоби; заклад вищої освіти; інформаційно-комунікаційні технології; оцінювання.

Повний текст:

PDF

Посилання


Н. В. Кононец, «Технологія освітнього проекту як педагогічна технологія ресурсно-орієнтованого навчання», Витоки педагогічної майстерності, Вип. 14, с. 136–144, 2014.

Н. В. Кононец, Основи ресурсно-орієнтованого навчання дисциплін комп’ютерного циклу (з досвіду аграрних коледжів). Полтава, Україна: ПУЕТ, 2016, 506 с.

І. М. Осмоловська, «Інновації та педагогічна практика», Народна освіта, № 6, с. 182–188, 2010.

О. М. Мельник, Л. М. Калініна, В. В. Лапінський, О. М. Китайцев, В. М. Косик, «Інформатизація освіти. Стан та перспективи впровадження», Директор школи, № 9, с. 7–16, 2018.

S. P. Alyoshin, E. A. Borodina, А. М. Hafiiak, I. B. Zhabran, A. S. Kikot, «Developing q-orca site backend using various python programming language libraries», Modern engineering and innovative technologies, Isssue 7, Part 3; Sergeieva &Co Lußstr, 2018, 76227. Karlsruhe, Germany, P. 48–53.

В. Є. Снитюк, Є. Н. Сіпко, «Про особливості формування цільової функції та обмежень в задачі складання розкладу занять», Математичні машини і системи, № 3, с. 67–76, 2014.

Р. Ð. Лепа, Ю. Ю. Пищенко, Ð?нформационные технологии в принÑтии управленчеÑких решений. ЭкономичеÑкие проблемы и перÑпективы Ñтабилизации Ñкономики Украины. Донецк, Украина, 2010, Ñ. 330–351.

В. Є. Снитюк, Є. Н. Сіпко, «Аспекти формування цільової функції в задачі складання розкладу занять у вищих навчальних закладах на основі суб’єктивних переваг», Автоматика. Автоматизація. Електротехнічні комплекси і системи, № 2, с. 98–104, 2013.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.