Управління професійною кар’єрою науково-педагогічних працівників у закладі вищої освіти
Анотація
Статтю присвячено проблемі управління професійною кар’єрою науково-педагогічних працівників у закладі вищої освіти, розкрито сутність професійної кар’єри, зміст та технологію управління, обґрунтовано необхідність управління професійною кар’єрою педагогів у закладі вищої освіти. Професійна кар’єра – це послідовність мети особистісного розвитку, а управління – це неопосередкований вплив, підтримка цього розвитку. Ці важливі поняття дуже тісно пов’язані між собою, і саме у таких випадках, на нашу думку, варто говорити про таке явище як управління професійною кар’єрою. Таке управління професійною кар’єрою науково-педагогічного персоналу дає змогу досягти відданості працівників інтересам закладу освіти, забезпечити підвищення продуктивності праці, розкрити здібності кожного працівника, а також зменшити плинність кадрів. Теоретичний аналіз наукових праць вищезазначених вчених дав можливість зробити висновок, що управління кар’єрою є провідним елементом системи розвитку управлінського та науково-педагогічного персоналу закладу освіти, який потребує пошуку актуальних рішень щодо його удосконалення та розвитку у зв’язку з новими завданнями, які постають перед системою освіти нашої країни. Незважаючи на значний науковий доробок зарубіжних і вітчизняних вчених проблеми управління професійною кар’єрою педагогів закладів освіти, недостатньо дослідженими залишаються питання сутності, змісту та технології управління професійною кар’єрою керівників та науково-педагогічних працівників закладів вищої освіти. Управління професійною кар’єрою науково-педагогічного персоналу закладу вищої освіти є однією з найскладніших кадрових технологій – це комплексна технологія впливу керівників і кадрових служб на цілеспрямований розвиток здібностей працівників, раціональне використання їхнього потенціалу як в інтересах власне науково-педагогічних працівників, так і в інтересах закладу освіти.
Ключові слова
Повний текст:
PDFПосилання
Великий тлумачний словник сучасної української мови (з. дод., допов. на CD) / В. Т. Бусел, Ред. Київ; Ірпінь, Україна: ВТФ «Перун», 2009, 1736 с.: іл. ISBN 966-569-013-2
В. М. Жуковська, І. П. Миколайчик, Управління персоналом. Київ, Україна: Київ. нац. торг.-екон. ун-т, 2008, 293 с.
Л. Д. Кизименко, З. О. Романець, В. М. Ткаченко, Термінологічний словник з дисциплін психолого-педагогічного циклу. Львів, Україна: Вид-во ДЦ МОУ, 1998, 24 с.
Ð. Я. Кибанов, ОÑновы ÑƒÐ¿Ñ€Ð°Ð²Ð»ÐµÐ½Ð¸Ñ Ð¿ÐµÑ€Ñоналом. – 3-е изд., перераб. и доп. МоÑква, РоÑÑиÑ: Ð?ÐФРÐ-Ðœ, 2014, 440 Ñ.
М. Е. Морозова, «Організаційні засади управління професійною кар’єрою як процес розвитку», [Електронний ресурс], Теорія та методика управління освітою: електронне наук. фахове вид., 2011, Вип. 7. Доступно:http://umo.edu.ua/images/content/nashi_vydanya/metod_upr_osvit/v_7/10.pdf
М. Мескон, М. Альберт, Ф. Хедоури, Основы менеджмента. Москва, Россия: Дело, 2015, 704 c.
Ð. Ð. ТомпÑон, Ð. Дж. Стрикленд, СтратегичеÑкий менеджмент. Ð?ÑкуÑÑтво разработки и реализации Ñтратегии; пер. Ñ Ð°Ð½Ð³Ð». Л. Г. Зайцева, Ðœ. Ð?. Соколовой, Ред. МоÑква, РоÑÑиÑ: Банки и биржи; ЮÐÐ?ТÐ?, 2017, 576 Ñ.
J. H. Greenhaus, G. A. Callanan, V. M. Godshalk, Career Management. Los Angeles, USA: Sage Publications Inc., 2010, 491 p.
Р. Herriot, «Contracting Careers», Human Relations, № 49(6), рр. 757–790, 1996.
T. N. Kriskovets, L. V. Merculova, «The role of the scientific communication in the development of postgraduates �professional career strategy»; L. Shlossman, Еd. by, Innovations in education. Vienna, 2014, pp. 121–134.
Е. Н. Schein, «Career anchors revisited: Implication for career development in the 21st century», Academy of Management Executive, Vol. 10, № 4, р. 80–89, 1996.
D. E. Super, «Life career roles: Self-realization in work and leisure», Career Development in Organization; D. T. Hall, Ed. by. San-Francisco, CA: JosseyBass, 1986, рp. 95–119.
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.