Підвищення кваліфікації як фактор компетентнісного зростання керівних кадрів професійної освіти
Анотація
Висвітлюється роль професійної компетентності керівника закладу професійної освіти. З’ясовано, що така якість виступає інтегральним показником рівня його управлінської кваліфікації і визначається як результат підготовки до ефективної роботи. Встановлено, що процес підвищення кваліфікації керівних кадрів освіти має конкретизуватися специфікою закладів. Акцентовано увагу на проблемі зміни поколінь педагогів і плинності складу керівників закладів освіти. Доведено, що переосмислення усталених функцій управління професійним закладом освіти та трансформації ринку праці зумовлюють нові вимоги до підготовки та перепідготовки керівних кадрів. Розкрито ефективність введення до змісту післядипломної педагогічної освіти наукових досліджень з проблем підвищення кваліфікації педагогічних працівників. Наукова діяльність набуває статусу організаційного потенціалу. Актуальними є вимоги щодо оновлення програм підвищення кваліфікації та адаптування їх до потреб особистості керівника. Доведено, що підвищенню та зростанню професійної компетентності керівників в умовах післядипломної освіти сприяє розроблення програм спецкурсів, що містять теоретичну та практичну складову. Можливість модернізації змісту підвищення кваліфікації керівних кадрів автори пов’язують з вивченням пропозицій слухачів. У майбутньому професійну компетентність керівних кадрів професійної (професійно-технічної) освіти доцільно пов’язувати з дослідженнями впливу кризових явищ у суспільстві на процеси підготовки конкурентоздатних фахівців
Ключові слова
Повний текст:
PDFПосилання
Енциклопедія освіти; Акад. пед. наук України; В. Г. Кремень, Ред. Київ, Україна: Юрінком Інтер, 2008, 1040 с.
В. М. Швидун, «Аналіз особливостей державного управління розвитком післядипломної педагогічної освіти країн Європи», Державне управління та місцеве самоврядування, № 2(16), с. 31–40, 2013.
В. К. Мельник, «Підвищення управлінської кваліфікації керівника загальноосвітнього навчального закладу в системі післядипломної педагогічної освіти», автореф. дис. канд. наук. Київ, Україна, 2003.
В. В. Олійник, Наукові основи управління підвищення кваліфікації педагогічних працівників профтехосвіти. Київ, Україна: Міленіум, 2003, 594 с.
Л. М. Сергеєва, «Модернізація післядипломної педагогічної освіти: сучасний погляд та пріоритети», Педагогіка вищої та середньої школи: зб. наук. праць. Кривий Ріг, Україна: ДВНЗ «Криворізький нац. ун-т», вип. 45, с. 186–190, 2015.
Т. Сорочан, «Науково-методичний супровід у системі підвищення кваліфікації», Педагогічна газета, № 4(266), с. 4–5, 2018.
Управління розвитком професійного навчального закладу: праксеологічні засади / Л. М. Сергеєва, Т. О. Лукіна, Ю. С. Красильник, О. В. Пащенко, Т. І. Стойчик та В. О. Купрієвич. Київ, Україна: Ліра-К, 2017, 124 с.
А. М. Зубко, «Організаційно-педагогічні умови удосконалення навчального процесу в системі підвищення кваліфікації педагогічних кадрів», автореф. дис. канд. наук. Київ, Україна, 2002.
А. І. Кузьмінський, «Теоретико-методологічні засади післядипломної педагогічної освіти в Україні», автореф. дис. д-ра наук. Київ, Україна, 2003.
М. Костюченко, І. Сілаєва, та С. Шевчук «Проблеми розвитку організаційної й інструктивно-методичної діяльності керівних кадрів у ПТНЗ», Педагогіка і психологія професійної освіти, № 3, с. 139–149, 2006.
Я. Л. Катюк, «Розвиток професійної самосвідомості керівників професійно-технічних навчальних закладів у процесі підвищення кваліфікації», автореф. дис. канд. наук. Київ, Україна, 2009.
В. О. Купрієвич, «Педагогічні умови професійного самовдосконалення керівників професійно-технічних навчальних закладів в процесі підвищення кваліфікації», автореф. дис. канд. наук. Київ, Україна, 2018.
Ю. І. Торба, «Педагогічна підготовка викладачів спеціальних дисциплін та майстрів виробничого навчання професійно-технічних навчальних закладів у системі післядипломної освіти», автореф. дис. канд. наук. Київ, Україна, 2004.
В. Г. Кремень, «Формування глобально конкурентоспроможного людського капіталу – найважливіше завдання професійної освіти», Педагогіка і психологія, № 4(89), с. 5–10, 2015.
В. В. Олійник, Підвищення кваліфікації працівників профтехосвіти: концептуальні та організаційно-методичні. Київ, Україна, 2009, 88 с.
Національна доповідь про стан і перспективи розвитку освіти в Україні; В. Г. Кремень, Ред. Київ, Україна: Пед. думка, 2016, 448 с.
Г. О. Штомпель, Професійне зростання як стратегія управління кадровим потенціалом. Київ, Україна: ЦІППО, 2007, с. 40–59.
«Від наукових досягнень – до кращих наукових практик», Педагогічна газета України, № 2(270), с. 5, березень-квітень, 2019.
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.