Перспективи розвитку вітчизняної моделі освіти дорослих в контексті соціокультурних трансформацій
Анотація
У статті розкрито окремі фрагменти соціокультурної трансформації притаманні Україні в контексті глобального цивілізаційного поступу. Визначено об’єктивні передумови зміни парадигми національної системи освіти дорослих як складової освіти впродовж життя. Особливість сучасного моменту полягає в тому, що одночасно співіснують певні спільноти людей, котрі керуються різними світоглядними парадигмами та мають відмінні ціннісні орієнтири. Глибокі зміни в свідомості, культурі й соціальних системах обумовлюють стрімке зростання еволюційних трансформацій. Наразі питання прогресу і виживання людства пов'язуються зі здатністю рухатися до більш розвинених форм свідомості та методів взаємодії. Сучасна модель вітчизняної освіти дорослих потребує серйозних трансформацій, обумовлених викликами цивілізації. Методи організації діяльності та освіти, засновані на продуктивності й повторенні, втрачають актуальність. Поряд з цим, виникає питання оптимального вибору освітнього інструментарію передачі знань та формування навичок. Вирішення такого питання є комплексним і пов’язане з різними сферами життя людини, що актуалізує необхідність кваліфікованого супроводу. У світлі сучасних досліджень зарубіжних та вітчизняних науковців, запропоновано варіанти вирішення певних соціально-освітніх протиріч в перспективі. Основу дослідження складають положення Теорії поколінь, теоретичні і практичні напрацювання В. Франкла, концепція розвитку організації життєдіяльності людини Ф. Лалу та розробки вітчизняних науковців у царині освіти дорослих. Враховуючи високий темп соціокультурних трансформацій, економічного розвитку цивілізації та особливості розвитку нашої держави, можна прогнозувати, що перспективна система освіти дорослих буде концептуально відрізнятись від існуючої.
Ключові слова
Повний текст:
PDFПосилання
В. Вольнов, «Теорія поколінь». [Електронний ресурс]. Молодіжний портал, 2011. Доступно: http://old.vladivostok3000.ru/discourse/111.
А. Б. Єрмоленко, «Розвиток національного освітнього простору в контексті надбань Теорії поколінь», Вісник Національного університету оборони, № 3, с. 82–87, 2014.
Верховна Рада України. (2017, Верес. 05). Закон № 38–39, ст. 380 «Про освіту». [Електронний ресурс].
Доступно: http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19.
Ф. Лалу, Компанії майбутнього. Харків, Україна: Книжковий Клуб «Клуб Сімейного Дозвілля», 2017, 544 с.
Л. Лук’янова, «Законодавче забезпечення освіти дорослих: зарубіжний досвід»; Українська Асоціація освіти дорослих. Київ, Україна: ТОВ «ДКС-Центр», 2017, 147 с.
О. В. Неборачко, «Позиція тьютора в сучасній системі освіти». [Електронний ресурс], Центр міжнародного наукового співробітництва «ТК Меганом».
Доступно: http://intkonf.org/neborachko-o-v-pozitsiya-tyutora-v-suchasniy-sistemi-osviti/.
В. Франкл, Людина в пошуках справжнього сенсу. Харків, Україна: Книжковий Клуб «Клуб Сімейного Дозвілля», 2016, 160 с.
Семинары построения бизнеса Network TwentyOne Украина. [Електронний ресурс]. Доступно: http://n21events.com.ua/
Є.М. Кирилюк, А.М. Прощаликіна «Методологія дослідження процесів трансформації економічних систем у сучасних теоріях», Механізм регулювання економіки, № 4 С. 172-179, 2011.
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.