Юнеско та ООН про поінформованість населення щодо COVID-19: перспективи

Микола Кириченко, Інна Отамась

Анотація


У період пандемії COVID-19 відкрилися нові можливості та форми навчання, викладання, спілкування й проведення досліджень для мільйонів учнів, викладачів і дослідників. Зрозуміло, що вплив COVID-19 на систему вищої освіти був величезним. Багато університетів гнучко відреагували на кризу, але, як показують статистичні дані після опитування Міжнародної асоціації університетів (МАУ), не всі заклади вищої освіти були готові до надання повноцінних онлайн-програм. У статті проаналізовано проблеми кризи в освітній сфері у період пандемії COVID-19, способи виходу з неї та форми підтримки урядами різних країн і міжнародними організаціями. Результати дослідження виявили, що під час глобального опитування МАУ щодо впливу COVID-19 на вищу освіту в усьому світі майже 2/3 респондентів, які відповідали на запитання щодо обраної форми навчання, зазначали, що викладання проводилося дистанційно. Цей результат узгоджується з даними U-Multirank, які показують, що майже 60% університетів в усьому світі повідомляли про умови онлайн-навчання у своєму стратегічному плануванні до COVID-19 [4]. Міжнародна асоціація університетів (МАУ), заснована в 1950 році під егідою ЮНЕСКО, є провідною глобальною асоціацією закладів вищої освіти та організацій усього світу. МАУ об'єднує своїх членів із понад 120 країн для роздумів та дій щодо спільних пріоритетів. МАУ є незалежною неурядовою організацією та офіційним партнером ЮНЕСКО. МАУ виступає голосом вищої освіти для ЮНЕСКО та інших міжнародних організацій і забезпечує глобальний форум для керівників установ та асоціацій. Її послуги в пріоритетному порядку доступні членам, а також організаціям, установам та органам влади, що займаються вищою освітою, а також особам, що ухвалюють рішення щодо політики, спеціалістам, адміністраторам, викладачам, дослідникам та студентам

Ключові слова


ЮНЕСКО; ООН; пандемія COVID-19; освіта; онлайн-навчання

Повний текст:

PDF

Посилання


І. Г. Отамась, «Перспективи розвитку відкритої освіти у закладах освіти України у період наслідків пандемії COVID-19», на IV Міжнар. наук. конф. Української асоціації дослідників освіти Імплементація європейських стандартів в українські освітні дослідження – 2020. Дрогобич: Видавництво ТзОВ «Трек-ЛТД», 2020, с. 114–116.

М. О. Кириченко, І. Г. Отамась, «Діджиталізація в умовах інтеграції України в Європейський Союз», на 9 Міжнар. наук. конф. Інформація, комунікація, суспільство – 2020. Львів: Видав. Львівська політехніка, 2020, с. 117–118. [Електронний ресурс]. Доступно: http://ics.skid-lp.info/ics_2020.pdf

Цілі сталого розвитку в Україні. United Nations. Ukraine. Глобальні веб-ресурси. [Електронний ресурс]. Доступно: http://sdg.org.ua/ua/pro-hlobalni-tsili/quality-education

«Regional/National Perspectives on the Impact of COVID-19 on Higher Education», Published by the International Association of Universities, August 2020. [Електронний ресурс]. Доступно: https://www.iau-aiu.net/IMG/pdf/iau_covid-19_regional_perspectives_on_the_impact_of_covid-19_on_he_july_2020_.pdf

«Join paper: IAU and ESN COVID-19 impact on Higher Education: Institutional and Students’ Perspectives», Published by the International Association of Universities and the Erasmus Student Network. [Електронний ресурс]. Доступно: https://www.iau-aiu.net/IMG/pdf/joint_paper_iau_and_esn_-_institutional_and_students_perspectives_of_covid-19_impact_on_higher_education.pdf

Guidelines on Distance Education during COVID-19. Commonwealth of Learning, 2020. [Електронний ресурс].

Доступно: http://oasis.col.org/bitstream/handle/11599/3576/2020_COL_Guidelines_Distance_Ed_COVID19.pdf?sequence=4&isAllowed=y

«Керівництво МПК з пÑихічного Ð·Ð´Ð¾Ñ€Ð¾Ð²â€™Ñ Ñ‚Ð° пÑихоÑоціальної підтримки в умовах надзвичайної Ñитуації: перелік контрольних показників Ð´Ð»Ñ Ð²Ð¸ÐºÐ¾Ñ€Ð¸ÑÑ‚Ð°Ð½Ð½Ñ Ð½Ð° міÑцÑх», IASC Міжвідомчий поÑтійний комітет (МПК). Київ, Україна: Унів. вид-во ПУЛЬСÐРÐ?, 2017, 36 Ñ. ISBN 978-617-615-075-6. [Електронний реÑурÑ].

Доступно: https://interagencystandingcommittee.org/system/files/iasc_guidelines_on_mental_health_and_psychosocial_support_in_emergency_settings_checklist_for_field_use_iasc_2017_-_ukrainian_language_version_0.pdf

«The impact of COVID-19 on higher education around the world», International Association of Universities. The Global Voice of Higher Education. [Електронний ресурс]. Доступно: https://www.iau-aiu.net/IMG/pdf/iau_covid19_and_he_survey_report_final_may_2020.pdf

В. Ю. Биков, Моделі організаційних систем відкритої освіти: монографія. Київ, Україна: Атіка, 2009, 684 с.

В. Ю. Биков, «Інноваційний розвиток засобів і технологій систем відкритої освіти», Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики у підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми: зб. наук. праць. Київ – Вінниця: ТОВ фірма «Планер», Вип. 29, с. 32–40, 2012.

М. О. Кириченко, О. М. Отич, В. В. Олійник, «Проблеми і перспективи розвитку післядипломної освіти в інформаційному суспільстві», Інформаційні технології і засоби навчання, Т. 65, № 3, 2018. [Електронний ресурс].

Доступно: https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/2380

І. Г. Отамась, «Відкрита освіта для професійного розвитку педагогів», на ІІ Міжнар. наук-практ. конф. Актуальні проблеми технологічної і професійної освіти. Глухів: Видав. Глухівський НПУ ім. О. Довженка, 2020, с. 204–206.

N. Stukalo, A. Simakhova, «COVID-19 Impact on Ukrainian Higher Education», Universal Journal of Educational Research, 8(8), 3673–3678, 2020. [Електронний ресурс]. Доступно: http://www.hrpub.org

Міністерство освіти і науки України. (2020, Берез. 23). Лист № 1/9-173, «Щодо організації освітнього процесу в закладах загальної середньої освіти під час карантину». [Електронний ресурс].

Доступно: https://mon.gov.ua/ua/npa/shodo-organizaciyi-osvitnogo-procesu-v-zakladah-zagalnoyi-serednoyi-osviti-pid-chas-karantinu

Міністерство освіти і науки України. Офіційний веб-сайт. [Електронний ресурс]. Доступно: https://mon.gov.ua/ua/npa/shodo-organizaciyi-osvitnogo-procesu-v-zakladah-profesijnoyi-profesijno-tehnichnoyi-osviti-na-period-karantinu

L. Petrenko, S. Kravets, O. Bazeliuk, L. Maiboroda, I. Muzyka, «Analysis of the current state of distance learning in the vocational education and training institutions», E3S Web of Conferences 166, 10010 (2020). ICSF 2020. [Електронний ресурс].

Доступно: https://lib.iitta.gov.ua/720179/1/L.%20Petrenko_2020_10010.pdf

https://doi.org/10.1051/e3sconf/202016610010 ICSF 2020


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.