Особливості комунікативного контролю як чинника професійної толерантності керівників закладів середньої освіти

Олександра Брюховецька

Анотація


У статті розкрито особливу значущість професійно важливих якостей керівника, зокрема, професійної толерантності та її складової – комунікативного контролю. Визначено основні розбіжності в діяльності сучасних закладів середньої освіти, що можуть негативно позначитися на рівні самоконтролю у спілкуванні їхніх керівників. Показано зв’язок комунікативного контролю управлінців з успішністю їхньої професійної діяльності. Охарактеризовано комунікативний контроль як чинник успішного управлінського спілкування керівників. Визначено й охарактеризовано рівні комунікативного контролю керівників: високий, середній, низький. Наведено результати емпіричного дослідження особливостей комунікативного контролю керівників закладів середньої освіти. Виявлено недостатній рівень сформованості комунікативного контролю у досліджуваних керівників закладів середньої освіти. Виділена система організаційно-психологічних чинників, які впливають на рівень сформованості комунікативного контролю керівників закладів середньої освіти. Встановлено особливості комунікативного контролю досліджуваних залежно від статі, віку, управлінського стажу, типу закладу освіти, регіону його розташування тощо. Констатовано доцільність сприяння розвитку комунікативного контролю управлінців у процесі професійної підготовки (здобуття вищої освіти і умовах післядипломної педагогічної освіти (підвищення кваліфікації).

Ключові слова


керівник закладу середньої освіти; заклад середньої освіти; професійно важливі якості; професійна толерантність; комунікативний контроль

Повний текст:

PDF

Посилання


Г. Л. Бардиер, Социальная психология толерантности. Санкт-Петербург, Россия, СПб. гос. ун-т., 2005, 120 с.

О. І. Бондарчук, Соціально-психологічні основи особистісного розвитку керівників загальноосвітніх навчальних закладів у професійній діяльності. Київ, Україна: Науковий світ, 2008, 318 с.

Большая енциклопедия психологических тестов. Москва, Россия: Ексмо, 2005, 416 с.

Ð?. Ð. ЗимнÑÑ, ПедагогичеÑÐºÐ°Ñ Ð¿ÑихологиÑ. РоÑтов н/Д., РоÑÑиÑ, 1997, 480 Ñ.

Л. М. Карамушка, Психологія освітнього менеджменту. Київ, Україна: Либідь, 2004, 424 с.

А. Г. Ковальов, Коллектив и социально-психологические проблемы руководства. Москва, Россия, Экономика, 1978, 360 с.

Р. Л. Кричевський, Если Вы – руководитель… Элементы психологии менеджмента в повседневной работе. – 2-е изд., доп. и перераб. Москва, Россия, 1996,198 с.

А. А. Леонтьев, Педагогическое общение. Москва, Россия, Знание, 1996, 47 с.

Ðœ. Ð?. ЛиÑина, Проблема онтогенеза общениÑ. МоÑква, РоÑÑиÑ, Педагогика, 1986, 143 Ñ.

А. С. Николаенко, «Психологический анализ коммуникативной компетентности менеджеров», Вісник Чернігівського державного педагогічного ун-ту. Чернігів, Україна, т. 2, вип. 31, с. 160–163, 2005. (Серія «Психологічні науки»).

Л. Е. Орбан-Лембрик, Психологія управління. Київ, Україна: Академвидав, 2003, 568 с.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.