Соціально-психологічні особливості базових переконань фахівців з соціальної роботи у контексті їх професійно-особистісного становлення

Валентина Балахтар

Анотація


У статті висвітлено соціально-психологічні особливості базових переконань фахівців з соціальної роботи на різних стадіях професійно-особистісного становлення. Наведено результати емпіричного дослідження ставлення фахівців до себе та навколишнього світу. Виявлено високий рівень самоконтролю та переконань щодо власної цінності, здатності управляти подіями у майже половини досліджуваних. Констатовано розвинуті базові переконання щодо особистісної безпеки, психічної стабільності, успішності у повсякденному житті у фахівців з соціальної роботи. Встановлено статистично значущі відмінності щодо базових переконань фахівців на різних стадіях професійного становлення, залежно від статі: більш високий позитивний профіль базових переконань щодо власної цінності, здатності управляти подіями та везіння працівників виявлено у жінок, але показник переконань щодо контрольованості та справедливості подій загалом знижується у жінок, порівняно з чоловіками; базові переконання щодо загального ставлення до прихильності навколишнього світу упродовж професійно-особистісного становлення показало позитивну тенденцію до зростання у представників чоловічої і жіночої статей

Ключові слова


фахівець із соціальної роботи; ставлення; соціально-психологічні особливості; базові переконання; стадії професійного становлення

Повний текст:

PDF

Посилання


В. Балахтар, «Комунікативна компетентність як складова професіоналізму фахівця соціальної роботи» на Міжн. наук.-практ. конф. Якісна освіта в Україні: тенденції, проблеми, перспективи. Чернівці, Україна, 2017, с. 266–267.

В. Балахтар, Педагогіка і психологія у соціальній роботі. Київ, Україна: Талком, 2017.

О. Баєва, «Менеджер – професія нашого часу» Персонал Плюс, № 32(284), 2008.

Методика дослідження особливостей психологічної готовності керівників освітніх організацій до діяльності в умовах змін, О. Бондарчук, Ред. Київ, Україна: Рукопис, 2014.

Э. Зеер, Психология профессионального развития. Москва, Россия: Академия, 2009.

К. Платонов, Проблемы способностей. Москва, Россия, 1972.

І. Приходько, Засади психологічної безпеки персоналу екстремальних видів діяльності. Харків, Україна: Акад. ВВ МВС України, 2013.

О. Бондарчук, Соціально-психологічні основи особистісного розвитку керівників загальноосвітніх навчальних закладів у професійній діяльності. Київ, Україна: Науковий світ, 2008.

Л. Балабанова «Категорія норми у дослідженні та регулюванні функціональних станів людини», автореф. дис. д-ра наук. Київ, Україна, 2001.

Н. Лебідь, та Ю. Бреус «Базисні переконання як індивідуальний вектор цілеспрямованої активності особистості», Вісник Національної академії Державної прикордонної служби України, Вип. 5, 2013. [Електронний ресурс]. Доступно: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vnadps_2013_5_40.

М. Магомед-Эминов «Деятельностно-смысловой подход к психологической трансформации личности», дисс. д-ра наук. Москва, Россия, 2009.

Д. Узнадзе, «Установка у человека. Проблема объективации», Психология личности в трудах отечественных психологов, с. 87–91, 2000.

Ð’. ЧудновÑкий, Становление личноÑти и проблема ÑмыÑла жизни: Ð?збранные труды. МоÑква, РоÑÑиÑ: Ð?зд-во МоÑк. пÑихолого-Ñоциального ин-та, 2006.

Т. ЭкÑакуÑто, «Социально-пÑихологичеÑÐºÐ°Ñ Ð±ÐµÐ·Ð¾Ð¿Ð°ÑноÑÑ‚ÑŒ: понÑтие, оÑобенноÑти, критерии оценки», на научн.-практ. конф. ПÑÐ¸Ñ…Ð¾Ð»Ð¾Ð³Ð¸Ñ Ñ‡ÐµÐ»Ð¾Ð²ÐµÐºÐ° в Ñовременном мире. МоÑква, РоÑÑиÑ: Ð?н-Ñ‚ пÑихологии РÐÐ, 2009.

H. Witkin Psychological differentiation: studies of development. N.Y., Erlbaum, 1974.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.