Психологічні чиннники формування професійної компетентності майбутніх психологів

Наталія Перегончук

Анотація


У статті розглянуто психологічні особливості формування професійної компетентності майбутніх психологів у сучасному трансформаційному суспільстві. Визначено психологічні чинники формування професійної компетентності майбутніх психологів у сучасному  освітньому просторі. Виокремлено дві групи чинників формування професійної компетентності майбутніх психологів: зовнішні(не залежать від майбутнього психолога: професійна освіта, практика, очікування) та внутрішні (внутрішня професійна активність, активність професійної самореалізації, суб’єктність, здібності, інтереси, професійна ідентичність, мотиви тощо). Охарактеризовано роль психологічних чинників у формуванні професійної компетентності майбутніх психологів.


Ключові слова


професійна компетентність; психологічні чинники; внутрішня активність; активність професійної самореалізації; мотиви професійної діяльності; професійна ідентичність; майбутні психологи

Повний текст:

PDF

Посилання


Абульханова-Славская К А. Стратегии жизни / К. А. Абульханова-Славская. — М., 1991. — 280 с.

Болотов В. А. Компетентностная модель: от идеи к образовательной программе / В. А. Болотов, В. В. Сериков // Педагогика. — 2003. — № 10. — С. 51–55.

Дичківський С. І. Неперервна гуманітарна освіта – новий етап педагогічного мислення / С. І Дичківський // Гуманітарні науки. — 2004. — № 2(8). — С. 20–29.

Зеер Э. Ф. Психология профессий: учеб. пособие для студ. вузов / Э. Ф. Зеер. — М. : Академический Проект; Екатеринбург : Деловая книга, 2003. — 336 с.

ЗимнÑÑ Ð?. Ð. Ключевые компетентноÑти как результативно-Ñ†ÐµÐ»ÐµÐ²Ð°Ñ Ð¾Ñнова компетентноÑтного подхода в образовании / Ð?. Ð. ЗимнÑÑ. — Ðœ. : Ð?ÑÑледовательÑкий центр проблем качеÑтва подготовки ÑпециалиÑтов, 2004. — 42 Ñ.

Климов Е. А. Психология профессионала / Е. А. Климов. — М. –Воронеж, 1996. — 263 с.

Ложкін Г. Професійна ідентичність в контексті маргінальної поведінки суб’єкта / Г. Ложкін, Н. Волянюк // Соціальна психологія. — 2008. — № 3. — С. 125–131.

Лушин П. Ð’. ПÑÐ¸Ñ…Ð¾Ð»Ð¾Ð³Ð¸Ñ Ð»Ð¸Ñ‡Ð½Ð¾Ñтного Ð¸Ð·Ð¼ÐµÐ½ÐµÐ½Ð¸Ñ : Ð¼Ð¾Ð½Ð¾Ð³Ñ€Ð°Ñ„Ð¸Ñ / П. Ð’. Лушин. — Кировоград : Ð?Ð¼ÐµÐºÑ Ð›Ð¢Ð”, 2002. — 360 Ñ.

Маркова А. К. Психология профессионализма / А. К. Маркова. — М. : Междунар. гуманитарный фонд «Знание», 1996. — 312 с.

Мартынова А. В. Факторы, влияющие на формирование профессионального самосознания будущего учителя начальной школы / А. В. Мартынова // Современные проблемы науки и образования. — 2015. — № 5. — С. 132–137.

Марусинець М. Прикладні аспекти дослідження професійної ідентичності особистості / М. Марусинець // Соціальна психологія. — 2005. — № 3. — С. 173–178.

Митина Л. М. Психология развития конкурентноспособной личности / Л. М. Митина. — Воронеж : МОДЭК, 2002. — 400 с.

Міляєва В. Р. Формування фахової компетентності державних службовців у системі підвищення кваліфікації: монографія / В. Р. Міляєва. — Дрогобич: РВВ Дрогобицького держ. пед. ун-ту ім. І. Франка, 2011. — 298 с.

Онуфрієва Л. А. Дослідження психологічних детермінант розвитку професійної самосвідомості та особистісної зрілості майбутніх фахівців соціономічних професій / Л. А. Онуфрієва // Науковий вісник Миколаївського державного університету ім. В. О. Сухомлинського : зб. наук. пр. ; за ред. С. Д. Максименка, Н. О. Євдокимової. — Миколаїв : МНУ ім. В. О. Сухомлинського, 2013. — Т. 2. — Вип. 10(91). — С. 227–233. — (Серія «Психологічні науки»).

Ямницький В. М. Психологічні чинники розвитку життєтворчої активності особистості в дорослому віці : автореф. дис. на здобуття наук. ступ. д-ра психол. наук : 19.00.07 / В. М. Ямницький. — К. : Б.в., 2005. — 40 с.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.