Розвиток відкритої освіти у закладах вищої освіти як наукова проблема в зарубіжних і вітчизняних дослідженнях
Анотація
Ключові слова
Повний текст:
PDFПосилання
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ / REFERENCES
О. Безлюдний, О. Кірдан, «Соціальне замовлення на професійну підготовку майбутніх економістів у системі неперервної освіти», Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, № 3, с. 6–12, 2019. https://doi.org/10.31499/2307-4906.3.2019.190240
В. Ю. Биков, «Інноваційний розвиток засобів і технологій систем відкритої освіти», Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики у підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми, вип. 29, с. 32–40, 2012. [Електронний ресурс]. Доступно: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Sitimn_2012_29_6 Дата звернення: Січ. 10, 2025.
Відкрита освіта: інноваційні технології та менеджмент; М. О. Кириченка, Л. М. Сергеєвої, Ред. Київ, Україна : Інтерсервіс, 2018. [Електронний ресурс]. Доступно: https://core.ac.uk/download/pdf/237410373.pdf Дата звернення: Січ. 10, 2025.
Відкрита освіта. Колективний розвиток освіти через відкриті технології, відкритий контент і відкрите знання; Т. Іійосі, М. С. Віджая Кумара, Ред. Київ, Україна : Наука, 2009. [Електронний ресурс]. Доступно: https://library.nlu.edu.ua/POLN_TEXT/KNIGI_2009_2/vidkryta_osvita_2009.pdf Дата звернення: Січ. 10, 2025.
О. Висоцька, М. Ватковська, «Формування єдиного інформаційно-освітнього простору як чинник випереджаючої освіти для сталого розвитку», Комп'ютер у школі та сім'ї, № 6, с. 48–50, 2012. [Електронний ресурс]. Доступно: http://nbuv.gov.ua/UJRN/komp_2012_6_11 Дата звернення: Січ. 10, 2025.
О. Дубініна, Т. Бурлаєнко, В. Добровольський, «Особливості впровадження змішаного навчання у підготовці майбутніх менеджерів», Вісник післядипломної освіти : зб. наук. праць. Серія «Педагогічні науки», вип. 15(44), с. 113–140, 2021. https://doi.org/10.32405/2218-7650-2021-15(44)-113-140
Т. Заболотна, «Інтеграція мобільних додатків в освітнє середовище у процесі вивчення іноземних мов», Теоретична і дидактична філологія, № 35, с. 5–15, 2023. https://doi.org/10.31470/2309-1517-2023-35-5-15
М. О. Кравченко, К. О. Бояринова, О. М. Вовк, «Інтелектуалізація економічних систем та стартапування в контексті формування інструментарію проєктно-аналітичної діяльності», Цифрова економіка та економічна безпека, № 4(13), с. 191–197, 2024. https://doi.org/10.32782/dees.13-29
О. Локшина, «Відкрита освіта в європейському просторі: стратегія розбудови», Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології, № 2, с. 75–86, 2018. [Електронний ресурс]. Доступно: http://nbuv.gov.ua/UJRN/pednauk_2018_2_10 Дата звернення: Січ. 10, 2025.
В. Осадчук, «Розвиток відкритої освіти як феномена ХХІ століття», Освіта дорослих: теорія, досвід, перспективи, № 1(21), с. 58-67, 2022. https://doi.org/10.35387/od.1(21).2022.58-67
С. Прийма, «Тенденції розвитку систем відкритої освіти дорослих в Україні», Освіта дорослих: теорія, досвід, перспективи, № 2(11), с. 51-60, 2015. [Електронний ресурс]. Доступно: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/706541/contents Дата звернення: Січ. 10, 2025.
А. Сбруєва, «Актуальні проблеми якості викладання у європейській вищій школі: аналіз пріоритетів освітньої політики ЄС», Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології, № 5(69), с. 49–63, 2017. [Електронний ресурс]. Доступно: https://pedscience.sspu.edu.ua/wp-content/uploads/2017/11/517ilovepdf_com-49-64.pdf Дата звернення: Січ. 10, 2025.
С. М. Шандрук, «Трансформація національної стратегії економічного розвитку Республики Сінгапур у глобальних умовах», Економіка та держава, № 3, с. 87–90, 2013. [Електронний ресурс]. Доступно: http://www.economy.in.ua/?op=1&z=2298&i=22 Дата звернення: Січ. 10, 2025.
В. Федяєва, В. Щербина, «Педагогіка в системі професійної освіти», Нова педагогічна думка, № 3(107), с. 54–59, 2021. https://doi.org/10.37026/2520-6427-2021-107-3-54-59
К. Г. Яцура, «Основні етапи та тенденції формування відкритої освіти», Сучасне суспільство: політичні науки, соціологічні науки, культурологічні науки, вип. 1(20), с. 197–206, 2020. https://doi.org/10.34142/24130060.2020.20.1.18
R. Baraniuk, Challenges and Opportunities for the Open Education Movement: A Connexions Case Study. Connexions and Rice University, 2007. [Online]. Available: https://bpb-us-e1.wpmucdn.com/blogs.rice.edu/dist/9/7567/files/2011/04/baraniuk-MIT-press-chapter-oct07.pdf https://opencontent.org/blog/archives/355 Application date: January 10, 2025.
J. S. Brown, «New Learning Environments for the 21st Century: Exploring the Edge», Change: The Magazine of Higher Learning, vol. 38, is. 5, pp. 18–24, 2006. https://doi.org/10.3200/chng.38.5.18-24
«Кейптаунська Декларація Відкритої Освіти: відкриваючи майбутнє відкритим освітнім ресурсом», Cape Town Open Education Declaration. 2007. [Електронний ресурс]. Доступно: https://www.capetowndeclaration.org/read/ukrainian-translation/ Дата звернення: Січ. 10, 2025.
What is Open Education? European Commission. 2022. [Online]. Available: https://joint-research-centre.ec.europa.eu/what-open-education_en Application date: January 10, 2025.
Digital Education Action Plan 2021–2027. European Education Area. European Commission. 2020. [Online]. Available: https://education.ec.europa.eu/focus-topics/digital-education/action-plan Application date: January 10, 2025.
K. Chalas, «Szkoła środowiskowa i szkoła w środowisku, dwie strategie rozwojowe szkoły wiejskiej i jej podmiotów», Kultura – Przemiany – Edukacja, Spec. vol., рр. 13–27, 2024. https://doi.org/10.15584/kpe.spec.crae.2024.1
S. Lerman, «Constructivism, mathematics and mathematics education», Educational Studies in Mathematics, vol. 20, is. 2, рр. 211–223, 1989. https://doi.org/10.1007/bf00579463
M. Mirowska, «Potential Within Student Support Framework in Educational Space of Polish and Ukrainian Higher Education Institutions», Comparative Professional Pedagogy, № 8(2), РР. 51–57, 2018. https://doi.org/10.2478/rpp-2018-0019
Opening up education: the collective advance ment of education through open technology, open content, and open knowledge; T. Iiyoshia, M. S. Vijay Kumar, Ed. MIT Press, 2008. [Online]. Available: https://mitpress.mit.edu/9780262515016/opening-up-education/ Application date: January 10, 2025.
Otwarte zasoby edukacyjne. Biblioteka Główna im. Władysława Grabskiego; Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. 2002. [Online]. Available: https://bg.sggw.edu.pl/otwarta-nauka/otwarte-zasoby-edukacyjne/ Application date: January 10, 2025.
C. Pursell, T. Iiyoshi, «Policy Dialogue: Online Education as Space and Place», History of Education Quarterly, vol. 61, is. 4, рр. 534–545, 2021. https://doi.org/10.1017/heq.2021.47
Tydzień Otwartej Edukacji 2025. Politechnika Gdańska. [Online]. Available: https://pg.edu.pl/biblioteka-pg/2025-02/tydzien-otwartej-edukacji-2025 Application date: January 10, 2025.
UNESCO. Digital Library. [Online]. Available: https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000368224 Application date: January 10, 2025.
S. Yalcinalp, «Opening up education: The collective advancement of education through open technology, open content, and open knowledge – By Toru Liyoshi & M. S. Vijay Kumar», British Journal of Educational Technology, vol. 41, is. 6, рр. 970–971, 2010. https://doi.org/10.1111/j.1467-8535.2010.01135_1_2.x
ПЕРЕКЛАД, ТРАНСЛІТЕРАЦІЯ / TRANSLATED AND TRANSLITERATED
O. Bezliudnyi, O. Kirdan, «Sotsialne zamovlennia na profesiinu pidhotovku maibutnikh ekonomistiv u systemi neperervnoi osvity», Zbirnyk naukovykh prats Umanskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu, № 3, s. 6–12, 2019. https://doi.org/10.31499/2307-4906.3.2019.190240 (in Ukrainian).
V. Yu. Bykov, «Innovatsiinyi rozvytok zasobiv i tekhnolohii system vidkrytoi osvity», Suchasni informatsiini tekhnolohii ta innovatsiini metodyky u pidhotovtsi fakhivtsiv: metodolohiia, teoriia, dosvid, problemy, vyp. 29, s. 32–40, 2012. [Elektronnyi resurs]. Dostupno: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Sitimn_2012_29_6 Data zvernennia: Sich. 10, 2025. (in Ukrainian).
Vidkryta osvita: innovatsiini tekhnolohii ta menedzhment; M. O. Kyrychenka, L. M. Serheievoi, Red. Kyiv, Ukraina : Interservis, 2018. [Elektronnyi resurs]. Dostupno: https://core.ac.uk/download/pdf/237410373.pdf Data zvernennia: Sich. 10, 2025. (in Ukrainian).
Vidkryta osvita. Kolektyvnyi rozvytok osvity cherez vidkryti tekhnolohii, vidkrytyi kontent i vidkryte znannia; T. Iiiosi, M. S. Vidzhaia Kumara, Red. Kyiv, Ukraina : Nauka, 2009. [Elektronnyi resurs]. Dostupno: https://library.nlu.edu.ua/POLN_TEXT/KNIGI_2009_2/vidkryta_osvita_2009.pdf Data zvernennia: Sich. 10, 2025. (in Ukrainian).
O. Vysotska, M. Vatkovska, «Formuvannia yedynoho informatsiino-osvitnoho prostoru yak chynnyk vyperedzhaiuchoi osvity dlia staloho rozvytku», Kompiuter u shkoli ta simi, № 6, s. 48–50, 2012. [Elektronnyi resurs]. Dostupno: http://nbuv.gov.ua/UJRN/komp_2012_6_11 Data zvernennia: Sich. 10, 2025. (in Ukrainian).
O. Dubinina, T. Burlaienko, V. Dobrovolskyi, «Osoblyvosti vprovadzhennia zmishanoho navchannia u pidhotovtsi maibutnikh menedzheriv», Visnyk pisliadyplomnoi osvity : zb. nauk. prats. Seriia «Pedahohichni nauky», vyp. 15(44), s. 113–140, 2021. https://doi.org/10.32405/2218-7650-2021-15(44)-113-140
T. Zabolotna, «Intehratsiia mobilnykh dodatkiv v osvitnie seredovyshche u protsesi vyvchennia inozemnykh mov», Teoretychna i dydaktychna filolohiia, № 35, s. 5–15, 2023. https://doi.org/10.31470/2309-1517-2023-35-5-15 (in Ukrainian).
M. O. Кravchenko, K. O. Boiarynova, O. M. Vovk, «Intelektualizatsiia ekonomichnykh system ta startapuvannia v konteksti formuvannia instrumentariiu proiektno-analitychnoi diialnosti», Tsyfrova ekonomika ta ekonomichna bezpeka, № 4(13), s. 191–197, 2024. https://doi.org/10.32782/dees.13-29 (in Ukrainian).
O. Lokshyna, «Vidkryta osvita v yevropeiskomu prostori: stratehiia rozbudovy», Pedahohichni nauky: teoriia, istoriia, innovatsiini tekhnolohii, № 2, s. 75–86, 2018. [Elektronnyi resurs]. Dostupno: http://nbuv.gov.ua/UJRN/pednauk_2018_2_10 Data zvernennia: Sich. 10, 2025. (in Ukrainian).
V. Osadchuk, «Rozvytok vidkrytoi osvity yak fenomena KhKhI stolittia», Osvita doroslykh: teoriia, dosvid, perspektyvy, № 1(21), s. 58-67, 2022. https://doi.org/10.35387/od.1(21).2022.58-67 (in Ukrainian).
S. Pryima, «Tendentsii rozvytku system vidkrytoi osvity doroslykh v Ukraini», Osvita doroslykh: teoriia, dosvid, perspektyvy, № 2(11), s. 51-60, 2015. [Elektronnyi resurs]. Dostupno: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/706541/contents Data zvernennia: Sich. 10, 2025. (in Ukrainian).
A. Sbruieva, «Aktualni problemy yakosti vykladannia u yevropeiskii vyshchii shkoli: analiz priorytetiv osvitnoi polityky YeS», Pedahohichni nauky: teoriia, istoriia, innovatsiini tekhnolohii, № 5(69), s. 49–63, 2017. [Elektronnyi resurs]. Dostupno: https://pedscience.sspu.edu.ua/wp-content/uploads/2017/11/517ilovepdf_com-49-64.pdf Data zvernennia: Sich. 10, 2025. (in Ukrainian).
S. M. Shandruk, «Transformatsiia natsionalnoi stratehii ekonomichnoho rozvytku Respublyky Sinhapur u hlobalnykh umovakh», Ekonomika ta derzhava, № 3, s. 87–90, 2013. [Elektronnyi resurs]. Dostupno: http://www.economy.in.ua/?op=1&z=2298&i=22 Data zvernennia: Sich. 10, 2025. (in Ukrainian).
V. Fediaieva, V. Shcherbyna, «Pedahohika v systemi profesiinoi osvity», Nova pedahohichna dumka, № 3(107), s. 54–59, 2021. https://doi.org/10.37026/2520-6427-2021-107-3-54-59 (in Ukrainian).
K. H. Yatsura, «Osnovni etapy ta tendentsii formuvannia vidkrytoi osvity», Suchasne suspilstvo: politychni nauky, sotsiolohichni nauky, kulturolohichni nauky, vyp. 1(20), s. 197–206, 2020. https://doi.org/10.34142/24130060.2020.20.1.18 (in Ukrainian).
R. Baraniuk, Challenges and Opportunities for the Open Education Movement: A Connexions Case Study. Connexions and Rice University, 2007. [Online]. Available: https://bpb-us-e1.wpmucdn.com/blogs.rice.edu/dist/9/7567/files/2011/04/baraniuk-MIT-press-chapter-oct07.pdf Application date: January 10, 2025. (in English).
J. S. Brown, «New Learning Environments for the 21st Century: Exploring the Edge», Change: The Magazine of Higher Learning, vol. 38, is. 5, pp. 18–24, 2006. https://doi.org/10.3200/chng.38.5.18-24 (in English).
«Keiptaunska Deklaratsiia Vidkrytoi Osvity: vidkryvaiuchy maibutnie vidkrytym osvitnim resursom», Cape Town Open Education Declaration. 2007. [Elektronnyi resurs]. Dostupno: https://www.capetowndeclaration.org/read/ukrainian-translation/ Data zvernennia: Sich. 10, 2025. (in Ukrainian).
What is Open Education? European Commission. 2022. [Online]. Available: https://joint-research-centre.ec.europa.eu/what-open-education_en Application date: January 10, 2025. (in English).
Digital Education Action Plan 2021–2027. European Education Area. European Commission. 2020. [Online]. Available: https://education.ec.europa.eu/focus-topics/digital-education/action-plan Application date: January 10, 2025. (in English).
K. Chalas, «Szkoła środowiskowa i szkoła w środowisku, dwie strategie rozwojowe szkoły wiejskiej i jej podmiotów», Kultura – Przemiany – Edukacja, Spec. vol., рр. 13–27, 2024. https://doi.org/10.15584/kpe.spec.crae.2024.1 (in Polish).
S. Lerman, «Constructivism, mathematics and mathematics education», Educational Studies in Mathematics, vol. 20, is. 2, рр. 211–223, 1989. https://doi.org/10.1007/bf00579463 (in English).
M. Mirowska, «Potential Within Student Support Framework in Educational Space of Polish and Ukrainian Higher Education Institutions», Comparative Professional Pedagogy, № 8(2), РР. 51–57, 2018. https://doi.org/10.2478/rpp-2018-0019 (in English).
Opening up education: the collective advance ment of education through open technology, open content, and open knowledge; T. Iiyoshia, M. S. Vijay Kumar, Ed. MIT Press, 2008. [Online]. Available: https://mitpress.mit.edu/9780262515016/opening-up-education/ Application date: January 10, 2025. (in English).
Otwarte zasoby edukacyjne. Biblioteka Główna im. Władysława Grabskiego; Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. 2002. [Online]. Available: https://bg.sggw.edu.pl/otwarta-nauka/otwarte-zasoby-edukacyjne/ Application date: January 10, 2025. (in Polish).
C. Pursell, T. Iiyoshi, «Policy Dialogue: Online Education as Space and Place», History of Education Quarterly, vol. 61, is. 4, рр. 534–545, 2021. https://doi.org/10.1017/heq.2021.47 (in English).
Tydzień Otwartej Edukacji 2025. Politechnika Gdańska. [Online]. Available: https://pg.edu.pl/biblioteka-pg/2025-02/tydzien-otwartej-edukacji-2025 Application date: January 10, 2025. (in Polish).
UNESCO. Digital Library. [Online]. Available: https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000368224 Application date: January 10, 2025. (in English).
S. Yalcinalp, «Opening up education: The collective advancement of education through open technology, open content, and open knowledge – By Toru Liyoshi & M. S. Vijay Kumar», British Journal of Educational Technology, vol. 41, is. 6, рр. 970–971, 2010. https://doi.org/10.1111/j.1467-8535.2010.01135_1_2.x (in English).
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.