Батьківська участь в освіті дитини як чинник їхнього взаєморозуміння в умовах освітніх змін
Анотація
Ключові слова
Повний текст:
PDFПосилання
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ / REFERENCES
Л. Боброва, «Актуальні форми участі батьків – носіїв громадської думки щодо освіти дітей у системі "сім’я – школа"», Проблеми політичної психології, № 15(29), с. 165–177, 2024. https://doi.org/10.33120/popp-Vol15-Year2024-152
І. А. Зязюн, Педагогіка добра: ідеали і реалії. Київ, Україна : МАУП, 2000.
Т. В. Котирло, Д. В. Щербина, Освіта і просвіта батьків, членів родин. Київ, Україна : ІПООД імені Івана Зязюна НАПН України, 2019. [Електронний ресурс]. Доступно: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/721375/1/%D0%9F%D0%BE%D1%81%D1%96%D0%B1%D0%BD%D0%B8%D0%BA_%D0%9A%D0%BE%D1%82%D0%B8%D1%80%D0%BB%D0%BE_%D0%A9%D0%B5%D1%80%D0%B1%D0%B8%D0%BD%D0%B0_%D0%94%D0%A0%D0%A3%D0%9A___.pdf Дата звернення: Січ. 10, 2025.
С. Л. Лондар, С. В. Мельник, Г. М. Терещенко, «Виклики в освітній галузі в період воєнного стану в Україні: необхідність перебудови інформаційного забезпечення», Освітня аналітика України, вип. 2, с. 5–22, 2022. [Електронний ресурс]. Доступно: http://nbuv.gov.ua/UJRN/educanalukr_2022_2_2 Дата звернення: Січ. 10, 2025.
Психологічні технології взаємодії суб’єктів освітнього простору; С. Д. Максименка, Ред. Київ, Україна : Видав. дім «Слово», 2020. [Електронний ресурс]. Доступно: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/723087/1/%D0%9F%D1%81%D0%B8%D1%85%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D1%96%D1%87%D0%BD%D1%96%20%D1%82%D0%B5%D1%85%D0%BD%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D1%96%D1%97%20%D0%B2%D0%B7%D0%B0%D1%94%D0%BC%D0%BE%D0%B4%D1%96%D1%97%20%D1%81%D1%83%D0%B1%E2%80%99%D1%94%D0%BA%D1%82%D1%96%D0%B2%20%D0%BE%D1%81%D0%B2%D1%96%D1%82%D0%BD%D1%8C%D0%BE%D0%B3%D0%BE%20%D0%BF%D1%80%D0%BE%D1%81%D1%82%D0%BE%D1%80%D1%83.pdf Дата звернення: Січ. 10, 2025.
Підтримка освіти і науки України під час війни. Міністерство освіти і науки України, 2022. [Електронний ресурс]. Доступно: https://mon.gov.ua/ministerstvo-2/diyalnist/mizhnarodna-spivpratsya-2/pidtrimka-osviti-i-nauki-ukraini-pid-chas-viyni Дата звернення: Січ. 10, 2025.
О. Чистяк, «Особливості досягнення взаєморозуміння у стосунках дитини з батьками щодо освітнього процесу», Психологічний журнал, № 12, с. 79–86, 2024. https://doi.org/10.31499/2617-2100.12.2024.306786
N. Ainsworth-Vaughn, Gender and conversational interaction (Oxford studies in sociolinguistics); D. Tannen, Ed. Oxford & New York : Oxford University Press, 1993. https://doi.org/10.1017/S0272263100014777
J. Epstein, M. G. Sanders, B. S. Simon, K. C. Salinas, N. R. Jansorn, F. L. Van Voorkis, School, family and community partnerships: Your handbook for actions (3rd ed.). Thousand Oaks, CA : Corwin Press. 2002.
A. Faber, & E. Mazlish, How to talk so kids will listen & listen so kids will talk. New York, NY : Avon, 1982. [Online]. Available: https://drogmedia.net.ua/2022/09/14/iak-dystantsijnenavchannia-vplyvaie-na-uspishnist-zdobuvachiv-osvity-rezultaty-doslidzhennia/ Application date: January 10, 2025.
J. Goodall, & C. Montgomery, «Parental involvement to parental engagement: a continuum», Educational Review, vol. 66(4), р. 399–410, 2014. https://doi.org/10.1080/00131911.2013.781576
W. S. Grolnick, «The role of parents in facilitating autonomous self-regulation for education», Theory and Research in Education, vol. 7(2), р. 164–173, 2009. https://doi.org/10.1177/1477878509104321
K. V. Hoover-Dempsey, J. M. T. Walker, & H. M. Sandler, «Why do parents become involved? Research findings and implications», Elementary School Journal, vol. 106(2), р. 105–130, 2005. https://doi.org/10.1086/499194
B. Laursen, & W. A. Collins, «Parent-child relationships during adolescence», in Handbook of adolescent psychology: Contextual influences on adolescent development; R. M. Lerner & L. Steinberg (Eds.), 3rd ed. John Wiley & Sons, Inc., 2009, pp. 3–42. https://doi.org/10.1002/9780470479193.adlpsy002002
ПЕРЕКЛАД, ТРАНСЛІТЕРАЦІЯ / TRANSLATED AND TRANSLITERATED
L. Bobrova, «Aktualni formy uchasti batkiv – nosiiv hromadskoi dumky shchodo osvity ditei u systemi "simia – shkola"», Problemy politychnoi psykholohii, № 15(29), s. 165-177, 2024. https://doi.org/10.33120/popp-Vol15-Year2024-152 (in Ukrainian).
I. A. Ziaziun, Pedahohika dobra: idealy i realii. Kyiv, Ukraina : MAUP, 2000. (in Ukrainian).
T. V. Kotyrlo, D. V. Shcherbyna, Osvita i prosvita batkiv, chleniv rodyn. Kyiv, Ukraina : IPOOD imeni Ivana Ziaziuna NAPN Ukrainy, 2019. [Elektronnyi resurs]. Dostupno: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/721375/1/%D0%9F%D0%BE%D1%81%D1%96%D0%B1%D0%BD%D0%B8%D0%BA_%D0%9A%D0%BE%D1%82%D0%B8%D1%80%D0%BB%D0%BE_%D0%A9%D0%B5%D1%80%D0%B1%D0%B8%D0%BD%D0%B0_%D0%94%D0%A0%D0%A3%D0%9A___.pdf Data zvernennia: Sich. 10, 2025. (in Ukrainian).
S. L. Londar, S. V. Melnyk, H. M. Tereshchenko, «Vyklyky v osvitnii haluzi v period voiennoho stanu v Ukraini: neobkhidnist perebudovy informatsiinoho zabezpechennia», Osvitnia analityka Ukrainy, vyp. 2, s. 5–22, 2022. [Elektronnyi resurs]. Dostupno: http://nbuv.gov.ua/UJRN/educanalukr_2022_2_2 Data zvernennia: Sich. 10, 2025. (in Ukrainian).
Psykholohichni tekhnolohii vzaiemodii subiektiv osvitnoho prostoru; S. D. Maksymenka, Red. Kyiv, Ukraina : Vydav. dim «Slovo», 2020. [Elektronnyi resurs]. Dostupno: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/723087/1/%D0%9F%D1%81%D0%B8%D1%85%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D1%96%D1%87%D0%BD%D1%96%20%D1%82%D0%B5%D1%85%D0%BD%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D1%96%D1%97%20%D0%B2%D0%B7%D0%B0%D1%94%D0%BC%D0%BE%D0%B4%D1%96%D1%97%20%D1%81%D1%83%D0%B1%E2%80%99%D1%94%D0%BA%D1%82%D1%96%D0%B2%20%D0%BE%D1%81%D0%B2%D1%96%D1%82%D0%BD%D1%8C%D0%BE%D0%B3%D0%BE%20%D0%BF%D1%80%D0%BE%D1%81%D1%82%D0%BE%D1%80%D1%83.pdf Data zvernennia: Sich. 10, 2025. (in Ukrainian).
Pidtrymka osvity i nauky Ukrainy pid chas viiny. Ministerstvo osvity i nauky Ukrainy. 2022. [Elektronnyi resurs]. Dostupno: https://mon.gov.ua/ministerstvo-2/diyalnist/mizhnarodna-spivpratsya-2/pidtrimka-osviti-i-nauki-ukraini-pid-chas-viyni Data zvernennia: Sich. 10, 2025. (in Ukrainian).
O. Chystiak, «Osoblyvosti dosiahnennia vzaiemorozuminnia u stosunkakh dytyny z batkamy shchodo osvitnoho protsesu», Psykholohichnyi zhurnal, № 12, s. 79–86, 2024. https://doi.org/10.31499/2617-2100.12.2024.306786 (in Ukrainian).
N. Ainsworth-Vaughn, Gender and conversational interaction (Oxford studies in sociolinguistics); D. Tannen, Ed. Oxford & New York : Oxford University Press, 1993. https://doi.org/10.1017/S0272263100014777 (in English).
J. Epstein, M. G. Sanders, B. S. Simon, K. C. Salinas, N. R. Jansorn, F. L. Van Voorkis, School, family and community partnerships: Your handbook for actions (3rd ed.). Thousand Oaks, CA : Corwin Press. 2002. (in English).
A. Faber, & E. Mazlish, How to talk so kids will listen & listen so kids will talk. New York, NY : Avon, 1982. [Online]. Available: https://drogmedia.net.ua/2022/09/14/iak-dystantsijnenavchannia-vplyvaie-na-uspishnist-zdobuvachiv-osvity-rezultaty-doslidzhennia/ Application date: January 10, 2025. (in English).
J. Goodall, & C. Montgomery, «Parental involvement to parental engagement: a continuum», Educational Review, vol. 66(4), р. 399–410, 2014. https://doi.org/10.1080/00131911.2013.781576 (in English).
W. S. Grolnick, «The role of parents in facilitating autonomous self-regulation for education», Theory and Research in Education, vol. 7(2), р. 164–173, 2009. https://doi.org/10.1177/1477878509104321 (in English).
K. V. Hoover-Dempsey, J. M. T. Walker, & H. M. Sandler, «Why do parents become involved? Research findings and implications», Elementary School Journal, vol. 106(2), р. 105–130, 2005. https://doi.org/10.1086/499194 (in English).
B. Laursen, & W. A. Collins, «Parent-child relationships during adolescence», in Handbook of adolescent psychology: Contextual influences on adolescent development; R. M. Lerner & L. Steinberg (Eds.), 3rd ed. John Wiley & Sons, Inc., 2009, p. 3–42. https://doi.org/10.1002/9780470479193.adlpsy002002 (in English).
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.