Акмеологічний аналіз як підстава акмесинергетичного забезпечення управління професійним розвитком менеджера освітнього закладу

Валентина Гладкова

Abstract


У статті розкрито зміст акмеологічного аналізу взагалі та застосування його для управлінської діяльності менеджера освітнього закладу, зокрема. Акцентовано увагу на важливості такого аналізу для підвищення ефективності професійної діяльності, подальшого самовдосконалення, саморозвитку та самореалізації менеджера вищого навчального закладу в сучасних умовах.


Keywords


акмеологічний аналіз, менеджер освітнього закладу, управлінська діяльність, самовдосконалення, саморозвиток, самореалізація

References


Амренова М. М. Предмет и задачи акмеологии менеджмента образования / М. М. Амренова // Акмеология профессионального образования: сб. материалов 8-й Всерос. науч.-практ. конф. (15 март. 2011 г., г. Екатеринбург) ; ФГАОУ ВПО «Рос. гос. проф.-пед. ун-т» ; отв. ред. О. Б. Акимова. — Екатеринбург, 2011. — С. 10–13.

Баран М. П. Рівні діяльності керівника-менеджера ВНЗ третього тисячоліття / М. П. Баран // Вища освіта України. — 2008. — № 4, дод. 1. — С. 45–47.

Вознюк О. В. Акмесинергетичний підхід до формування творчої особистості / О. В. Вознюк // Акмеологія в Україні: теорія і практика. — 2010. — № 1. — С. 60–67.

Гладкова В. М. Професійне самовдосконалення менеджера освіти : монографія / В. М. Гладкова. — К. : Освіта України, 2013. — 355 с.

Гончарук Н. Підготовка вищих керівних кадрів у сфері державної служби: синергетичний підхід / Н. Гончарук // Актуальні проблеми державного управління : зб. наук. пр. — Д. : ДРІДУ НАДУ, 2007. — Вип. 3(29). — С. 202–210.

Деркач А. А. Акмеология: личностное и профессиональное развитие человека / А.А. Деркач // Акмеологические основы управленческой деятельности. — М. : РАГС, 2000. — Кн. 1–5. — 536 с.

Деркач А. А. Формирование и развитие профессионального мастерства руководящих кадров: социально-психологический тренинг и прикладные психотехнологии / А. А. Деркач, А. П. Ситников. — М. : Луч, 1993. — 71 с.

Ð?льин Ð’. Ð’. ФилоÑÐ¾Ñ„Ð¸Ñ Ð¸ Ð°ÐºÐ¼ÐµÐ¾Ð»Ð¾Ð³Ð¸Ñ / Ð’. Ð’. Ð?льин, С. Д. ПожарÑкий. — СПб. : Политехника, 2003. — 395 Ñ.

Ð?манов Г. Ðœ. ÐкмеÑинергетичеÑкий подход в нооÑферном образовании / Г. Ðœ. Ð?манов, С. Д. ПожарÑкий // ÐÐºÐ¼ÐµÐ¾Ð»Ð¾Ð³Ð¸Ñ Ð¿Ñ€Ð¾Ñ„ÐµÑÑионального Ð¾Ð±Ñ€Ð°Ð·Ð¾Ð²Ð°Ð½Ð¸Ñ : Ñб. материалов 8-й Ð’ÑероÑ. науч.-практ. конф. (15 марта 2011 г., г. Екатеринбург) ; ФГÐОУ ВПО «РоÑ. гоÑ. проф.-пед. ун-т» ; отв. ред. О. Б. Ðкимова. — Екатеринбург, 2011. — С. 13–19.

Кириченко А. В. Акмеологическое воздействие в профессиональной деятельности: теория, методология, технология / А. В. Кириченко. — М. : РАГС, 1999. — 367 с.

Коломиец Н. О. Акмеологические условия и факторы развития организационной культуры госслужащего : дис. … канд. психол. наук : 19.00.13 / Н. О. Коломиец. — М., 2001. — 220 с.

Кузьминов Н. Н. Психолого-акмеологические условия и факторы эффективного развития профессиональной культуры госслужащих : дис. … канд. психол. наук : 19.00.13 / Н. Н. Кузьминов.— М., 1999. — 176 с.

Митина Л. М. Личностное и профессиональное развитие человека / Л. М. Митина // Вопросы психологии. — 1997. — № 4. — С. 28–38.

Орбан-Лембрик Л. Е. Психологія управління: навч. посіб. / Л. Е. Орбан-Лембрик. — Івано-Франківськ : Плай, 2001. — 695 с.

Орбан-Лембрик Л. Е. Психологія управління: посіб. / Л. Е. Орбан-Лембрик. — К. : Академвидав, 2003. — 568 с.

Орбан-Лембрик Л. Е. Психологія професійної управлінської діяльності / Л. Е. Орбан-Лембрик // Освіта і управління. — 2005. — Т. 8. — № 3–4. — С. 58–66.

Плотников М. А. Карьера как акмеологический механизм профессиональной самореализации кадров управления : дис. … канд. психол. наук : 19.00.13 / М. А. Плотников. — М., 2010. — 149 с.

Прасол Д. Структура прогностичного компонента та його роль в управлінській діяльності / Д. Прасол // Соціальна психологія. — 2005. — № 5(13). — C. 38–45.

СтолÑренко Ð. Ðœ. ПÑÐ¸Ñ…Ð¾Ð»Ð¾Ð³Ð¸Ñ Ð¼ÐµÐ½ÐµÐ´Ð¶Ð¼ÐµÐ½Ñ‚Ð°: учеб. поÑобие / Ð. Ðœ. СтолÑренко, Ð. Д. Ðмаглобелин. — Ðœ. : ЮÐÐ?ТÐ?-ДÐÐÐ, 2005. — 608 Ñ.

Таперов Ю. М. Акмеологические факторы индивидуальной динамики профессионального развития специалиста : автореф. дис. на соискание учен. степ. канд. психол. наук : 19.00.13 [электронный ресурс] / Ю. М. Таперов. — М., 2012. — Режим доступа : http://www.dissers.ru/1psihologiya/ akmeologicheskie-faktori-individualnoydinai-professionalnogo-razvitiya-specialis-ta-specialnost-19-00-13-psihologiya-razvitiya-akmeologiya-psihologicheskie.php

Федоров Г. В. Системний підхід до моделювання управлінської діяльності керівника сучасного навчального закладу / Г. В. Федоров // Директор школи, ліцею, гімназії. — 2006.— № 6. — С. 75–84.

ЧеркаÑов Ð’. Ð’. УправленчеÑÐºÐ°Ñ Ð´ÐµÑтельноÑÑ‚ÑŒ менеджера. ОÑновы менеджмента: учеб. Ð´Ð»Ñ Ñтуд. Ñкон. Ñпец. вузов / Ð’. Ð’. ЧеркаÑов, С. Ð’. Платонов, Ð’. Ð?. ТретÑк. — К. : Ваклер, 1998. — 470 Ñ.

Чупина В. А. Акмеологическая оценка личностно-профессионального потенциала кадров управления / В. А. Чупина, Ю. А. Митько // Акмеология профессионального образования : сб. материалов 8-й Всерос. науч.-практ. конф. (15 марта 2011 г., г. Екатеринбург) ; ФГАОУ ВПО «Рос. гос. проф.-пед. ун-т» ; отв. ред. О. Б. Акимова. — Екатеринбург, 2011. — С. 106–108.

Чупшева Т. А. Акмеологические особенности развития профессионального самосознания менеджеров по работе с персоналом : автореф. дис. на соискание учен. степ. канд. психол. наук : 19.00.13 / Т. А. Чупшева. — М., 2004. — 25 с.

Шишков Ю. Глобализация – враг или союзник развивающихся стран? / Ю. Шишков // Мировая экономика и международные отношения. — 2003. — № 4. — C. 3–14.

Шухостанов М. А. Акмеологические особенности управленческих способностей личности руководителя : дис. … канд. психол. наук : 19.00.13 / М. А. Шухостанов. — М., 2006. — 263 с.


Refbacks

  • There are currently no refbacks.