Психологічна культура як інтегративна характеристика особистості та запорука розвитку творчого мислення у підлітків

Ірина Євстаф’єва

Анотація


. сучасна психологічна наука все частіше зосереджується на пошуку інтегративних, об’єднавчих характеристик, що відображають у своїй єдності багатоаспектне бачення природної цілісності психічного явища. У цьому напрямі і психологічну культуру можна визначити як інтегративну характеристику, що забезпечує продуктивний саморозвиток особистості та розкриття її творчого потенціалу. Емпірично доведено доцільність соціального та організованого психолого-педагогічного впливу на особистість, результатом якого стає формування психологічної культури й розвиток компонентів творчого мислення у підлітків.


Ключові слова


психологічна культура; творче мислення; компоненти; підліток; організований психолого-педагогічний вплив

Повний текст:

PDF

Посилання


Веккер Л. М. Психика и реальность: единая теория психических процессов / Л. М. Веккер. — М. : Смысл, 1998. — 685 с.

ВолÑнюк Ð. Ю. СпоÑобы Ñ€Ð°Ð·Ð²Ð¸Ñ‚Ð¸Ñ Ñ€ÐµÑ„Ð»ÐµÐºÑии Ñубъекта педагогичеÑкой деÑтельноÑти / Ð. Ю. ВолÑнюк. Г. Ð’. Ложкин // ПÑихологичеÑкое Ñопровождение образованиÑ: Ñ‚ÐµÐ¾Ñ€Ð¸Ñ Ð¸ практика: Ñб. ÑÑ‚. V Междунар. науч.-практ. конф. (24–26 Ð´ÐµÐºÐ°Ð±Ñ€Ñ 2014 г.) : в 2-Ñ… ч. ; под. общ. ред. Л. Ðœ. Повова, Ð. Ðœ. Швецова. — Йошкар-Ола : МОСÐ?-ООО «СТРÐ?ÐГ», 2015. — Ч. 1. — С. 396–401.

Долженко В. В. Особливості становлення рефлексії в підлітковому віці / В. В. Долженко // Проблеми загальної та педагогічної психології: зб. наук. пр. Інституту психології ім. Г. С. Костюка АПН України ; за ред. С. Д. Максименка. — К., 2009. — Т. ХІ, ч. 6. — 516 с.

Євстаф’єва І. Г. Становлення особистості професіонала – фаза оптації / І. Г. Євстаф’єва // Вісник післядипломної освіти: зб. наук. пр. / НАПН України, Ун-т менедж. освіти : у 2-х ч. ; редкол. : О. Л. Ануфрієва [та ін.]. — К., 2005. — Вип. 9(22), ч. 2 : Психологія / голов. ред. В. В. Олійник. — К. : АТОПОЛ, 2013. — 404 с.

Ð?льин Е. П. ПÑÐ¸Ñ…Ð¾Ð»Ð¾Ð³Ð¸Ñ Ñ‚Ð²Ð¾Ñ€Ñ‡ÐµÑтва, креативноÑти, одаренноÑти / Е. П. Ð?льин. — СПб. : Питер, 2011. — 448 Ñ. — (Ð¡ÐµÑ€Ð¸Ñ Â«ÐœÐ°Ñтера пÑихологии»).

Колмогорова Л. С. Становление психологической культуры личности как ориентир современного образования [электронный ресурс] / Л. С. Колмогорова // Педагог. — 1998. — № 3. — Режим доступа : http://sci.informika.ru/text/magaz/pedagog/pedagog_3/at14.html

Коломинский Я. Л. Человек: психология: кн. для учащихся старших классов / Я. Л. Коломинский. – 2-е изд., доп. — М. : Просвещение, 1986. — 223 с.

Мотков О. Ð?. Методика «ПÑихологичеÑÐºÐ°Ñ ÐºÑƒÐ»ÑŒÑ‚ÑƒÑ€Ð° личноÑти» [Ñлектронный реÑурÑ] / О. Ð?. Мотков. — Режим доÑтупа : http://www.ucheba.com/met_rus/k_psihologiya/k_psihollichnost/m_kyltura_4.htm

Поліщук В. М. Вікові кризи в підлітковому та юнацькому віці: базові симптомокомплекси : монографія / В. М. Поліщук. — Суми : Університетська книга, 2012. — 478 с.

ПрактичеÑÐºÐ°Ñ Ð¿ÑÐ¸Ñ…Ð¾Ð»Ð¾Ð³Ð¸Ñ Ð¾Ð±Ñ€Ð°Ð·Ð¾Ð²Ð°Ð½Ð¸Ñ: учеб. поÑобие / под ред. Ð?. Ð’. Дубровиной. – 4-е изд. — СПб. : Питер, 2007. — 592 Ñ.

Рибалка В. В. Система психологічних цінностей культури особистості, її творчої діяльності. Актуальні аспекти модернізації художньо-педагогічної освіти / В. В. Рибалка // Матеріали Міжнар. наук.-практ. конф. (21–22 квіт. 2005 р., м. Полтава). — Полтава : ПДПУ, 2007. — 269 с.

Семикин В. В. Социализация старших школьников как фактор становления элементов психологической культуры в условиях образовательной среды: среда школы / В. В. Семикин, А. В. Мартынова // Образовательная среда школы: проблемы и перспективы развития. — СПб., 2001. — С. 77–83.

Ð§ÐµÑ€Ð½ÐµÑ†ÐºÐ°Ñ Ð. Ð?. ТворчеÑкое мышление школьников как интегральный пÑихологичеÑкий феномен : диÑ. … д-ра пÑихол. наук / Ð. Ð?. ЧернецкаÑ. — СПб. : Санкт-Петербург, РГПУ, 2014. — 418 Ñ.

Шаповаленко Ð?. Ð’. ВозраÑÑ‚Ð½Ð°Ñ Ð¿ÑихологиÑ: пÑÐ¸Ñ…Ð¾Ð»Ð¾Ð³Ð¸Ñ Ñ€Ð°Ð·Ð²Ð¸Ñ‚Ð¸Ñ Ð¸ возраÑÑ‚Ð½Ð°Ñ Ð¿ÑÐ¸Ñ…Ð¾Ð»Ð¾Ð³Ð¸Ñ / Ð?. Ð’. Шаповаленко. — Ðœ. : Гардарики, 2005. — 349 Ñ.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.