Економічна автономія університетів: досвід Великої Британії

Інна Власова

Анотація


Економічна автономія університетів є важливим аспектом забезпечення економічного розвитку університетів. Проаналізовано економічні аспекти імплементації нового Закону «Про вищу освіту і наукові дослідження» 2017 р. Великої Британії в частині аналізу умов та видів фінансової підтримки зареєстрованих закладів (провайдерів) вищої освіти, джерел фінансування вищої освіти, встановлення розмірів студентських фінансових внесків як оплати навчання. З’ясовано поняття «інституціональна автономія закладів (провайдерів) вищої освіти», що містить свободу закладів (провайдерів) вищої освіти в рамках закону здійснювати оперативне управління ефективно та компетентно; визначати зміст конкретних курсів та способу їх викладання, контролю та оцінки; визначати критерії прийому студентів, а також відбору, призначення та звільнення викладацького складу та застосовувати ці критерії у конкретних випадках; піддавати сумніву і випробуванню отримані знання; висувати нові ідеї та спірні або небажані судження, не наражаючи себе на ризик втрати роботи або привілеїв з боку закладів (провайдерів). Встановлено, що гранти університетам надаються за рахунок студентських внесків (tuition fee), тобто оплати навчання та кредитів на утримання (maintenance loans), а також грантів на підтримку студентів (maintenance grants), що надаються урядом через державну організацію Student Loans Company (SLC), Компанію з надання кредитів студентам. Розподіл обсягів фінансових ресурсів між університетами здійснюється на основі формули фінансування. Проаналізовано стан сектора вищої освіти Великої Британії у 2016–2017 рр. та показники фінансової автономії університетів Сполученого Королівства у 2017 р., що характеризують високий рівень фінансової автономії університетів у Сполученому Королівстві.


Ключові слова


гранти та кредити на підтримку й утримання студентів; економічна автономія університетів; інституціональна автономія закладів вищої освіти; фінансування вищої освіти; фінансова автономія; фінансова підтримка.

Повний текст:

PDF

Посилання


World Bank, World Bank Support to Higher Education in Latvia: Volume 2. Internal Funding and Governance. 2018. [Electronic resource]. Доступно: https://openknowledge.worldbank.org/handle/10986/29739.

А. М. Соколовська, «Шляхи розширення фінансової автономії університетів», БІЗНЕС ІНФОРМ, № 4, с. 102–108, 2018.

В. Луговий, С. Калашнікова та ін., «Автономія та лідерство в європейському просторі вищої освіти», Вища освіта України, № 1, с. 14–20, 2014.

T. Estermann, Т. Nokkala, М. Steinel, University Autonomy in Europе II The Scorecard, 2011. [Electronic resource].

Доступно: http://www.eua.be/Libraries/publications/University_Autonomy_in_Europe_II_-_The_Scorecard.pdf?sfvrsn=2

С. Баскервіль, Ф. Маклеод, Н. Сондерас, «Система вищої освіти у Великій Британії та міжнародні університетські зв’язки», Довідник для університетів світу. UK HE International and Europe Unit, 2011, 52 с.

S. Baskerville, A guide to UK higher education and partnerships for overseas universities, 2013. [Electronic resource].

Доступно: http://www.britishcouncil.org.ua/sites/default/files/guide-to-uk-he-and-partnerships_web_final.pdf.

Higher Education and Research Act, 2017. [Electronic resource]. Доступно: http://www.legislation.gov.uk/ukpga/2017/29/contents/enacted

Office for Students, Guide to funding 2018-19 How the Office for Students allocates money to higher education providers, 2018. [Electronic resource]. Доступно: https://www.officeforstudents.org.uk/media/42d81daf-5c1d-49f6-961b-8b4ab1f27edc/ofs2018___21.pdf.

Office for Students, 2018–2019 recurrent teaching grant: technical guidance for higher education institutions, 2018. [Electronic resource]. Доступно: https://www.officeforstudents.org.uk/media/7e883209-78b2-4404-b7ea-e7366869dd66/hei-technical-guidance-2018-19.pdf.

Office for Students, Recurrent and formula capital funding for 2018–2019, 2018. [Electronic resource].

Доступно: https://www.officeforstudents.org.uk/media/50bf30fa-48e6-4663-9d56-d66ebef7a047/ofs-201820.pdf.

UniversitiesUK, Parliamentary briefing. The undergraduate funding system in England, 2017. [Electronic resource].

Доступно: https://www.universitiesuk.ac.uk/policy-and-analysis/reports/Documents/2017/briefing-undergraduate-funding-england.pdf.

Р. Bolton, Higher education funding in England, 2019. [Electronic resource]. Доступно: https://researchbriefings.parliament.uk/ResearchBriefing/Summary/CBP-7973#fullreport.

European University Association, University Autonomy in Europe III: Country profiles, 2017. [Electronic resource].

Доступно: https://eua.eu/downloads/publications/university%20autonomy%20in%20europe%20iii%20country%20profiles.pdf.

Transparent Approach to Costing (TRAC). [Electronic resource].

Доступно: https://www.trac.ac.uk/publications/an-assurance-framework-for-trac.

KPMG. Review of the Transparent Approach to Costing, 2012. [Electronic resource]. Доступно: http://www.hefce.ac.uk/pubs/rereports/year/2012/tracreview/.

National Audit Office, The higher education market, 2017. [Electronic resource].

Доступно: https://www.nao.org.uk/wp-content/uploads/2017/12/The-higher-education-market.pdf.

Oxford Economics, The economic impact of UK universities, 2014–2015, 2017. [Electronic resource].

Доступно: https://www.universitiesuk.ac.uk/policy-and-analysis/reports/Documents/2017/the-economic-impact-of-universities.pdf.

Universities UK, Patterns and trends in UK higher education, 2018. [Electronic resource].

Доступно: https://www.universitiesuk.ac.uk/facts-and-stats/data-and-analysis/Documents/patterns-and-trends-in-uk-higher-education-2018.pdf.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.