Реалізація політики з реформування освіти та запровадження концепції «Нова українська школа» у ДВНЗ «Університет менеджменту освіти»

Вікторія Сидоренко

Анотація


Реформування системи освіти – складний багатоаспектний процес, спрямований на вирішення комплексу проблем соціального, правового й функціонального характеру. Його ефективність можлива за умови необхідного нормативного, структурного, організаційного, методичного, інформаційного, кадрового, матеріально-технічного та фінансового системного забезпечення. За реалізації Концепції «Нова українська школа» освітянська спільнота отримала творчі модернізаційні виклики, за яких видозмінюється соціальна й професійна місія педагога в контексті європейського професіоналізму із збереженням кращих ментальних українських характеристик. У системі Нової української школи професійний розвиток педагога передбачає його саморозвиток і самореалізацію впродовж усього життя як актуальних соціально-культурних пріоритетів та смислів. Таке соціальне замовлення актуалізує необхідність підготовки фахівців, які відповідають викликам суспільства знань, здатні до безперервного інтелектуального, культурного і духовного розвитку впродовж життя через формальну і неформальну освіти, орієнтовані на збереження, примноження та передачу гуманістичних суспільних цінностей, засвоєння нових професійних ролей і функцій, адаптовані до умов стрімкозмінного суспільства. Для безперервного професійного розвитку педагога Нової української школи треба забезпечити зміст і технології підвищення кваліфікації та міжкурсового періоду сучасними концепціями та методиками професійної діяльності, організації безпечного й ефективного освітнього середовища з урахуванням запитів, можливостей потреб замовників освітніх послуг і ключових стейкхолдерів.

У науковій розвідці здійснено ґрунтовний аналіз діяльності ДВНЗ «Університет менеджменту освіти», його структурних підрозділів щодо реалізації політики з реформування освіти та запровадження Концепції «Нова українська школа». Окреслено реальний стан, здобутки, недоліки і подальші перспективи діяльності. Враховано концептуальні засади Нової української школи, зокрема людиноцентризму, створення інноваційного освітнього середовища, випереджувальності надання якісних освітніх послуг, кластерної взаємодії між усіма структурними підрозділами Університету, розвиток ключових компетентностей, спрямованості на освітній результат тощо. Експертна оцінка діяльності ДВНЗ «Університет менеджменту освіти» із зазначеної проблеми відбувалась за такими основними формами роботи: навчальна, наукова, методична, організаційна. Аналітичні матеріали підготовлені авторкою як головою експертної комісії на засідання Вченої ради ДВНЗ «Університет менеджменту освіти» (засідання № 7 від 19.09.2018 року).


Ключові слова


Концепція «Нова українська школа»; реформування освіти; безперервний професійний розвиток; формальна освіта; неформальна освіта

Повний текст:

PDF

Посилання


К обществам знания: всемирный доклад ЮНЕСКО. ЮНЕСКО, 2005, 239 с.

В. Сидоренко, «Акмеологічні технології в освіті дорослих», Науковий часопис НПУ ім. М. П. Драгоманова. Сер. 16 «Творча особистість учителя: проблеми теорії і практики»: зб. наук. пр., Н. В. Гузій, Ред. Київ, Україна: НПУ ім. М. П. Драгоманова, Вип. 26(36), с. 38–42, 2016.

В. В. Сидоренко, «Нова українська школа: концептуальні орієнтири» на методологічному семінару з онлайн-трансляцією «Освітньо-філософські засади Нової української школи». Київ, Україна, 2018. Доступно: http://lib.iitta.gov.ua/708457/.

В. В. Сидоренко, «Реформування системи підвищення кваліфікації керівників навчальних закладів в умовах реалізації Концепції "Нова українська школа"», Керівник нової української школи: світоглядно-професійні орієнтири: зб. наук. пр., В. П. Андрущенко (голова), В. П. Бех (заст. голови), О. В. Алейнікова та ін. Київ, Україна: НПУ ім. М. П. Драгоманова, с. 148–153, 2017.

В. В. Сидоренко, «Філософсько-освітні засади Нової української школи», Професійний розвиток педагога Нової української школи в умовах формальної і неформальної освіти: зб. спецкурсів, ред. проф. Т. М. Сорочан; наук. ред., упоряд. В. В. Сидоренко, Я. Л. Швень. Київ, Україна: Агроосвіта, 2018, с. 18–62.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.