Компетенція, компетентність, медіакомпетентність: аналіз термінології

Наталія Приходькіна

Анотація


У статті проведено аналіз психолого-педагогічної літератури, в ході якого здійснено інтерпретації понять «компетенція» і «компетентність» через різні погляди вчених. Здійснюється перехід від аналізу зазначених термінів до поняття «медіакомпетентність». Доведено думку про те, що випускник закладу вищої освіти повинен не тільки володіти традиційними і сучасними інформаційними технологіями, але й грамотно розбиратися в отриманій інформації, критично мислити, мати свою точку зору. Медіакомпетентність визначено як сукупність знань, умінь, здібностей, що сприяють відбору, використанню, критичному аналізу, оцінці, створенню й передачі медіатекстів у різних видах, формах і жанрах, аналізу складних процесів функціонування медіа в соціумі.


Ключові слова


компетенція; компетентність; медіа компетентність; медіа текст; медіакультура

Повний текст:

PDF

Посилання


БолонÑкий процеÑÑ: результаты Ð¾Ð±ÑƒÑ‡ÐµÐ½Ð¸Ñ Ð¸ компетентноÑтный подход (книга – приложение 1) / под науч. ред. д-ра пед. наук, проф. Ð’. Ð?. Байденко. — Ðœ. : Ð?ÑÑледоват. центр проблем качеÑтва подготовки ÑпециалиÑтов, 2009. — 536 Ñ.

Єрмоленко А. О. Медіакомпетентність як необхідна складова професійної майстерності сучасного педагога [Електронний ресурс] / А. О. Єрмоленко. — Режим доступу : http://visnyk.chnpu.edu.ua/?wpfb_dl=2696. — Дата звернення: 15.03.2018. — Назва з екрана.

Ландшеер В. Концепция «минимальной компетентности» / В. Ландшеер // Перспективы: вопросы образования. — 1988. — № 1. — С. 27–34.

Луговий В. І. Європейська концепція компетентнісного підходу у вищій школі та проблеми її реалізації в Україні / В. І. Луговий // Педагогіка і психологія. — 2009. — № 2. — С. 13–25.

Овсянникова К. Ю. Педагогічні умови формування медіаосвітньої компетентності майбутніх учителів- філологів: обґрунтування проблеми / К. Ю. Овсянникова // Науковий вісник Мелітопольського держ. пед. ун-ту. — 2014. — № 1. — С. 124–127. — (Серія «Педагогіка»).

Селевко Г. К. Компетентности и их классификация / Г. К. Селевко // Народное образование. — 2004. — № 4. — С. 138–144.

Словарь терминов по медиаобразованию, медиапедагогике, медиаграмотноÑти, медиакомпетентноÑти / под ред. Ð. Ð’. Федорова. — Таганрог : Ð?зд-во Таганрог. гоÑ. пед. ин-та, 2010. — 63 Ñ.

Словник іншомовних слів / за ред. акад. АН УССР О. С. Мельничука. – 2-е вид., випр. і доп. — Київ : Гол. ред. укр. радян. енциклопедії, 1985. — 966 с.

Федоров Ð. Ð’. Развитие медиакомпетентноÑти и критичеÑкого Ð¼Ñ‹ÑˆÐ»ÐµÐ½Ð¸Ñ Ñтудентов педагогичеÑкого вуза / Ð. Ð’. Федоров. — Ðœ. : Ð?зд-во МОО ВПП ЮÐЕСКО «Ð?Ð½Ñ„Ð¾Ñ€Ð¼Ð°Ñ†Ð¸Ñ Ð´Ð»Ñ Ð²Ñех», 2007. — 616 Ñ.

Alverman D. E. Popular Culture in the Classroom / D. E. Alverman, J. S. Moon, М. С. Hagood. — Newark, Delaware : International Reading Association, 1999. — 258 p.

Crowl T. K. Educational Psychology. Windows on Teaching / T. K. Crowl, S. Kaminsky, D. M. Podell.— Brown & Bench mark publishers, 1997. — 416 p.

Key Competencies for Lifelong. A European Reference Frameworkk. – Brussels. European Commission, 2005. — Режим доступу : http:ec.europa.eu/education/polisies/2010/doc. — Дата звернення: 15.03.2018. — Назва з екрана.

Kubey R. Media Literacy in the Information Age / R. Kubey. — New Brunswick (U.S.A.) and London (U.K.), 1997. — 484 s.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.