Особливості педагогічного процесу майбутніх дизайнерів до застосування художньо-графічної діяльності

Андрій Мешко

Анотація


У статті вивчено стан особливості педагогічного процесу майбутніх дизайнерів до застосування художньо-графічної діяльності у науковій і методичній літературі та педагогічній практиці. У контексті даної публікації, окреслено поняття «художньо-графічна діяльність», «візуальна комунікація» та «дизайнер». Під час широкого розгляду художньо-графічної діяльності було встановлено, що її можна розглядати як унікальну форму людської діяльності. Ця форма діяльності відзначається декількома характерними ознаками: переважаючими в особистості художньо-естетичними нахилами; бажанням займатися графікою; наявністю концепції; ідеї чи мети; соціокультурною чи особистісною значущістю діяльності; сприятливими умовами для його досягнення; особистими передумовами, такими як специфічні здібності та психологічні якості, а також прагнення до новизни та оригінальності як у процесі, так і в результаті. В публікації зроблений наголос на таких ключових аспектах: художньо-графічна діяльність являє собою суспільну діяльність, переплетену з духовним і практичним дослідженням свого оточення, сприяючи втіленню змістової діяльності з гуманістичним спрямування через емоційно-образне вираження, що сприяє естетичному розумінню світу. Ця діяльність сприяє реалізації культурної функції індивіда, яка філософськи характеризується як здатність робити внесок у культурну творчість. Крім того, художньо-графічна діяльність постає як соціально-психологічний феномен, що формує емоційно-естетичну активність особистості, зумовлену багатогранними когнітивними та комунікативними мотиваціями як внутрішнього, так і зовнішнього спрямування. У роботі обґрунтовано, що для ефективного покращення педагогічного процесу майбутніх дизайнерів у процесі вивчення художньо-графічних дисциплін необхідно ширше вивчати традиційні мистецькі дисципліни (рисунок, живопис, композиція), насичувати навчальну діяльність сучасними методами створення дизайн-продуктів, більш ширше розглядати комп’ютерні технології як основний на сьогодні засіб створення привабливого і конкурентоспроможного продукту, практикувати інтерактивні методи освоєння навчального матеріалу, створювати необхідну базу даних та програмно-методичне забезпечення процесу формування фахової компетентності з урахуванням специфіки діяльності майбутніх дизайнерів

Ключові слова


дизайнерська освіта; художньо-графічна діяльність; мистецька освіта; проектні технології; професійна діяльність.

Повний текст:

PDF

Посилання


СПÐ?СОК Ð’Ð?КОРÐ?СТÐÐÐ?Ð¥ ДЖЕРЕЛ / REFERENCES (TRANSLATED AND TRANSLITERATED)

Н. П. Дементієвська, «Формуюче оцінювання в курсі з допрофільної підготовки за програмою Intel "Шлях до успіху"», Інформатика і інформаційні технології в навчальних закладах, № 6 36), 2012. [Електронний ресурс]. Доступно: https://is.gd/PhiDG5 Дата звернення: Січ. 05, 2024.

R. H. McKim, «Designing for the whole man», іn Creative engineering: Promoting innovation by thinking differently; W. J. Clancey, Ed. Stanford Digital Repository, 2016, pp. 198–217. [Online]. Available: http://purl.stanford.edu/jb100vs5745 Application date: January 05, 2024.

R. S. Wurman, «The non-information explosion», іn Information Anxiety. New York : Doubleday, 1989, сh. 1, рр. 31–50.

Horn, Robert E., «Visual Language: Global Communication for the 21st Century», Language Problems and Language Planning, № 23(3), рр. 299–301, 1999. [Online]. Available: https://www.academia.edu/79951718/Robert_E_Horn_Visual_Language_Global_Communication_for_the_21st_Century Application date: January 05, 2024.

R. H. McKim, Experiences in visual thinking. Belmont, CA : Wadsworth Publishing, 1972.

Л. С. Ващенко, «Уміння вчитися – ключова компетентність учнівської молоді сучасного інформаційного суспільства», Інформаційні технології і засоби навчання, т. 43, № 5, с. 1–14, 2014. [Електронний ресурс]. Доступно: https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1130 Дата звернення: Січ. 05, 2024.

Н. В. Морзе, Н. Р. Балик, «Шляхи формування підприємницької компетентності майбутніх інформатиків», Інформатика та інформаційні технології в навчальних закладах, № 1(54), с. 8–17, 2015.

А. І. Шевченко, «Результати навчання майбутніх педагогів-дизайнерів, з метою підготовки їх до художньо-проектної діяльності», Наукові записки. Серія: Проблеми методики фізико-математичної і технологічної освіти, т. 3, № 11, 200 с., с. 170–173, 2017. [Електронний ресурс]. Доступно: https://phm.cuspu.edu.ua/ojs/index.php/NZ-PMFMTO/article/view/1228 Дата звернення: Січ. 05, 2024.

REFERENCES (TRANSLATED AND TRANSLITERATED)

N. P. Dementiievska, «Formuiuche otsiniuvannia v kursi z doprofilnoi pidhotovky za prohramoiu Intel "Shliakh do uspikhu"», Informatyka i informatsiini tekhnolohii v navchalnykh zakladakh, № 6(36), 2012. [Elektronnyi resurs]. Dostupno: https://is.gd/PhiDG5 Data zvernennia: Sich. 05, 2024. (in Ukraine)

R. H. McKim, «Designing for the whole man», іn Creative engineering: Promoting innovation by thinking differently; W. J. Clancey, Ed. Stanford Digital Repository, 2016, pp. 198–217. [Online]. Available: http://purl.stanford.edu/jb100vs5745 Application date: January 05, 2024. (in English)

R. S. Wurman, «The non-information explosion», іn Information Anxiety. New York : Doubleday, 1989, сh. 1, рр. 31–50. (in English)

Horn, Robert E., «Visual Language: Global Communication for the 21st Century», Language Problems and Language Planning, № 23(3), рр. 299–301, 1999. [Online]. Available: https://www.academia.edu/79951718/Robert_E_Horn_Visual_Language_Global_Communication_for_the_21st_Century Application date: January 05, 2024. (in English)

R. H. McKim, Experiences in visual thinking. Belmont, CA : Wadsworth Publishing, 1972. (in English)

L. S. Vashchenko, «Uminnia vchytysia – kliuchova kompetentnist uchnivskoi molodi suchasnoho informatsiinoho suspilstva», Informatsiini tekhnolohii i zasoby navchannia, t. 43, № 5, s. 1–14, 2014. [Elektronnyi resurs]. Dostupno: https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1130 Data zvernennia: Sich. 05, 2024. (in Ukraine)

N. V. Morze, N. R. Balyk, «Shliakhy formuvannia pidpryiemnytskoi kompetentnosti maibutnikh informatykiv», Informatyka ta informatsiini tekhnolohii v navchalnykh zakladakh, № 1(54), s. 8–17, 2015. (in Ukraine)

A. I. Shevchenko, «Rezultaty navchannia maibutnikh pedahohiv-dyzaineriv, z metoiu pidhotovky yikh do khudozhno-proektnoi diialnosti», Naukovi zapysky. Seriia: Problemy metodyky fizyko-matematychnoi i tekhnolohichnoi osvity, t. 3, № 11, 200 s., s. 170–173, 2017. [Elektronnyi resurs]. Dostupno: https://phm.cuspu.edu.ua/ojs/index.php/NZ-PMFMTO/article/view/1228 Data zvernennia: Sich. 05, 2024. (in Ukraine)


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.