Змішане навчання: методика підготовки майбутніх фахівців з телекомунікацій

Любов Карташова, Анна Квятковська

Анотація


У роботі розглянуто методику підготовки майбутніх фахівців з телекомунікацій в умовах змішаного навчання. Розкрито сутність проблеми підготовки майбутніх фахівців з телекомунікацій в цифровому суспільстві та в кризових умовах, обґрунтовано ефективність запропонованих авторських методичних засад. Показано, що процес формування та підвищення рівня професійних компетентностей майбутніх фахівців з телекомунікацій, зокрема виконання розрахунків інформаційно-комунікаційних мереж, телекомунікаційного обладнання та пристроїв, здійснення робіт по забезпеченню вимог до показників якості та надійності споруд, засобів і устаткування телекомунікацій та радіотехніки та ін. є найбільш ефективним за умови включення віртуальних лабораторних та практичних робіт до методики навчання у закладах фахової передвищої освіти (ЗФПО). Авторами окреслено послідовність етапів реалізації методичних підходів професійної підготовки майбутніх фахівців з телекомунікацій в умовах змішаного навчання. Уточнено переваги використання віртуальних лабораторних та практичних робіт в освітньому процесі ЗФПО відповідно до авторської методики та окреслено перспективи подальших наукових розвідок напряму дослідження. Автори статті стверджують, що змішане навчання є ефективним методом підготовки майбутніх фахівців з телекомунікацій, оскільки дозволяє поєднувати традиційні методи навчання з використанням інноваційних технологій. Змішане навчання дозволяє здобувачам самостійно оволодівати теоретичними знаннями та практичними навичками в зручний для них час і місце. У результаті дослідження можна стверджувати, що зазначена методика змішаного навчання, яку пропонують автори, є ефективним інструментом підготовки майбутніх фахівців з телекомунікацій, оскільки дозволяє забезпечити високий рівень теоретичної підготовки та практичних навичок.

Ключові слова


змішане навчання; телекомунікації; освітній процес; цифрові технології; професійна підготовка; методика навчання.

Повний текст:

PDF

Посилання


СПÐ?СОК Ð’Ð?КОРÐ?СТÐÐÐ?Ð¥ ДЖЕРЕЛ / REFERENCES (TRANSLATED AND TRANSLITERATED)

Blended Learning: The Definitive Guide. [Online]. Available: https://www.educationcorner.com/blended-learning-guide/ Application date: January 05, 2024.

Н. В. Шолойко, «Роль лекції у навчальному процесі дисципліни "Організація та економіка фармації" у системі новітніх цілей вищої фармацевтичної освіти», Медична освіта, № 4, с. 64–67, 2015. https://doi.org/10.11603/me.v0i4.5326

С. Антощук, «Підвищення цифрової компетентності здобувача технічної освіти в закладах фахової передвищої освіти», Вісник післядипломної освіти. Серія «Педагогічні науки», вип. 26(55), с. 36–49, 2023. https://doi.org/10.58442/2218-7650-2023-26(55)-36-49

В. Білецький, І. С. Войтович, Ф. В. Апшай, І. С. Теліш, «Інформаційно-комунікаційні технології в умовах змішаного навчання», Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. Кропивницький: Центральноукраїнський держ. пед. ун-т імені Володимира Винниченка, вип. 208, с. 91–97, 2023. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2023-1-208-91-97

А. Гуржій, Л. Карташова, А. Квятковська, В. Зайчук, «Підготовка майбутніх фахівців з телекомунікацій у форматі змішаного навчання: рекомендації щодо проведення практично‐лабораторних робіт», Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології, № 3(127), с. 423–450, 2023. [Електронний ресурс]. Доступно: https://pedscience.sspu.edu.ua/wp-content/uploads/2023/10/%D0%93%D1%83%D1%80%D0%B6%D1%96%D0%B9.pdf Дата звернення: Січ. 05, 2024.

Т. Джежуль, «Лабораторні роботи міжпредметного змісту як засіб розкриття прикладної спрямованості математичних знань майбутніх судноводіїв», Науковий вісник Ужгородського національного університету, вип. 27, с. 43–45, 2013. [Електронний ресурс]. Доступно: http://surl.li/ppovq Дата звернення: Січ. 05, 2024.

А. Квятковська, «Факторний аналіз дистанційного та змішаного навчання закладів фахової передвищої освіти», Вісник КРНУ імені Михайла Остроградського, вип. 2, с. 145–149, 2022. https://doi.org/10.32782/1995-0519.2022.2.19

О. Ю. Коновалов, М. С. Руднєва, С. В. Антощук, Л. О. Харлай, «Викладання інформатики в процесі змішаного навчання в закладах фахової передвищої освіти: особливості, ризики, структура занять», Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5. Педагогічні науки: реалії та перспективи, № 95, 2023.

А. Кононенко, І. Смирнова, «Порівняльний аналіз використання хмарних технологій майбутніми фахівцями з телекомунікацій та судноводіїв в умовах змішаного навчання», Інноваційна педагогіка, т. 1, вип. 63, с. 177–183, 2023. https://doi.org/10.32782/2663-6085/2023/63.1.33

Л. Кушнір, Т. Сорочан, «Використання моделі SAMR для створення ефективної стратегії змішаного навчання в ЗВО та ЗФПО», Актуальні питання гуманітарних наук, вип. 70, 2023.

Л. М. Сергеєва, Т. І. Стойчик, К. В. Мартиненко, «Організація професійної підготовки фахівців електротехнічного профілю в навчально-практичних центрах закладів професійної (професійно-технічної) освіти», Наукові записки малої академії наук України, № 3(25), с. 145–154, 2022. https://doi.org/10.51707/2618-0529-2022-25-16

Т. Собченко, «Змішане навчання: поняття та завдання», Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах, т. 3, № 75, с. 73–76, 2021. [Електронний ресурс]. Доступно: http://www.pedagogy-journal.kpu.zp.ua/archive/2021/75/part_3/16.pdf Дата звернення: Січ. 05, 2024.

REFERENCES (TRANSLATED AND TRANSLITERATED)

Blended Learning: The Definitive Guide. [Online]. Available: https://www.educationcorner.com/blended-learning-guide/ Application date: January 05, 2024. (in English)

N. V. Sholoiko, «Rol lektsii u navchalnomu protsesi dystsypliny "Orhanizatsiia ta ekonomika farmatsii" u systemi novitnikh tsilei vyshchoi farmatsevtychnoi osvity», Medychna osvita, № 4, s. 64–67, 2015. https://doi.org/10.11603/me.v0i4.5326 (in Ukraine)

S. Antoshchuk, «Pidvyshchennia tsyfrovoi kompetentnosti zdobuvacha tekhnichnoi osvity v zakladakh fakhovoi peredvyshchoi osvity», Visnyk pisliadyplomnoi osvity. Seriia «Pedahohichni nauky», vyp. 26(55), s. 36–49, 2023. https://doi.org/10.58442/2218-7650-2023-26(55)-36-49 (in Ukraine)

V. Biletskyi, I. S. Voitovych, F. V. Apshai, I. S. Telish, «Informatsiino-komunikatsiini tekhnolohii v umovakh zmishanoho navchannia», Naukovi zapysky. Seriia: Pedahohichni nauky. Kropyvnytskyi: Tsentralnoukrainskyi derzh. ped. un-t imeni Volodymyra Vynnychenka, vyp. 208, s. 91–97, 2023. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2023-1-208-91-97 (in Ukraine)

A. Hurzhii, L. Kartashova, A. Kviatkovska, V. Zaichuk, «Pidhotovka maibutnikh fakhivtsiv z telekomunikatsii u formati zmishanoho navchannia: rekomendatsii shchodo provedennia praktychno‐laboratornykh robit», Pedahohichni nauky: teoriia, istoriia, innovatsiini tekhnolohii, № 3(127), s. 423–450, 2023. [Elektronnyi resurs]. Dostupno: https://pedscience.sspu.edu.ua/wp-content/uploads/2023/10/%D0%93%D1%83%D1%80%D0%B6%D1%96%D0%B9.pdf Data zvernennia: Sich. 05, 2024. (in Ukraine)

T. Dzhezhul, «Laboratorni roboty mizhpredmetnoho zmistu yak zasib rozkryttia prykladnoi spriamovanosti matematychnykh znan maibutnikh sudnovodiiv», Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho natsionalnoho universytetu, vyp. 27, s. 43–45, 2013. [Elektronnyi resurs]. Dostupno: http://surl.li/ppovq Data zvernennia: Sich. 05, 2024. (in Ukraine)

A. Kviatkovska, «Faktornyi analiz dystantsiinoho ta zmishanoho navchannia zakladiv fakhovoi peredvyshchoi osvity», Visnyk KRNU imeni Mykhaila Ostrohradskoho, vyp. 2, s. 145–149, 2022. https://doi.org/10.32782/1995-0519.2022.2.19 (in Ukraine)

O. Yu. Konovalov, M. S. Rudnieva, S. V. Antoshchuk, L. O. Kharlai, «Vykladannia informatyky v protsesi zmishanoho navchannia v zakladakh fakhovoi peredvyshchoi osvity: osoblyvosti, ryzyky, struktura zaniat», Naukovyi chasopys Natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni M. P. Drahomanova. Seriia 5. Pedahohichni nauky: realii ta perspektyvy, № 95, 2023. (in Ukraine)

A. Kononenko, I. Smyrnova, «Porivnialnyi analiz vykorystannia khmarnykh tekhnolohii maibutnimy fakhivtsiamy z telekomunikatsii ta sudnovodiiv v umovakh zmishanoho navchannia», Innovatsiina pedahohika, t. 1, vyp. 63, s. 177–183, 2023. https://doi.org/10.32782/2663-6085/2023/63.1.33 (in Ukraine)

L. Kushnir, T. Sorochan, «Vykorystannia modeli SAMR dlia stvorennia efektyvnoi stratehii zmishanoho navchannia v ZVO ta ZFPO», Aktualni pytannia humanitarnykh nauk, vyp. 70, 2023. (in Ukraine)

L. M. Serheieva, T. I. Stoichyk, K. V. Martynenko, «Orhanizatsiia profesiinoi pidhotovky fakhivtsiv elektrotekhnichnoho profiliu v navchalno-praktychnykh tsentrakh zakladiv profesiinoi (profesiino-tekhnichnoi) osvity», Naukovi zapysky maloi akademii nauk Ukrainy, № 3(25), s. 145–154, 2022. https://doi.org/10.51707/2618-0529-2022-25-16 (in Ukraine)

T. Sobchenko, «Zmishane navchannia: poniattia ta zavdannia», Pedahohika formuvannia tvorchoi osobystosti u vyshchii i zahalnoosvitnii shkolakh, t. 3, № 75, s. 73–76, 2021. [Elektronnyi resurs]. Dostupno: http://www.pedagogy-journal.kpu.zp.ua/archive/2021/75/part_3/16.pdf Data zvernennia: Sich. 05, 2024. (in Ukraine)


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.