Вивчення індивідуальних особливостей студентів в освітньому процесі
Анотація
У статті розглянуто загальні особливості індивідуального підходу в навчанні на сучасному етапі, диференціації навчання як однієї з форм індивідуалізації. Узагальнено наукові підходи до визначення поняття «індивідуалізація». Проаналізовано психологічну характеристику основних властивостей студентів різних курсів. Дано аналіз індивідуальних особливостей студентів на основі анкетування. Зазначається, що індивідуальний підхід у навчанні буде тоді ефективним, якщо індивідуальна й пізнавальна діяльність студентів виступатиме в ролі органічного елемента їхньої самостійної роботи. Запропоновано методи реалізації індивідуального підходу до навчання студентів та інструменти для його поглибленого впровадження на рівні закладу вищої освіти.
Ключові слова
Повний текст:
PDFПосилання
Выготский Л. С. Собрание сочинений: в 6 т. / Л. С. Выготский. — М. : Педагогика, 1984. — Т. 5. — 369 с.
Дражниця С. А. Диференціація навчання: актуальні проблеми та пріоритетні шляхи реалізації в інтегрованому освітньому просторі ВНЗ / С. А. Дражниця, О. М. Дражниця, О. А. Дудар // Збірник наукових праць Хмельницького ін-ту соціальних технологій ун-ту «Україна». — 2010. — № 2. — С. 178–183.
Ð?льина Т. Ð?. Методика Ð¸Ð·ÑƒÑ‡ÐµÐ½Ð¸Ñ Ð¼Ð¾Ñ‚Ð¸Ð²Ð°Ñ†Ð¸Ð¸ Ð¾Ð±ÑƒÑ‡ÐµÐ½Ð¸Ñ Ð² вузе [Ðлектронный реÑурÑ] / Т. Ð?. Ð?льина. –– Режим доÑтупа : http://testoteka.narod.ru/ms/1/05.html. –– Дата обращениÑ: 13.11.2017. –– Ðазвание Ñ Ñкрана.
Ð?ндивидуальный подход в обучении как оÑнова личноÑтно ориентированного Ð¾Ð±Ñ€Ð°Ð·Ð¾Ð²Ð°Ð½Ð¸Ñ [Ðлектронный реÑурÑ]. — Режим доÑтупа : http://www.profile-edu.ru/individualnyj-podxod-v-obuchenii-kak-osnova-lichnostno-orientirovannogo-obrazovaniya-page-9.html. — Дата обращениÑ: 09.02.2018. — Ðазвание Ñ Ñкрана.
Лозенко А. Індивідуалізація в умовах традиційної технології навчання: проблеми і перспективи / А. Лозенко // Проблеми та інновації в природничій, технологічній та професійній освіті : матеріали ІІ Міжнар. наук.-практ. інтернет-конф. (19 квіт., 2016 р.). — Режим доступу : http://www.cuspu.edu.ua/ua/ntmd/konferentsiy/conf-problemy-ta-inovatsii/sektsiia-6/4723-indyvidualizatsiya-v-umovakh-tradytsiynoyi-tekhnolohiyi-navchannya-problemy-i-perspektyvy. — Дата звернення: 09.02.2018. — Назва з екрана.
ПедагогичеÑÐºÐ°Ñ ÑÐ½Ñ†Ð¸ÐºÐ»Ð¾Ð¿ÐµÐ´Ð¸Ñ : в 4 Ñ‚. / глав. ред. Ð?. Ð. Каиров, Ф. Ð. Петров. — Ðœ. : СоветÑÐºÐ°Ñ ÑнциклопедиÑ, 1965. — Т. 2: Ж–М. — 912 Ñ.
Хромина Т. Ð’. Темперамент и оÑобенноÑти его проÑÐ²Ð»ÐµÐ½Ð½Ñ Ð² учебно-Ñпортивной деÑтельноÑти Ñтудента / Т. Ð’. Хромина. — ХабаровÑк : Ð?зд-во ДВГÐФК, 2008. — 50 Ñ.
Чередник О. Індивідуалізація навчально-пізнавальної діяльності студентів як показник розвивального навчання / О. Чередник // Вісник Ін-ту розвитку дитини. — 2011. — № 17. — С. 116–121.
Шахмаев Н. М. Дифференциация обучения в средней общеобразовательной школе / Н. М. Шахмаев // Дидактика средней школы ; под. ред. М. А. Данилова, Н. М. Скаткина. — М. : Просвещение, 1975. — С. 251–281.
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.