Реформування освіти: професійна трансформація педагогічних працівників у контексті війни та поствоєнного періоду

Ольга Просіна

Анотація


У представленій статті розглядається концептуальна структура професійної трансформації педагогічних працівників (ПТПП) з урахуванням сучасних вимог освітніх реформ та розвитку суспільства в умовах війни. Автор, ураховуючи воєнний (поствоєнний) стан у країні, пандемію COVID-19 та еміграцію дітей і молоді через військові події, указує на важливість адаптації і професійної трансформації педагогічних працівників. Дослідниця робить акцент на потребі забезпечення педагогічними працівниками якісної освіти дітей і молоді, їхньої психосоціальної підтримки з метою подолання освітніх втрат. Відзначається, що педагоги завжди будуть відігравати ключову роль у відбудові країни та досягненні суспільного добробуту в повоєнний час. У статті докладно проаналізовано ключові поняття, на яких базується структура, зокрема, «4К» (креативність, критичне мислення, комунікація, колаборація), розглянуто значення й роль у сучасному освітньому середовищі. Основним акцентом статті є важливість індивідуальної траєкторії професійної трансформації для кожного педагога. Дослідниця вказує на те, що існує кілька можливих шляхів досягнення трансформації, таких як: комплексне оновлення професійних знань і вмінь, опанування психологічних підходів для підтримки учнів та створення безпечного освітнього середовища, упровадження інтерактивних методів навчання та дистанційних технологій, а також зміцнення співпраці з колегами й громадою. Результати опитування, проведеного серед педагогічних працівників, свідчать про підтримку цих шляхів. Важливим аспектом статті є розгляд складових готовності педагогів до впровадження освітніх реформ, таких як: глибокі знання основних принципів та цілей реформ, мотивація, психологічна готовність і комунікативна готовність. У статті описано кроки для успішного завершення процесу професійної трансформації, включаючи діагностику, планування, впровадження й оцінку. Зазначене забезпечує цілісний підхід до розуміння та досягнення готовності педагогічних працівників до впровадження освітніх реформ, акцентує увагу на індивідуальних можливостях та постійному професійному розвитку

Ключові слова


професійна трансформація; освітні реформи; інноваційна освітня політика, педагогічні працівники; професійна трансформація педагогічних працівників (ПТПП); концептуальна структура ПТПП; готовність педагогічних працівників до впровадження освітніх реформ; н

Повний текст:

PDF

Посилання


Освітня реформа: результати та перспективи. 2019. [Електронний ресурс]. Доступно: https://is.gd/fe47zD Дата звернення: Жовт. 02, 2023.

G. James та A. Diego, Ukraine – Resume Flagship Report (Vol. 2): Review of the Education Sector in Ukraine: Moving toward Effectiveness, Equity and Efficiency (RESUME3) (English). [Online]. Available: https://is.gd/Fj5jL0 Application date: October 02, 2023.

Дослідження якості організації освітнього процесу в умовах війни у 2022/2023 навчальному році. [Електронний ресурс]. Доступно: https://is.gd/PHwxma Дата звернення: Жовт. 02, 2023.

Великий тлумачний словник сучасної української мови: 250000. Київ; Ірпінь, Україна: Перун, 2005.

С. Б. Кримський, Запити філософських смислів. Київ, Україна: ПАРАПАН, 2003.

А. П. Джурило, О. З. Глушко, І. О. Маріуц, М. М. Тименко та О. М. Шпарик, Трансформаційні процеси у шкільній освіті країн Європейського Союзу та США. Київ, Україна: «КОНВІ ПРІНТ», 2018. [Електронний ресурс]. Доступно: https://is.gd/ECo6zs Дата звернення: Жовт. 02, 2023.

J. Mezirow, «A Critical Theory of Adult Learning and Education», Adult Education Quarterly, vol. 32, is. 1, р. 3–24, 1981. [Online]. Available: https://is.gd/1aXI6j Application date: October 02, 2023.

A. R. Syamsuri, R. F. Dalimunthe, P. Gultom, E. Siahaan, «New Paradigm HR Professional Transformation in Manufacturing Company», Quality – Access to Success, vol. 23, No 186, р. 123–132, 2022. [Online]. Available: https://is.gd/ba0w5s; https://doi.org/10.47750/qas/23.186.16 Application date: October 02, 2023.

P. Gärdenfors, «Meanings as Conceptual Structures», Lund University Cognitive Studies, 1995. [Online]. Available: https://is.gd/wUtBaI Application date: October 02, 2023.

D. L. Medin, «Concepts and conceptual structure», American Psychologist, vol. 44, is. 12, р. 1469–1481, 1989. https://doi.org/10.1037/0003-066x.44.12.1469

Y. Jabareen, «Building a Conceptual Framework: Philosophy, Definitions, and Procedure», International Journal of Qualitative Methods, vol. 8(4), р. 49–62, 2009. [Online]. Available: https://is.gd/GIXuHR Application date: October 02, 2023.

B. Thornhill-Miller & others, «Creativity, Critical Thinking, Communication, and Collaboration: Assessment, Certification, and Promotion of 21st Century Skills for the Future of Work and Education», Journal of Intelligence, vol. 11, is. 3, р. 54, 2023. https://doi.org/10.3390/jintelligence11030054


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.