Феноменологічний вимір методології розвитку здоров’язбережувальної компетентності вчителя фізичної культури в умовах неперервної освіти
Анотація
У статті висвітлюються способи використання феноменології як філософсько-методологічної та світоглядно-антропологічної основи методології й методики розвитку здоров’язбережувальної компетентності вчителя фізичної культури в умовах неперервної освіти. Формується базовий методологічний концепт феноменологічно-смислових орієнтирів (феноменів-орієнтирів), які визначаються як первинні, антропологічно орієнтовані, смислоформувальні і системоформувальні складові методології. У поданій педагогічній методології людина, серце і життя визначаються як основні феномени-орієнтири. Здоров’я і здоров’язбережувальна компетентність розглядаються інтегративно крізь призму концептів «турботи про себе», «технології себе», феноменів-орієнтирів, життєвого світу тощо.
Ключові слова
Повний текст:
PDFПосилання
Бурханов А. Р. Мартин Хайдеггер об экзистенции и экзистенциалах человеческого бытия / А. Р. Бурханов // Вестник Бурятского гос. ун-та. — 2013. — № 6. — С. 57–61.
Википедия : немецкий язык [Электронный ресурс]. — Режим доступа : https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9D%D0%B5%D0%BC%D0%B5%D1%86%D0%BA%D0%B8%D0%B9_%D1%8F%D0%B7%D1%8B%D0%BA. — Дата обращения: 27.12.2017. — Название с экрана.
Зязюн І. Педагогіка добра: ідеали і реалії : наук.-метод. посіб. / І. Зязюн. — Київ : МАУП, 2000. — 312 с.
Куренкова Р. А. Феноменология образования: вопросы теории и практики (опыт сотрудничества) / Р. А. Куренкова. — Владимир : ВГПУ, 1999. — С. 138–193.
Левинас Э. Время и Другой / Э. Левинас // Гуманизм другого человека. — СПб. : Высш. религиоз.-филос. шк., 1999. — 266 с.
Матурана У. Р. Древо познания: биологические корни человеческого понимания / У. Р. Матурана, Ф. Х. Варела. — М. : Прогресс-Традиция, 2001. — 223 с. : ил.
Сёрл Дж. ÐžÑ‚ÐºÑ€Ñ‹Ð²Ð°Ñ Ñознание заново / Дж. Сёрл ; пер. Ñ Ð°Ð½Ð³Ð». Ð. Ф. ГрÑзнова. — Ðœ. : Ð?деÑ-ПреÑÑ, 2002. — 240 Ñ.
Франкл В. Человек в поисках смысла: cборник / В. Франкл ; пер. с англ. и нем. ; общ. ред. Л. Я. Гозмана, Д. А. Леонтьева ; вст. ст. Д. А. Леонтьева. — М. : Прогресс, 1990. — 368 с.
Фуко М. Технологии себя / М. Фуко // Логос. — 2008. — № 2(65). — С. 96–122.
Хайдеггер М. Бытие и время / М. Хайдеггер ; пер. с нем. В. В. Бибихина. — М. : Ad Marginem, 1997. — 451 с.
Шеллер Ðœ. Ð?збранные Ð¿Ñ€Ð¾Ð¸Ð·Ð²ÐµÐ´ÐµÐ½Ð¸Ñ / Ðœ. Шеллер ; пер. Ñ Ð½ÐµÐ¼. Ð. Ð. Малинкина. — Ðœ. : ГнозиÑ, 1994. — 490 Ñ.
Юнг К. Г. Архетип и символ / К. Г. Юнг ; сост. и вступ. ст. А. М. Руткевича. — М. : Ренессанс, 1991. — 304 с. — (Страницы мировой философии).
Binswanger L. Grundformen und Erkenntnis Menschlichen Daseins / L. Binswanger. — Zürich : Max Niehans Verlag, 1942. — 726 s.
Husserl E. Die Krisis der Europäischen Wissenschaften und die Transzendentale Phänomenologie / E. Husserl, W. Biemel. — Hamburg, 1977. — 559 s.
Laudan L. Science and Values / L. Laudan. — Berkeley : University of California Press, 1984. — 149 p.
Tyminiecka A.- T. Logos and Life: The Passions of the Soul and the Elements in the Onto-Poiesis of Culture / A.- T. Tyminiecka // Analecta Husserliana. — Dordrecht : Kluwer Academic Publishers, 1990. — Vol. 28. — P. 3–141.
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.