Технологія оцінювання якості освітньої діяльності у закладі вищої військової освіти

Євгенія Іванченко, Наталія Білоножко

Анотація


У статті розглянуто проблематику якості освіти у закладі вищої військової освіти, а саме у Військовій академії (м. Одеса). Доведено, що на сьогодні ця проблема є найактуальнішою у світі модернізації військової освіти. Розкрито поняття «якість освіти», «моніторинг» «види моніторингу». Описання процедури моніторингу як педагогічного явища з управлінськими нахилами першочергово покликано на забезпечення якості освітньої діяльності у сфері вищої військової освіти та стоїть на захисті професійних компетентностей викладачів закладу вищої військової освіти. Встановлено, що забезпечення якості освітньої діяльності закладу вищої військової освіти може відбуватися лише за певних умов. Обґрунтовано принципи і функції моніторингового дослідження та діагностичний інструментарій для підвищення якості освітньої діяльності у вищому військовому навчальному закладі. Ми поділяємо думку ряду вчених, щодо моніторингу, як засобу об’єктивного оцінювання якості освітньої діяльності. Вивчаючи якість освітньої діяльності у Військовій академії (м. Одеса) ми звернули увагу на специфіку підготовки майбутніх офіцерів, дослідили компетентності, якими у майбутньому будуть володіти майбутні офіцери (стейкхолдери). Моніторингове дослідження якості освітньої діяльності у нашому навчальному закладі дозволяє передбачити щодо подальшого розвитку вищої військової освіти, а саме: підвищити якість освітніх програм з урахуванням стандартів НАТО; покращити системи управління якістю освітньої діяльності відповідно до нормативно-правової бази нашої держави; поліпшити рівень інфраструктури освітнього процесу у вищому військовому навчальному закладі; активізувати якість викладацької діяльності з урахуванням «активності» викладача тощо. Запропоновано заходи щодо трансформації системи військової освіти та удосконалення якості освітньої діяльності Військової академії (м. Одеса).

Ключові слова


якість освіти; моніторинг; види моніторингу; рівні моніторингового дослідження; забезпечення якості освітньої діяльності у вищому військовому навчальному закладі; трансформація військової освіти.

Повний текст:

PDF

Посилання


В. Гапон, «Моделювання системи оцінювання ефективності загальної середньої освіти», Освітня аналітика України, вип. 1(2), с. 82–93, 2018. [Електронний ресурс]. Доступно: https://science.iea.gov.ua/wp-content/uploads/2018/12/82_93_Gapon.pdf Дата звернення: Берез. 22, 2023.

І. В. Гириловська, «Теоретичні і методичні основи моніторингу якості професійної підготовки майбутніх кваліфікованих робітників», дис. д-ра наук; Національний авіаційний ун-т. Київ, 2021.

Енциклопедія Сучасної України. «Мікро» – «Моя», І. М. Дзюби, А. І. Жуковського, М. Г. Железняка, Ред. Київ, Україна: Ін-т енциклопедичних досліджень НАН України, 2019, т. 21, 712 с. [Електронний ресурс]. Доступно: https://esu.com.ua/volume-21 Дата звернення: Берез. 22, 2023.

Кабінет Міністрів України. (2015, Груд. 30). Постанова № 1187 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження освітньої діяльності». [Електронний ресурс]. Доступно: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1187-2015-%D0%BF#Text

О. В. Матвієнко, Е. А. Панасенко, Г. Г. Цвєткова, Моніторинг якості підготовки магістрів педагогічного профілю. Київ, Україна 2018. [Електронний ресурс]. Доступно: https://lib.iitta.gov.ua/718919/1/2018_Tsvetkova_metodRecom.pdf Дата звернення: Берез. 22, 2023.

Кабінет Міністрів України. (2022, Груд. 30). Постанова № 1490 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 15 грудня 1997 р. № 1410». [Електронний ресурс]. Доступно: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1490-2022-%D0%BF#Text

Л. Є. Сігаєва, «Сучасні підходи до якості освіти: теоретичний аспект», Професійна освіта: методологія, теорія та технологія, вип. 4, с. 213–229, 2016. [Електронний ресурс]. Доступно: http://nbuv.gov.ua/UJRN/profe_2016_4_18 Дата звернення: Берез. 22, 2023.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.