Освітні електронні ресурси при роботі у дистанційному форматі: особливості реалізації

Олена Буряк

Анотація


У цій статті висвітлюються особливості реалізації освітніх електронних ресурсів при роботі у дистанційному форматі. Зазначене питання постійно піднімається педагогами під час семінарів, конференцій, на заняттях з підвищення кваліфікації після 2020 року, коли були введені карантинні заходи у зв’язку з COVID-19. Саме тому особливості реалізації освітніх електронних ресурсів при роботі у дистанційному форматі потребують подальшого дослідження з метою вдосконалення методики освітнього процесу. Встановлено, що при розробці слід забезпечити взаємодію всіх учасників дистанційного процесу освіти, використовувати різноманітні засоби й інструментарій, одночасно забезпечуючи універсальність освіти без перевантаження учнів особливостями роботи на різних платформах та сторонніх ресурсах. Представлені особливості реалізації електронного освітнього ресурсу з інформатики за темою «Вступ до основ програмування в середовищі Lazarus». Акцентована увага на необхідності добитися максимального ефекту, щоб кожен учень був включений до процесу обговорення у грі, вирішення задач, доповнення вже запропонованого вчителем чи іншими учасниками навчального процесу, проектував власне бачення вирішення питання та пропонував варіанти практичної реалізації задачі. Представлені кейси, як частина освітнього електронного ресурсу. Зазначено, яким чином відбувається взаємодія між учнем і вчителем та учнями між собою. Розкриті особливості навчання у грі, розбору кейсу, порівняння результатів роботи учнів, представлення виконаних завдань на інтернет-платформі освітнього електронного ресурсу. Підкреслено, що наведені розробки є частиною змістовної і перспективної роботи з розробки електронних освітніх ресурсів для дистанційної та змішаної освіти з врахуванням особливостей рівня підготовленості учнів та особистих вподобань. Стаття виконана в результаті персональних досліджень в процесі роботи в луганському обласному інституті підвищення педагогічної освіти (м. Сєвєродонецьк, Луганська область).

Ключові слова


матеріал; зміни; освіта; методика; інструменти; методи; формат; питання; завдання; кейс; програмування; носій інформації; взаємодія; відповідь; логіка; оптимальність.

Повний текст:

PDF

Посилання


А. І. Прокопенко, Є. В. Підчасов, В. В. Москаленко, С. О. Доценко, В. В. Лебедєва, Технології дистанційного навчання: методологія створення та супроводу навчальних курсів. Харків, Україна: ХНПУ імені Г. С. Сковороди; «Мітра», 2019.

В. Ю. Биков, «Методологічні та методичні основи створення і використовування електронних засобів навчального призначення» Комп’ютер у школі та сім’ї, № 3, с. 3–6, 2012. [Електронний ресурс]. Доступно: http://lib.iitta.gov.ua/864/ Дата звернення: Жовт. 24, 2022.

В. Ю. Биков, Моделі організаційних систем відкритої освіти: монографія. Київ, Україна: Атіка, 2008.

Darina Scully, Mark Brown, The Learning Portfolio in Higher Education: A Game of Snakes and Ladders. Presentation. [Оnline]. Available: https://is.gd/8A2ZXo Дата звернення: Жовт. 24, 2022.

Організація дистанційного навчання в школі. [Електронний ресурс]. Доступно: https://is.gd/qcR59D Дата звернення: Жовт. 24, 2022.

І. П. Воротникова, С. В. Якубов, Упровадження дистанційних технологій у навчально-виховний процес загальноосвітніх навчальних закладів. Київ, Україна: Київ. ун-т ім. Б. Грінченка, 2017.

Дистанційна освіта: сучасний та доступний підхід до процесу навчання. [Електронний ресурс]. Доступно: https://is.gd/Yln116 Дата звернення: Жовт. 24, 2022.

Міністерство освіти і науки України. (2019, Трав. 29). Наказ № 749 «Про внесення змін до Положення про електронні освітні ресурси». [Електронний ресурс]. Доступно: https://is.gd/UBAyvP

ДСТУ 3017-95. Видання, Основні види. Терміни та визначення. [Електронний ресурс]. Доступно: https://is.gd/WlY3Fy Дата звернення: Жовт. 24, 2022.

ДСТУ 7157:2010. Інформація та документація. Видання електронні. Основні види та вихідні відомості. [Електронний ресурс]. Доступно: https://is.gd/vXuBOZ Дата звернення: Жовт. 24, 2022.

Міністерство освіти і науки України. (2013, Квіт. 25). Наказ № 466 «Про затвердження Положення про дистанційне навчання». [Електронний ресурс]. Доступно: https://is.gd/U9NtkH

Стратегічна дорадча група «Освіта» (СДГ «Освіта»). (2014. Лип.). Концепція розвитку освіти України на період 2015–2025 років. Проєкт. [Електронний ресурс]. Доступно: https://is.gd/rEZFfy

Patterson, David W. (ed.), John Cage: Music, Philosophy, and Intention, 1933–1950. Routledge, 2002.

М. В. Переверзева, «"Числовые пьесы" Джона Кейджа». Музыковедение, № 4, с. 11–20, 2005.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.