Розвиток професійних художніх умінь у майбутніх учителів образотворчого мистецтва в процесі формальної, інформальної й неформальної освіти

Валерій Ружицький

Анотація


У статті проаналізовано шляхи розвитку професійних умінь майбутніх учителів образотворчого мистецтва в процесі формальної, неформальної та інформальної освіти, виокремлено види діяльності та форми робіт зі студентами, які впливають на результативність професійних умінь

Ключові слова


професійні уміння; майбутній учитель образотворчого мистецтва; формальна; неформальна та інформальна освіта

Повний текст:

PDF

Посилання


Абдулина О. А. Общепедагогическая подготовка учителя в системе высшего педагогического образования / О. А. Абдулина. — М. : Просвещение, 1984. — 208 с.

Голота Н. М. Формування художніх і конструктивних умінь у майбутніх вихователів дошкільних закладів : автореф. дис. на здобуття наук. ступ. канд. пед. наук : 13.00.08 – теорія і методика професійної освіти / Н. М. Голота. — К., 2000. — 20 с.

Дмитрієва І. В. Сприйняття та розуміння творів образотворчого мистецтва учнями допоміжної школи / І. В. Дмитрієва // Наукові записки. — Кіровоград : РВЦ КДПУ, 2001. — Вип. 32. – Ч. ІІ. — С. 40–43. — (Серія «Педагогічні науки»).

Зязюн І. А. Неперервна освіта як основа соціального поступу / І. А. Зязюн // Неперервна професійна освіта: теорія і практика : зб. наук. пр. : у 2-х ч. ; за ред. І. А. Зязюна, Н. Г. Ничкало. — К., 2001. — Ч. 1. — С. 15–23.

Кайдановська О. О. Методи контролю за рівнем аналітичних вмінь студентів / О. О. Кайдановська // Наука і сучасність: зб. наук. пр. Національного пед. ун-ту ім. М. П. Драгоманова. — К. : Логос, 2002. — Т. ХХХV. — С. 312–317.

Кайдановська О. О. Творчо-розвивальні функції дисципліни «Основи композиції» в професійній підготовці вчителя образотворчого мистецтва / О. О. Кайдановська // Мистецька освіта в контексті європейської інтеграції: теоретичні та методичні засади розвитку : тези Міжнар. наук. конф. (30 черв. – 2 лип., 2004 р.). — К.; Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2004. — С. 201–202.

Котляревська Н. В. Формування художньо-творчих умінь майбутніх фахівців сфери послуг у позанавчальній діяльності вищого професійного училища : дис. … канд. пед. наук : 13.00.04 / Н. В. Котляревська. — К., 2010. — 193 с.

Кравченко Л. М. Професійна діагностика у системі післядипломного підвищення кваліфікації вчителя : автореф. дис. на здобуття наук. ступ. канд. пед. наук : 13.00.08 – теорія і методика професійної освіти / Л. М. Кравченко. — М., 1996. — 24 с.

Кузин В. С. Психология: учебник / В. С. Кузин ; под ред. Б. Ф. Ломова. – 2-е изд., перераб. и доп. — М. : Высш. шк., 1982. — 256 с.

Кузьмина Н. В. Методы исследования педагогической деятельности / Н. В. Кузьмина. — Л. : ЛГУ, 1970. — 160 с.

Маркова А. К. Психологические критерии и ступени профессионализма учителя / А. К. Маркова // Педагогика. — 1995. — № 6. — С. 55–63.

Олійник В. Проблеми та шляхи розвитку системи післядипломної педагогічної освіти України в сучасному полікультурному суспільстві / В. Олійник // Вища освіта України. — 2009. — № 4. — 24–34.

Пічкур М. О. Навчально-методична сутність композиційної схеми / М. О. Пічкур // Мистецька освіта в контексті європейської інтеграції: теоретичні та методичні засади розвитку : тези Міжнар. наук. конф. (30 черв. – 2 лип., 2004 р.). — К., Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2004. — С. 220–222.

Семиченко В. А. Психологічні аспекти професійної підготовки і післядипломної освіти педагогічних кадрів / В. А. Семиченко // Післядипломна освіта в Україні. — 2001. — № 1. — С. 54–56.

Сисоєва С. О. Проблема формування особистості, здатної до творчої самореалізації / С. О. Сисоєва // Наукові праці : зб. наук. пр. ; Нац. ун-т «Києво-Могилянська академія», Миколаїв. філія. — Миколаїв, 2000. — Т. 7 : Педагогіка. — С. 13–19.

Сліпак В. О. Образотворча система як технологічний комплекс – крок у ХХІ століття / В. О. Сліпак // Постметодика. — 1999. — № 2; 3; 4. — С. 104–108.

Стрельніков В. Ю. Розвиток професійної компетентності вчителів у закладах післядипломної освіти : дис. … канд. пед. наук : 13.00.08 / В. Ю. Стрельніков. — К., 1995. — 184 с.

Ткачук О. В. Педагогічний малюнок як засіб наочного навчання учнів / О. В. Ткачук, М. І. Резніченко // Діалог культур: Україна у світовому контексті. Художня освіта : зб. наук. пр. ; ред. кол. : І. А. Зязюн (голов. ред.), С. О. Черепанова (упоряд. і відп. ред.), Н. Г. Ничкало, О. П. Рудницька [та ін.]. — Львів : Каменяр, 2000. — Вип. 5. — С. 288–297.

Шевандрин Ð. Ð?. ПÑиходиагноÑтика, ÐºÐ¾Ñ€Ñ€ÐµÐºÑ†Ð¸Ñ Ð¸ развитие личноÑти / Ð. Ð?. Шевандрин. — Ðœ. : ВЛÐООС, 1999. — 512 Ñ.

Щербина В. Т. З досвіду формування композиційних умінь у майбутніх учителів образотворчого мистецтва / В. Т. Щербина // Професійно-художня освіта України : зб. наук. пр. ; редкол. : І. А. Зязюн, В. О. Радкевич, Р. Т. Шмагало [та ін.]. — К., Черкаси : Черкаськ. ЦНТЕІ, 2002. — Вип. І. — С. 172–173.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.