Застосування техніки рисунка «скетчинг» з метою розвитку творчих здібностей учнів
Анотація
У статті висвітлюються складові творчих здібностей (кмітливість, працездатність, емоційна сприйнятливість, зосередженість, захопленість ідеєю, відповідальність під час виконання творчого завдання, критичного ставлення до себе, до своєї праці, прагнення до творчих досягнень) та риси творчого мислення (синергетичність, системність, незалежність мислення, наявність певного світогляду у особистості, креативність, інтелектуальна активність). Виявлено, що творче мислення неможливе без творчої діяльності, критеріями якої є нестандартність, оригінальність, продуктивність, здатність до визначення нових ідей, підвищену активність. Визначено педагогічні умови розвитку творчих умінь учнів у процесі навчання (формування у учнів мотивації на творчу діяльність шляхом створення відповідного емоційного забарвлення; забезпечення співпраці та співтворчості з учнями). Встановлено, що нетрадиційні техніки малювання, до яких віднесено техніку «скетчинг», є важливою і необхідною умовою розвитку творчих здібностей у учнів, оскільки сприяє розвитку уяви, самостійності, ініціативи, вираження індивідуальності. Для створення нарису в техніки скетчинга можуть бути використані різні матеріали (пробки від пластикових пляшок, від тюбиків крему, зубної пасти; листя дерев, квітів, трави; овочеві штампи й печатки; пористі губки) та інструменти (фломастери, маркери, олівці, акварелі, вугілля, кулькові ручки, лінери тощо). З'ясовано різні види скетчингу (скетч олівцем, маркером і тристадійна техніка скетчингу: олівець, акварельні заливки, обробка лінером) і жанри (тravel-скетчинг, промисловий скетчинг, скетч-портрет, інтер'єрний скетчинг, флористичний скетчинг, архітектурний скетчинг, fashion-ілюстрація) скетчингу. У статті представлено авторську методику розвитку творчих здібностей учнів віком 10–12 років у освітньому процесі у ході функціонування гуртка «Скетчинг для початківців».
Ключові слова
Повний текст:
PDFПосилання
Б. Барбер, РиÑуем карандашом: ÑкÑпреÑÑ-курÑ. МоÑква, РоÑÑиÑ: Ð?зд-во «Ð», 2017.
Б. Едвардс, Открой в себе художника. Penguin Putnam, 2012.
О. Вишневський, Теоретичні основи сучасної української педагогіки. Дрогобич, Україна: Коло, 2006.
М. М. Гнатко, Психологічні передумови роботи з обдарованими дітьми. Луцьк, Україна, 1996.
І. П. Калошина, Психологія творчої діяльності. Москва, Россия: Юнити-Дана, 2003.
Ðœ. КиÑтлер, Ð’Ñ‹ Ñможете риÑовать через 30 дней: Ð¿Ð¾ÑˆÐ°Ð³Ð¾Ð²Ð°Ñ ÑиÑтема, Ð¿Ñ€Ð¾Ð²ÐµÑ€ÐµÐ½Ð½Ð°Ñ Ð¿Ñ€Ð°ÐºÑ‚Ð¸ÐºÐ¾Ð¹. МоÑква, РоÑÑиÑ: Манн, Ð?ванов и Фербер, 2016.
С. В. Коновець, «Вплив образотворчого мистецтва на самоствердженння зростаючої особистості», Вісник Закарпатської академії мистецтв, вип. 8, с. 63–66, 2017.
Е. Э. Коваленко, Методика профессионального обучения. Харків, Україна: Штрих, 2003.
В. О. Маляко, «Стратегії рішення нових задачь у процесі творчої діяльності», Обдарована дитина, № 4, с. 22–43, 2002.
Н. Медведєва, «Виявлення творчого потенціалу. Стратегії реалізації задуму», Психолог, № 40, с. 12–15, 2006.
І. А. Мурсамітова, О. В. Матліна, «Розвиток творчого потенціалу особистості засобами мистецтва як умова її професійної спрямованості», на IV Международ. науч.-практ. конф. Образовательный процесс: взгляд изнутри. Дніпро, 2010. [Електронний ресурс]. Доступно: https://is.gd/okqs1X Дата звернення: Квіт. 17, 2022.
Ðœ. Роуди, Визуальные заметки: иллюÑтрированное руководÑтво по Ñкетчноутингу. МоÑква, РоÑÑиÑ: Манн, Ð?ванов и Фербер, 2016.
С. О. Сисоєва, Основи педагогічної творчості. Київ, Україна: Міленіум, 2006.
В. О. Сухомлинський, Вибрані твори: в 5 т. Київ, Україна: Рад. школа, 1976, 654 с.
Скетчинг для начинающих. [Електронний ресурс]. Доступно: https://is.gd/JCDHKc Дата звернення: Квіт. 17, 2022.
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.