Модель формування правової культури педагогічних працівників центрів професійно-технічної освіти державної служби зайнятості
Анотація
У статті розглянуто сучасні підходи щодо формування правової культури педагогічних працівників в системі професійно-технічної освіти України, зокрема, використовуючи метод моделювання. Уточнено, що моделі посідають важливе місце в різних педагогічних системах. Вони поєднують теорію та практику, види роботи, методи, відповідають визначенню провідних цінностей та кінцевої мети, які супроводжують процес підготовки справжнього фахівця (педагогічного працівника центру професійно-технічної освіти державної служби зайнятості) – професіонала. Конкретизовано, що основу структури правової культури педагогічного працівника центру професійно-технічної освіти державної служби зайнятості складають чотири головні компоненти: мотиваційний, когнітивний, операційний і особистісний. Кожен із зазначених компонентів складається із відповідних елементів: мотиваційний (мотиви, потреби, ціннісні орієнтації), когнітивний (знання), операційний (уміння й навички), особистісний (особистісні якості). Авторська модель ґрунтується на синерґетичному, системному, ситуаційному, компетентісному, особистісному та діяльнісному підходах; принципах формування правової культури педагогічного працівника центру професійно-технічної освіти державної служби зайнятості: неперервності, проблемності, системності, орієнтації на досвід, самоосвіти, діалогічності, що реалізуються через функції педагогічного працівника центру професійно-технічної освіти державної служби зайнятості (менеджерську, маркетингову, підприємницьку, фінансову, кадрову). У моделі представлено структуру правової культури педагогічного працівника центру професійно-технічної освіти державної служби зайнятості, яку складають взаємопов’язані компоненти: мотиваційний (мотиви, потреби, інтереси, ціннісні орієнтації); когнітивний (знання); операційний (уміння і навички); особистісний (особистісні якості); визначено рівні сформованості правової культури педагогічному працівнику центру професійно-технічної освіти державної служби зайнятості (високий, середній, достатній, низький).
Ключові слова
Повний текст:
PDFПосилання
1 П. С. Гуревич, «Роптание души или рубанок: нравственные парадоксы новой программы образования?» Этическое воспитание, № 1, с. 5–12, 2003.
2 І. А. Зязюн, Універсальність та інтегративність культури в освітньомупросторі інформаційного суспільства. Електронний ресурс. Доступно: https://shortest.link/3gqU
3 В. І. Маслов, Наукові основи та функції процесу управління загальноосвітніми навчальними закладами. Тернопіль, Україна: Астон, 2007, 150 с.
4 Н. Г. Ничкало, «Безперервній професійній освіті – педагогічні кадринової генерації», Проблеми інженерно-педагогічної освіти, № 10, с. 21–32, 2005.
5 В. В. Олійник, Наукові основи управління підвищенням кваліфікації педагогічних працівників профтехосвіти. Київ, Україна: Міленіум, 2003, 594 с.
6 В. С. Пикельная, «Теория и методика моделирования управленческой деятельности (школоведческий аспект)», дис. д-ра наук. Кривой Рог, 1993, 374 с.
7 В. Співак, Правова культура виборів в Україні: теорія і практика; Ю. С. Шемшученка, Ред. Київ, Україна: Юридична думка, 2006, 156 с.
8 О. Шульгіна, «Критерії та показники оцінювання сформованості правової культури педагогічних працівників центрів професійно-технічної освіти державної служби зайнятості», на IX Міжнар. наук.-практ. конф. Trends of development modern science and practice, 16–19 листоп, 2021, Стокгольм, Швеция. Стокгольм, Швеция, 2021, с. 428–432.
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.