Професійний розвиток педагогів у системі формальної й неформальної післядипломної освіти в період карантинних обмежень
Анотація
Статтю присвячено проблемі професійного розвитку педагогів. Вона розглядається як складова трансформаційних процесів в освіті відповідно до викликів, зумовлених світовою пандемією. Зазначається, що Центральний інститут післядипломної освіти (ЦІПО) як структурний підрозділ ДЗВО «Університет менеджменту освіти» Національної академії педагогічних наук України, адаптували діяльність до викликів часу, суттєво оновили систему роботи для забезпечення належної якості професійного розвитку в умовах невизначеності, спричиненої карантинними обмеженнями. Проаналізовано досвід подолання викликів COVID‐19 в освіті у різних країнах світу, що вирізняється моделями онлайн-навчання відповідно до технічних і фінансових можливостей, національних особливостей організації освітнього процесу та політики реагування на пандемію. Наголошується, що підвищення кваліфікації у ЦІПО спрямоване на реалізацію державної освітньої політики у сфері професійного розвитку науково-педагогічних, педагогічних та керівних кадрів освіти, підготовку їх до роботи в умовах реформування освіти, задоволення запитів споживачів освітніх послуг, замовників освітніх послуг та стейкхолдерів. Умови для цього створює поєднання формальної та неформальної післядипломної освіти з урахуванням ризиків епідеміологічної ситуації в Україні, пов’язаної з COVID-19. Відповідно до цього стратегічного напряму діяльності визначено ключові пріоритети. Розкрито теоретичні основи проведеного дослідження і практичні аспекти формальної і неформальної післядипломної освіти з урахуванням роботи в умовах карантинних обмежень. Наголошується, що синергетична, інтегрована система післядипломної освіти потребує відповідних технологій управління нею. Представлена відповідна поетапна технологія управління професійним розвитком педагогів. Зроблено висновки, що формальна і неформальна післядипломна освіта створюють передумови для якісного забезпечення державного замовлення на підвищення кваліфікації педагогічних, науково-педагогічних і керівних кадрів освіти, а також задоволення їхніх освітніх потреб у процесі безперервного професійного й особистісного розвитку, що є запорукою провідних позицій ЦІПО на ринку освітніх послуг з підвищення кваліфікації.
Ключові слова
Повний текст:
PDFПосилання
Засідання ЄКПО: навантаження на вчителів через карантин та дистанційне навчання, Профспілка працівників освіти і науки України: оф. сайт. [Електронний ресурс].
Доступно: https://pon.org.ua/novyny/8628-zasdannya-yekpo-navantazhennya-na-vchitelv-cherez-karantin-ta-distancyne-navchannya.html
Розбудова стійких освітніх систем після пандемії COVID-19: міркування для директивних органів у галузі освіти на національному, місцевому та шкільному рівнях, Регіональний офіс Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) у Європі та Центральній Азії, 2020, 46 с.
COVID-19. Educational Disruption and Response, UNESCO. General format, 2020. (n.d.). [Online]. Available: https://en.unesco.org/covid19/educationresponse
Crisis-sensitive educational planning, UNESCO. COVID-19. Education Response. Education Sector issue notes. Issue noten № 2.4, April, 2020. [Online]. Available: https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000373272
ЮНЕСКО: Рішення для дистанційного навчання, Українська школа майбутнього. [Електронний ресурс].
Доступно: https://www.futureschool.online/post/unesco_tools/?fbclid=IwAR3Nm9sh3ZFF3TQ6a_yncPF8LyTUnzMLsPyKoZflo9fYrFy1O7SWfUouPrU
Відповіді освіти на COVID-19: кроки для забезпечення поступу, Робочі документи ОЕСР № 224. Pierre Gouëdard, Beatriz Pont, Romane Viennet, ОЕСР. EDU/WKP(2020)12. 48 c. / пер.: Шпак Ю. О. [Електронний ресурс]. Доступно: https://www.oecd-ilibrary.org/education/education-responses-to-covid-19-implementing-a-way-forward_8e95f977-en
Відповідь світової спільноти на виклики COVID-19 в освіті. Аналітична довідка. Лютий-червень 2020 р. / О. Локшина, О. Глушко, А. Джурило, С. Кравченко, Н. Нікольська, М. Тименко, О. Шпарик; Ін-т педагогіки НАПН України. Київ, 2020, 29 c.
Державна політика у сфері освіти дорослих в Україні: звіт за результатами дослідження / М. Андрєєв, В. Бахрушин, Л. Лук’янова, О. Панич; за заг. ред. О. Панич. DVV International, 2021, 74 с.
Г. Чепурко, Л. Гладченко, Аналітичний звіт дослідження подолання в громадах органами місцевого самоврядування викликів у наданні освітніх послуг, що виникли через COVID-19. [Електронний ресурс]. 2021, 125 с. Доступно: https://decentralization.gov.ua/uploads/attachment/document/823/Report_Access_to_Education_ukr.pdf
Екстрене дистанційне навчання в Україні: монографія / за ред. В. М. Кухаренка, В. В. Бондаренка. Харків, Україна: Вид-во КП «Міська друкарня», 2020, 409 с.
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.