Методи розвитку андрагогічної компетентсті педагогів

Володимир Піддячий

Анотація


У статті розглянуто методи розвитку андрагогічної компетентсті педагогів у контексті формальної та неформальної освіти. Зазначено, що розвиток андрагогічної компетентності є складовою професіоналізації педагогів і може відбуватися у різних формах (дуальній, інституційній, на роботі тощо) через: участь у вебінарах, майстер-класах, семінарах, сертифікаційних програмах, тренінгах; навчання за освітньою програмою; стажування тощо. Визначено, що для успішного виконання професійної діяльності педагогу важливо здійснювати безперервне навчання, яке сприяє адаптації до динамічних змін середовища. Зазначено, що розвиток андрагогічної компетентності є складовою неперервного навчання педагога, що передбачає поступове оновлення знань, умінь, навичок, професійних якостей та здобуття досвіду життєдіяльності. Виокремлено, що в освітньому процесі доцільно враховувати такі особливості дорослої людини, як накопичений життєвий досвід, критичне сприйняття інформації, прагнення до самостійності у навчанні та залучені до його організації, надання переваги прикладному аспекту навчання тощо. Визначено, що застосування андрагогічного підходу до навчання дорослих сприятиме підвищенню його ефективності на засадах надання науково-методичної підтримки щодо використання особистісних переваг та запобіганню негативних явищ освітнього процесу. Зазначено, що безперервний професійний розвиток педагогів передбачає набуття компетентностей пов’язаних із андрогогікою, технологіями електронного навчання, медіа грамотності, інформаційної та кібербезпеки. Закцентовано на доцільності розвитку андрагогічної компетентності на рівні формальної, неформальної та інформальної освіти.


Ключові слова


андрагогічна компетентність; методи розвитку андрагогічної компетентності педагогів; педагог; професійний розвиток; професіоналізація

Повний текст:

PDF

Посилання


О. В. Аніщенко та ін., Особистісний і професійний розвиток вчителів вечірніх шкіл в умовах неформальної освіти. Київ, Україна: ІПООД імені Івана Зязюна НАПН України, 2019.

Г. Білавич, Б. Савчук, «Феномен коучингу в зарубіжному дискурсі», Нова педагогічна думка, № 2(102), 2020.

Виховні технології та форми роботи. Проектна технологія. Закарпатський ін-т післядип. пед. освіти. [Електронний ресурс]. Доступно: http://zakinppo.org.ua/onlajndovidnik-klasnogo-kerivnika/vihovni-tehnologii-ta-formi-roboti/1256-proektna-tehnologija

Ю. О. Гайденко, Методичні рекомендації до організації та проведення ділових ігор на заняттях з іноземної мови у технічних університетах, Київ, Україна: НТУУ «КПІ», 2016, 86 с. [Електронний ресурс]. Доступно: https://ela.kpi.ua/bitstream/123456789/17510/1/%d0%9c%d0%b5%d1%82%20%d1%80%d0%b5%d0%ba%d0%be%d0%bc_%d0%94%d1%96%d0%bb%d0%be%d0%b2%d1%96%20%d1%96%d0%b3%d1%80%d0%b8_%d0%93%d0%b0%d0%b9%d0%b4%d0%b5%d0%bd%d0%ba%d0%be.pdf

В. Зайцева, Н. Яремчук, «Дискусiя як засiб комунiкативної взаємодiї учнiв», Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузів. зб. наук. праць молодих вчених Дрогобицького держ. пед. ун-ту імені Івана Франка, Т. 2, № 29, с. 163–170, 2020. [Електронний ресурс]. Доступно: https://op.ua/pedclass/naukova-stattya/diskusiya-yak-zasib-komunikativnoyi-vza-modiyi-uchniv-na-urokah-ukrayinskoyi-movi

Верховна Рада України. (2017, Верес. 05). Закон № 2145-VIII «Про освіту». [Електронний ресурс]. Доступно: https://zakon.rada.gov.ua/laws/

show/2145-19#Text

Кейс-технології у навчанні. КМДШ. Освіта для творців світу. [Електронний ресурс]. Доступно: https://www.creativeschool.com.ua/

blog/kejs-tehnologiyi-u-navchanni/

Методика і технологія. Основні положення щодо проведення тренінгів. Освіта.UA. [Електронний ресурс]. Доступно: https://

osvita.ua/school/method/technol/598/

Міністерство освіти науки України. (2018, Лип. 16). Наказ № 776 «Про затвердження Концепції розвитку педагогічної освіти». [Електронний ресурс]. Доступно: https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-zatverdzhennya-koncepciyi-rozvitku-pedagogichnoyi-osviti

Міністерство освіти науки України. (2018, Лют. 02). Наказ № 97 «Про затвердження Орієнтовної навчальної програми підготовки тренерів для навчання педагогічних працівників, які навчатимуть учнів перших класів у 2018/2019 і 2019/2020 навчальних роках». [Електронний ресурс]. Доступно: https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-zatverdzhennya-oriyentovnoyi-navchalnoyi-programi-pidgotovi-treneriv-dlya-navchannya-pedagogichnih-pracivnikiv-yaki-navchatimut-uchniv-pershih-klasiv-u-20182019-i-20192020-navchalnih-rokah

О. О. Нежинська, В. М. Тименко, Основи коучингу. Київ; Харків, Україна: ТОВ «ДІСА ПЛЮС», 2017, с.

В. М. Піддячий, «Методологічні засади розвитку андрагогічної компетентності педагогів у закладах вищої освіти», Молодь і ринок, № 5/184, с. 106–110, 2020.

В. М. Піддячий, «Сутність і зміст професіоналізації педагогів у контексті освіти впродовж життя», Вісник післядипломної освіти: зб. наук. праць. Серія «Педагогічні науки», Вип. 13(42), с. 185–199, 2020.

М. І. Піддячий, «Виховання і розвиток дітей засобами праці», Трудова підготовка в закладах освіти, № 3, с. 6–9, 2007.

М. І. Піддячий, «Освіта і наука України у вимірі громадянських суспільств: соціально-професійна орієнтація», Неперервна професійна освіта: теорія і практика, № 3/4(48/49), с. 59–65, 2016.

Кабінет Міністрів України. (2019, Серп. 21). Постанова № 800 «Деякі питання підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників». [Електронний ресурс]. Доступно https://zakon.rada.

gov.ua/laws/show/800-2019-%D0%BF#Text

O. Beyhan, «Pedagogical Formation Students Opinions on the Game Method», Research on Education and Psychology, Vol. 3, № 2, p. 156–163, 2019.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.