Технологія планування та підтримки професійної кар’єри молодого викладача вищого військового навчального закладу у системі неперервної освіти

Юзеф Добровольський, Віктор Добровольський, Оксана Дубініна

Анотація


У статті проаналізовано досвід управління професійною кар’єрою молодого викладача, обґрунтовано технологію планування та підтримки професійної кар’єри молодого викладача вищого військового навчального закладу (ВВНЗ) у системі неперервної освіти, яка розглядається нами як система знань, способів дій і засобів реалізації управління професійною кар’єрою молодого викладача у закладі освіти, зокрема створення на базі закладу центру розвитку кар’єри науково-педагогічні працівники. З’ясовано, що система управління професійною кар’єрою викладача спрямована на реалізацію визначених у моделі управління професійною кар’єрою молодого викладача ВВНЗ у системі неперервної освіти цілей та зорієнтована на вирішення стратегічних завдань процесу управління розвитком професійної кар’єри молодого викладача. Доведено, що використання технології управління розвитком професійної кар’єри молодого викладача ВВНЗ у системі неперервної освіти має відбуватися на засадах реалізації моделі управління професійною кар’єрою молодого викладача вищого військового навчального закладу у системі неперервної освіти, яка включає в себе такі основні структурні компоненти: цільова складова, що відображає мету і завдання моделі; методологічний рівень, який є підґрунтям моделювання змісту управління професійною кар’єрою молодого викладача ВВНЗ; змістовний рівень, який характеризує зміст діяльності з професійного розвитку науково-педагогічних працівників НПП ВВНЗ; технологічний рівень, який визначає доцільність поєднання інструментарію: методів, прийомів, технології, форм та етапів організаційно-управлінського забезпечення професійного розвитку молодого викладача ВВНЗ; результативний рівень відображає очікувані результати реалізації моделі. Встановлено, що реалізація етапів управління професійним розвитком молодого викладача ВВНЗ має відбуватися у такій послідовності: мета, зміст, дії суб’єктів управління (начальник відділу персоналу та стройового, начальник кафедри, начальник факультету та ін.), поле взаємодії суб’єктів та об’єктів управління, результат взаємодії, роль управління

Ключові слова


кар’єра; професійний розвиток; молодий викладач; управління; система неперервної освіти; управління професійною кар’єрою молодого викладача ВВНЗ

Повний текст:

PDF

Посилання


1 А. Вітченко, «Проектування професіограми викладача вищої школи для системи неперервної педагогічної освіти», зб. наук. праць Військового ін-ту Київського нац. ун-ту імені Тараса Шевченка, № 55, с. 174–180, 2017.

2 Ю. Добровольський, В. Добровольський, О. Зарічанський, «Особливості структури професійної мобільності викладача вищого військового навчального закладу», Військова освіта, № 1(41), с. 117–126, 2020.

3 О. В. Дубініна, «Організаційно-педагогічна модель формування професійної компетентності майбутніх автослюсарів в центрах професійно-технічної освіти», Вісник Національного технічного ун-ту «ХПІ». Серія: Нові рішення у сучасних технологіях, № 1(46), с. 41–46, 2010.

4 Міністерства освіти і науки України. (2018, Лип. 16). Наказ № 776 «Про затвердження Концепції розвитку педагогічної освіти». [Електронний ресурс]. Доступно: https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-zatverdzhennya-koncepciyi-rozvitku-pedagogichnoyi-osviti

5 В. І. Осьодло, Психологія професійного становлення офіцера: монографія. Київ, Україна: ПП «Золоті ворота», 2012, 463 с.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.