Модель професійної підготовки майбутніх офіцерів правоохоронної діяльності збройних сил України в умовах бакалаврату

Валентин Близнюк

Анотація


У статті уточнено зміст понять «модель», «моделювання» в контексті окресленої проблеми. Визначено, що модель – це об’єкт, аналог реально існуючих складних явищ і процесів, які структуровані за певною схемою чи алгоритмом. Теоретично обґрунтовано модель професійної підготовки майбутніх офіцерів правоохоронної діяльності Збройних Сил України в умовах бакалаврату, під якою ми розуміємо окреслення та теоретичне обґрунтування структурних компонентів процесу формування професійної компетентності майбутніх офіцерів правоохоронної діяльності, розкриття їх сутності та взаємозв’язків, забезпечення відповідних педагогічних умов її функціонування, визначення критеріїв оцінювання результативності впровадження даної моделі. Уточнено, що структура готовності майбутніх офіцерів правоохоронної діяльності містить такі компоненти: мотиваційний – розуміння складностей службової діяльності та їх долання, оцінювання своїх можливостей щодо управління психічним станом і діями на основі отримання досвіду службової діяльності; функціональний – формування й розвиток необхідних компетентностей, які потрібні для роботи в умовах службової діяльності; емоційно-вольовий – оцінювання своєї готовності до подолання складностей службової діяльності, уміння управляти своїми емоційно-вольовими процесами. Встановлено, що модель професійної підготовки майбутніх офіцерів правоохоронної діяльності Збройних Сил України в умовах бакалаврату містить такі основні структурні елементи: 1) мету, що передбачає досягнення рівня готовності до професійної діяльності і відіграє роль системотворчого фактору; 2) педагогічні умови професійної підготовки майбутніх офіцерів правоохоронної діяльності; 3) критерії та показники професійної підготовки майбутніх офіцерів правоохоронної діяльності; 4) засоби їх реалізації, принципи, методи, форми тощо; 5) рівні професійної підготовки майбутніх офіцерів правоохоронної діяльності в умовах бакалаврату (високий, середній і низький), які визначено відповідно до критеріїв.


Ключові слова


професійна підготовка; професійна компетентність; офіцери правоохоронної діяльності; Збройні Сили України; військовий заклад вищої освіти; модель професійної підготовки майбутніх офіцерів правоохоронної діяльності

Повний текст:

PDF

Посилання


1 В. В. Близнюк, «Психолого-педагогічні особливості процесу професійної підготовки майбутніх офіцерів правоохоронної діяльності Збройних Сил України в умовах бакалаврату», Вісник Київського нац. ун-ту імені Тараса Шевченка. Серія: Педагогіка, Т. 2, № 12, 2020. (Категорія «Б»).

2 Великий тлумачний словник сучасної української мови / В. Т. Бусел, Ред. Київ-Ірпінь, Україна: ВТФ «Перун», 2004, 1440 с., с. 1077.

3 О. В. Дубініна, «Організаційно-педагогічна модель формування професійної компетентності майбутніх автослюсарів в центрах професійно-технічної освіти», Вісник Нац. тех. ун-ту «ХПІ»: зб. наук. праць. Темат. вип.: Нові рішення в сучасних технологіях, № 46, с. 40–46, 2010. Електронний ресурс. Доступно: http://repository.kpi.kharkov.ua/bitstream/KhPI-Press/26838/1/vestnik_KhPI_2010_46_Dubinina_Orhanizatsiino.pdf

4 Енциклопедія освіти / Академія пед. наук України; В. Г. Кремень, Ред. Київ, Україна: Юрінком Інтер, 2008, 1040 с.

5 А. М. Сиротенко, А. О. Вітченко, В. І. Осьодло, В. І. Алещенко, «Концепція розвитку військово-гуманітарної освіти в Україні (проєкт)», Наука і оборона, № 4, 2020. Електронний ресурс. Доступно: http://nio.nuou.org.ua/article/view/226046

6 В. С. Маслов, «Актуальні фактори розвитку військової освіти», Військова освіта, № 1, с. 139–148, 2013. Електронний ресурс. Доступно: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vios_2013_1_18

7 В. І. Маслов, «Моделювання у теоретичній і практичній діяльності в педагогіці», Післядипломна освіта в Україні, № 1, с. 3–9, 2008.

8 Т. М. Мацевко, «Психологічні особливості розвитку управлінської компетентності майбутніх магістрів військового профілю», дис. канд. наук. Київ, 2007, 225 с.

9 О. О. Почуєва, «Моделювання в теорії управління освітніми процесами», на Всеукр. портер. інтернет-конф. Розвиток професійної компетентності менеджерів освіти: теоретико-методичні засади. Електронний ресурс. Доступно: https://virtkafedra.ucoz.ua/ik4/Pochueva.pdf

10 Соціолого-педагогічний словник; В. В. Радула, Ред. Київ, Україна: ЕксОб, 2004, 304 с.

11 Теоретичні і методичні засади моделювання фахової компетентності керівників закладів освіти: монографія / Г. В. Єльникова, О. І. Зайченко, В. І. Маслов [та ін.]; Г. В. Єльникової, Ред. Київ-Чернівці, Україна: Книги-ХХІ, 2010, 460 с.

12 Теорія та практика управління професійним розвитком науково-педагогічних та педагогічних працівників в умовах трансформаційних змін в освіті: кол. монографія / Є. Р. Чернишова, Л. М. Колосова, Н. В. Любченко, М. Е. Морозова; Є. Р. Чернишової, Ред. Луцьк, Україна: Вежа-Друк, 2015, 296 с.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.